Stor svartvit hankatt behöver hem akut, idag...
Hankatten kan inte vara kvar hos hon som fångande in honom. Katten finns i Nordvästra Skåne.
Han fångades in den 1 oktober, och är väldigt upprörd, han har inte ätit sen dess och hon vet inte om han druckit något. Troligen okasterad eftersom hans urin luktar, lite svårt att på klämma på honom lite just nu.
Hon kan inte ha honom kvar och vill verkligen inte avliva honom men det funkar inte alls och hon kan inte ha kvar honom, hon har försökt få hjälp av katthem och föreningar, men som alla vet är det nästan lönlöst att få hjälp.
Jag hoppas någon här kan hjälpa även om jag vet att alla har att göra själva.
Jag dålig på att skriva men jag hoppas på ett mirakel endå, även om jag vet att det finns många fluffiga och goa kattungar som behöver hjälp, men jag hoppas någon vill hjälpa en vuxen herre.
Här är en länk till hennes tråd om någon vill ta kontakt med henne.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
men lille missen, jag ska genast gå och läsa
hoppas att det är någon som kan hjälpa denna katt

putt
Lilla söte kisse. Det var väl en av katterna som skulle skjutas.
Rädda honom!

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Putt!
lille vackre gossen, ska du verkligen behöva dö för att det inte finns ett hem för dig. Lille vännen, så fin
Men varför blir han inte kastrerad? Då skulle det bli mycket lättare att hitta ett hem för honom? Inte dyrare än en avlivning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Han råkade gå in i fällan och hon som fångade katterna tog med honom ihopp om att någon kunde ta honom. Detta var inte en planerad infågning, och så visade det säg att han var för mkt för henne.

Den som är jätteakut är den svartvita hanen, då hon inte vet vad hon ska göra med honom, men även den ena sköldpaddan är akut eftersom inte har plats för henne.
Båda dessa katter var katter som råkade gå in i fällan och var oplanerat, Hon trodde vid det laget att de inte fanns fler katter där eftersom hon inte sett dessa innan.

puttar för de fina kissarna..och önskar av hela mitt hjärta att dom snart får hem där dom blir högt älskade..
puttar för dessa katter. framförallt den svartvita hanen och sköldpaddan eftersom det är mest akut
Skall svartvite hanen och sköldpaddan behöva dö?
Det är verkligen akut!
Snälla, du som kan göra en insats och ta någon av dem hör av dig.

Putt

Finns det ingen som kan ta framförallt hanen? Hon börjar ge upp hoppet för honom.

Puff för tuff pojk i mjuk förpackning behöver räddas om möjligt.
Finns ingen möjlighet att få honom in på Katthemmet Stockholm? Du är jourhem för de, eller? Om vi får ihop till en kastrering borde det går mycket lättare att hitta ett hem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Om du menar mig är jag inte jourhem för dem, jag bor nära göteborg och dessa katter finns i nordvästra skåne.
Största problemet är inte kasteringspengar just nu, det finns folk som kan tänka sig hjälpa till med det och en hankattskastering är ju inte så jättedyr igentligen, billigare än avlivning ialla fall, utan någonstans för honom att vara, nu occuperar han tillfälligt en toalett och då menar jag väldigt tillfälligt, jag är inte så säker på att han får vara kvar efter helgen.
Som sagt han skulle behövt en jourhem i fredags redan, men lyckades få henne till att avvakta över helgen åtminstone i fåfängt hopp om att det skulle kunna lösa sig för honom endå…
Ursäkta, jag har för många namn och för många katter i huvud. 
Men varför går det inte på jourhemmet han är? Är han mycket skygg? Finns ingen i er bekanntskapskrets som kan ta honom-kastrerad? Kontaktat alla katthem? KKS? Hittekattsakuten?

Det finns ingen jourhem, han gick in i fällan helt oplanerat tidigare i veckan och hon tog med honom hem ihopp om att det skulle gå att få ett jourhem. Och att släppa ut honom nu är ju inte ett alternativ då gårdsägarna tänkte skjuta alla katterna på gården endå, om inget jourhem dyker upp är det snällaste att avliva honom och inte släppa ut honom för att sedan bli skjuten eller svälta/frysa ihjäl.
Ja, han är väldigt skygg och inte tam för fem öre, vilket är det största problemet, det är väldigt få som vågar/vill ta det ansvaret som det innebär.
Ingen i verken min eller hennes bekanstaps krets kan ta honom, hon har redan utnyttjat sina möjliheter för de katter hon redan fångat in dessutom. Hon har fullt och jag har fullt också.
Be inte om ursäkt, vi vill ju alla katternas bästa och man får inga svar om man inte frågar.

Hm, det fanns på annat forum för ett bra tag sedan en dam i Hässleholm som var duktig på skyggisar och hjälpte många, både genom KKS men framför allt på egen hand. Någon som minns detta och vet om hon är kvar "i branschen"? Alexej minns nog vem jag tänker på.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nej, ingen aning. Kanske kolla med KKS? Icna, har du mailat och frågat? alla@kks.nu

Putt

#26 Hon hade redan mailat den adressen, men inte fått svar, än i alla fall. Hässleholm ska ju vara nära om inte annat.
Icna, jag har tyvätt ingen möjlighet mer att ta in någon katt till. men jag kan annonsera på alla kattsajter jag känner.
Jag kan annonsera på Blocket. Men är det Skåne eller Halland?
Stackars kisse, hoppas räddningen är nära för honom så att hon inte gör något dumt…

Skåne, men jag vet inmte hur länge han får avra kvar som sagt.

Hurra, ett jourhem har precis hittats!!!!
WOW! Berätta!!!

Putt
Men du vad jag blir glad, precis nu får du berätta??

Det ringde en från kattjouren som hade hittat en jourhem, hon hade varit i kontakt med henne förrut och det var hon som hon lånade fälllan av, men de hade inget jourhem förut när hon frågade, men det hade nyss ringt och berättat att de hittat ett nu. Nu vet väl hon inte vem jourhemmet är, man får ju anta att det är ett bra eftresom kattjouren hittat det. I vilket fall som helst slipper han avlivas!
Jag är så glad och nu kommer jag kunna sova inatt ialla fall.
Tack alla som engagerat sig!
Super!
toppen

Skönt att höra. :)

Å vad skönt att det verkar lösa sig. Det är så ledsamt att behöva läsa om att avlivning var den enda utvägen. Nu tändes en gnutta hopp i allafall. Hoppas jourhemmet är beredd på att katten behöver social träning men en kastration är ju en god början.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus