Renovamissar, Blanka + hennes små
Hej forumister, hoppas ni orkar ta er igenom detta långa brev. Har inte varit här på länge, så skrivlustan tog över :)
Lite nytt om de små, men också om mor Blanka som det är viktigt att inte glömma bort. De är alla katter som jag kämpat/kämpar för - och som behöver få goa varaktiga hem.
Har efter en uppmuntrande inbjudan ifrån Trollhättan och det nya hemmet hälsat på Frazze och Aslan igår. Frazze var dock en flicka och lystrar nu till Flisan. Hon är en av Blankas 7 små under. Jättesöt gråmurra som leker hejvilt med sin stiliga kompis Aslan ifrån Renova. Katterna som nu blivit rätt stora (har ju inte kunnat träffa dem på länge då jourhemmet propsar på katterna som sina egna, vilket gjort mig ledsen. Men jag vill med hjälp av vänner och även personer på Renova som stöttat försöka stå på mig och kunna göra det som är rätt.. även fast jag inte kan vara så närvarande som önskat) mår gott ihop. Aslan åt sejfilé tillsammans med den äldre katten Oskar.. :) Det var jätteroligt att återse katterna!
Det finns ev en intresserad till ifrån Renova som vill komma ut och titta på kattungarna i jourhemmet. Ska ta reda på mer om detta.
Blir det någon ny intresserad som även kommer bli ägare - då tillfaller 500 kronor för varje katt (första vaccinering ordnar jag med hjälp av Renovas insamling, även den andra om man så vill. Men då kostar katten 800. Id-märkning står jag privat för) en ny hemlös som behöver hjälp, antingen någon behövande katt här på Hittekatter eller i frölunda där jag fångat in Blanka till ex. På så sätt får även Blanka hjälp till sin veterinärvård (anlitar Husdjurshälsan) och det blir lättare att söka hem till henne när hon är "iordninggjord" med id, kastrering m.m. Ger denna info igen då det kan vara bra att veta att det är ett slags kretslopp, arbetet med de hemlösa.
Jag hoppas alla katterna mår bra, saknar dem och undrar ju hur de har det. Vart har renovakattungen René tagit vägen? Vill gärna ha kontaktuppgifter till den nya eventuella ägaren så man kan gå igenom vissa saker med personen vad gäller köp, krav på kastrering när katten är könsmogen etc. Vill även ha kontaktuppgifter till kvinnan som tingat Becka. De ska även få pengar av mig för vaccinering och id. Vänligen hör av dig om detta lenarydstrom.
Finns det några som är intresserade av dessa kattungar samt av fina och mycket duktigt kämpande mamma Blanka (att föda fram och nära 7 ungar, fastän man själv inte är i topptrim är verkligen en bedrift!) så hör gärna av er.
Vänliga hälningar Maria

Hej Kusten!
Roligt att äntligen få höra ifrån dig. 
Först några korrigeringar:
Vi har aldrig sagt att kattungarna är våra egna. Känner att jag måste få bemöta ditt inlägg, eftersom jag vill att vi ska samarbeta och det är inte sant att vi propsat på att kattungarna är våra egna. Vet inte varifrån du har fått det. Det enda jag vill är att katterna får det så bra som möjligt, precis som du…
Du är naturligtvis välkommen att besöka kattungarna och Blanka. Du kan vara precis så närvarande som du önskar. Har tidigare skickat sms och försökt ringa, men inte fått något svar…
Känner mig själv ledsen och övergiven - vart har du tagit vägen?
Kämpar på med alla kattungarna och har jobbat mycket med att försöka hitta bra ägare till dem, vilket vi enl överenskommelse skulle göra tillsammans.
Har också oroat mig mycket för hur det ska gå med Blanka och hade gärna haft kontakt med dig, både vad gäller kattungarna och Blanka.
Hade också uppskattat ett telefonsamtal istället för ett "anrop" på Hittekattsidan. Jag har aldrig hemlighållit något om kattungarna eller hindrat dig från att hälsa på. Har tvärtom försökt nå dig. Varför inte bara slå en signal och höra hur det går för kattungarna och Blanka, istället för att skriva här?
Jag är tillgänglig på telefon och mail, som jag har varit under hela den här perioden. Om du undrar vart Renee tagit vägen, så är jag som vanligt bara ett telefonsamtal ifrån.
Välkommen tillbaka! 
1 - Hej Lena. Hoppas allt är bra med dig och familjen.
Jag ombads som du minns att dra åt "stället där det sägs vara väldigt varmt" och att ni skulle sköta omplaceringarna själva. Det var även andra hårda ord som jag inte behöver ta här. Nu frågar du vart jag tagit vägen.. Har inte fått ett enda litet förlåt men har ändå velat fortsätta att ordna det för katterna. Du måste förstå att man blir ledsen och deppig när man blir bemött så. En person här på hittekatter har försökt förklara detta för dig via mejl och om hur dåligt jag mått i situationen och att det får skötas via ombud tills det/om det går att ordna upp. Vilket jag gärna önskar.
Det känns svårt att komma och hälsa på hos er när det är som det är just nu. Din sambo vill inte alls ha med mig att göra har jag fått veta exempelvis. Förstår faktiskt ingenting.. Allt tråkigt hände efter att jag berättade att en insamling görs på Renova, precis som bestämt, och att auktionerna ni startat parallellt behövde tas bort just därför. Trodde ni skulle glädjas, inte bli upprörda.
Har hela tiden brunnit för att ordna det för katterna och veta att de får det bra. Och naturligtvis tror jag också att ni vill detsamma.
Var väldigt lättad över att vi tillsammans bestämde att vi skulle sköta utplaceringarna, men efter att ni sagt att jag inte fick vara med och efter de sårande orden har det ju känts svårt att kunna finnas där. Jag fortsätter ändå, med er, att leta efter bra ägare som kan kika på missarna.. och vill att dessa katter (Renovakattungarna, Blanka, samt Blankas ungar) ska hjälpa andra hemlösa (det de säljs för ska tillfalla andra hittekatter, bland andra Blanka naturligtvis som vi båda verkat oroa oss för). Har inte fått någon positiv respons på detta, så det vore bra om du kunde visa det?
Vill som sagt också ha kontaktuppgifter på ev nya ägare.
Hade gärna ringt, men det känns ännu jobbigt i magen av bara tanken. Kanske förstår du det. Har dock inte fått något samtal från er som du skriver.. det sista var det där väldigt tråkiga bara. Håller gärna en öppen dialog nu när det verkar gå åt rätt okej håll.
Ägaruppgifterna och annat mer känsligt ska vi ju naturligtvis kunna ta via pm :)
Tack för välkomnandet! Kram..
Jag får be er båda att sköta meningsskiljaktigheter och konflikter via PM. Dessa saker har inte på sajten att göra. Vad jag förstår gör ni båda ett fint jobb för dessa hittekatter. Det är min förhoppning att ni nu kan hitta en väg att kommunicera med varandra för kissarnas skull.
//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bra att ni båda är tillbaka. Hoppas nu på många nya läsningar om Göteborgskatterna:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack Alexej ;)
Lena - Hejsan. Hoppas också på det, väntar på respons via PM från lenarydstrom så jag kan få svar på de ännu obesvarade frågorna.. bland annat angående lillmissen René och kontaktuppgifter till nya ev ägare. Har svårt att känna att jag fortfarande är delaktig i katterna utan att få dessa enkla svar om vad som hänt och respons på hur man seriöst ska jobba vidare. Har trots allt kämpat för katterna i ur och skur, fångat Blanka in i fälla och ägnat månader på Renova åt att ta in kullens mamma Nova via samma sätt och hjälpa in ev nya kattungar hon fött, som visade sig vara 5. Det har varit en känslosam resa, man fäster sig vid varje misse.
Löser det sig kommer jag få nya krafter att fortsätta jobba vidare som förut och söka hem till katterna m.m. Skriver gärna här också och berättar vidare om jamarna i Göteborg. Har ett par solskenshistorier som jag gärna delar med mig av.
Trevligt att återse er, ser fram emot att uppdatera mig om kattöden och följa nya trådar om hittekatterna runtom i landet :)
Vi ser fram emot att få höra mera om Göteborgskatterna! Och solskenshistorier är vi väldigt svaga för på den här sajten. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#3 + #4
Tack Lena och Alexej! 
Kusten…
Vi arbetar båda hårt för katternas bästa och de som är inne på sidan ska inte behöva läsa våra personliga kommentarer av och till varandra.
Mitt förslag är att vi i fortsättningen inte kommenterar varandra på ett negativt sätt eller skickar meddelanden till varandra över denna sajten, utan att vi fokuserar på att enbart skriva om vårt arbete med katterna och hur det går för dem. Det är ju ändå katterna som är huvudpersonerna.
Jag ångrar mitt inlägg #1, eftersom jag skrivit kritiska kommentarer om Kusten, vilket definitivt inte hör hemma här på sidan.
Jag ber om ursäkt för detta både till dig Kusten och er andra som läser denna tråd och ser helst att mitt inlägg tas bort.
Varför inte låsa denna tråden och starta en ny tråd, utan negativa kommentarer? Det skulle kännas skönt med en nystart tycker jag…
Med hopp om ett gott samarbete för katternas bästa, mellan oss alla på här på sidan…
- Lena R
6 - Har samma svaghet för de där historierna :)
7 - Låter trevligt med nystart. Men då kan du till en början pm:a mig nu och lämna de uppgifter om katterna jag frågat efter. Visa att ni vill samarbeta på det seriösa sätt som det skrivs om i första delen. Förstår inte varför detta dröjer? Vill därefter börja jobba med att hitta goda hem, kunna skriva avtal med ägare så man vet att de förstår innebörden med att ta hand om en misse o.s.v
Vill gärna ha ett sådant meddelande med svar på mina innan ställda frågor, men du skriver att inga meddelande ska skickas. Blir förvirrad nu. Jag är orolig för katterna och det känns jobbigt.
Jag om någon önskar inget hellre än att detta snabbt ska klaras upp, så man kan börja hjälpa aktivt igen. Det är enkla svar angående katter jag tycker väldigt väldigt mycket om och vi är fler som undrar. Engagerade på Renova som gett bidrag för att hjälpa vill gärna att detta kommer skötas som tänkt.
Pm:a svaren under morgondagen är du snäll. Tack på förhand
Nattugglan från kusten

Lenarydström : "Varför inte låsa denna tråden och starta en ny tråd, utan negativa kommentarer? Det skulle kännas skönt med en nystart tycker jag…"
Kusten: "7 - Låter trevligt med nystart"
Då låser jag tråden på begäran av båda och så får ni starta en ny tråd .
anebit/medarbetare
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna