Hälsningar från f.d Jourkatterna Sixten & Mimmi!
Idag har jag haft kontakt både med Mimmis & Sixtens matte/husse.
Mimmis matte ringde från Göteborg och berättade att allt har gått så bra med Mimmi sedan hon flyttat dit. Hon blir bara tamare och trevligare för varje dag som går. Gillar att bli klappad och leker med sina leksaksmöss. Och Mimmis matte mår så bra av att ha en kisse. (Matte är en äldre dam som blev ensam för ett år sedan när hennes sambo gick bort. Mimmi är en KKS-katt som nu fått ett eget hem efter några månader i Jourhem i Sthlm).
Jag har även hälsat på Sixten och pratat med hans husse. Det går jättebra med Sixten ihop med deras andra kisse. De är nu bästa vänner och leker fint tillsammans. Det var så kul att se Sixten tillsammans med sin kattkompis. Brukar se honom i fönstret ibland. Ja Sixten har ju kommit till våra grannar. :) (Sixten var jourkatt hemma hos oss efter att ha blivit upphittad på Hässleholms station i höstas, suttit på polisens hundstall och blivit räddad i sista minuten från att avlivas via KKS)
Sixten
Mimmi
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad roligt att höra hur det går. Skönt att Sixten funkade ihop med deras katt, och att Mimmi förgyller dagen för damen:D

Oj, det här har jag missat! Visste inte att Sixten hade fått ett eget hem! Vad kul!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sådana här historier ger en så mycket positiv energi:-) Underbart att allt fungerar så bra i de nya hemmen för Sixten och Mimmi:-))
Bra att Sixten har hittat "sitt" hem och trivs med en kompis. Och jag blir alltid glad när äldre personer får kärlek och sällskap av en katt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men oj så kul att läsa.
Ja possitiv energi behövs verkligen här.Det är så kul att följa en katts väg tillbaka till ett värdigt liv.
Jenna)))))
Ja man blir glad, när man får höra att det gått bra för kissar man försökt placera. Som tex Mr MAffig(Bamse)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Glädjande att höra att Sixten fått ett eget fint hem där han verkar trivas gott. Han var så mysig när jag hämtade honom i Laholm. Gillar mycket gos under hakan;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja visst är det roligt att det går så bra för dem båda.
#3 Jag satte ut annonser på www.katt.nu & www.katter.nu på Sixten för ett tag sedan. Efter ca en vecka ringde det en kille och en tjej och var intresserade av honom. Det visade sig att det var våra närmaste grannar som ringde. Och nu bor han där! Ibland är världen bra liten! Mellerud är ju inte så stort…..
#7 Ja han är en riktig gosekatt Sixten! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det gick väldigt snabbt för Sixten att få ett eget hem. Tänk vilket "äventyr" han har fått vara med om de senaste månaderna. ;)
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Kan berätta att jag har kontakt med båda katternas mattar/husse fortfarande.
Jag ringde till Mimmis matte i Göteborg för ca 1 vecka sedan. Allt var bara frid och fröjd. Mimmi är inte någon knäkatt men vill gärna vara med och titta på TV varje kväll. Då sitter hon nära sin matte i soffan. Mimmi är numera en glad kisse som älskar torrfoder och att prata. Matte har också blivit mycket gladare nu när hon har en katt.
Sixten har vuxit ändå mera sedan i sist. Han är en jättekatt - nästa dubbelt så stor som sin kattkompis, en liten söt padda. Sixten brukar sitta på balkongen och titta över till oss.
Det var Sixtens husse och matte som hade hittat och räddat Cornelius - en liten övergiven kattunge som nu bor hos oss. Världen är liten ibland.
//Lena
Underbart att få lite rappoerter om "mina" katter:) Sixten är nog jättesnygg, han var ju det redan som liten!=)
#11 Han är en mycket stor och praktfull katt kan jag meddela. :) Det är så kul att det går så bra med honom och den andra kissen.
//Lena

#11 Det skulle vara kul och få se en bild av Sixten hur han ser ut nu om det gick. Min gamla mor var ju med nere i Laholm och hämtade Sixten då i våras. Dels för att hon varit mycket i de krokarna förr i tiden och skulle få uppleva en liten tur dit igen och dels för att hon skulle få lite inblick i arbetet med hittekatter och hemlösa katter. Hon blev så tagen av upplevelsen där på gården och Sixten fick många klappar och kärleksfulla blickar av henne under resan hem så det hade varit lite kul att kunna visa mor hur Sixten vuxit till sig.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#13 Jag ska se om jag kan få hälsa på grannarna med kameran någon gång. :) Jag brukar se honom på balkongen och i fönstret ibland men det blir inte så mycket till foto från det avståndet. Kul att din mor blev så engagerad i Sixtens livräddning! :)
//Lena