Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2283 ggr
Nikita-
0

Konstigt dominansbeteende.

Jga har en hankatt som är väldigt elak och dominant mot en av mina honkatter. Båda, alla mina katter är kastrerade.
Denna hane är 9år och honan är ca 2år och har bott här i nästan 2 år också. Hon är väldigt försiktig och kuvad och han dominant. Men varför är han så elak mot just henne? Varför har han agg mot just henne? Är det för att hon är en så "svag" individ som gör att han känner att han kan domdera henne? Har provat feliway. Jag tycker synd om den lilla tjejen och det börjar bli ett problem. Hjälp mig med era funderingar kring detta!

Rynkar på näsan

Jenna-Gun
0

Vi hade samma problem. Tyvärr så blev den dominante kissen påkörd av en bil i juni. Så vi hann aldrig ta tag i problemet.

Ska bli spännande att läsa svaren du får från andra.

Jenna

Nikita-
0

Åhh vad tråkigt för eran kisse….

Ja det är så lustigt att han accepterar de andra men inte henne. För hennes skull börjar detta bli ohållbart. Hon trivs inte. Hon borde ju inte på något sätt utgöra hot mot honom. Kan hon lukta annorlunda utifrån? Att hon går någonstans där inte hans revir är och kommer hem och luktar okänt?? Men då borde det gå över när hon varit inne ett tag…Ja, jag vet verkligen inte vad jag ska göra…

Alexej
0

Jag är säkert att revirbetende och mobbing är lika utpräglade hos katter som det är hos människor.

Jag hade en hona här-Naquita- som var rädd för alla och allting. Det slutade med att tom mina snällaste katter började jaga henne. Hennes rädslan provocerade nog fram deras sämsta mobbingssidor. Det hjälpte inte vad jag än gjorde för att stärka hennes självförtroende. Jag försökte tex att hon fick äta först och de andra fick väntar.

Nu har hon flyttat till min dotter som innekatt med en snäll kattkompis och där går det bra, fast hon är fortfarande rädd för allting.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nikita-
0

Åh vad tråkigt att höra:( Detta skulle stämma överens med så som min lilla tjej och hennes situation är. Eftersom hon är en "räddis" så är hon svår att hitta nytt hem åt…Gråter

Jenna-Gun
0

"Eftersom hon är en "räddis" så är hon svår att hitta nytt hem åt…Gråter

Beror nog på vart hon kommer. Men med en lugn o trygg annan kisse så går det nog bra