Djurhjälpens kalender har anlänt!
Nu har Föreningen Djurhjälpens kalender för 2009 anlänt från tryckeriet. Denna gång med långliggare som fotomodeller. Från rädsla och hunger till trygghet och värme. De fantastiska bilderna har vår fotograf Anita Johansson tagit.
Genom att köpa denna kalender bidrar du till att hjälpa oss att rädda fler katter. Alla intäkter går oavkortat till katterna.
Pris: 100 kr + 20 kr porto oavsett antal.
Tacksamma hälsningar från oss på Djurhjälpen! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vart köper man denna då?
Det kommer komma upp en länk på hemsidan där man kan beställa kallendern. Snarast möjligt

Nu har jag beställt 2 st……………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Nu har jag beställt en kalender.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
den fanns ju redan på hemsidan, jag hade för bråttom när jag kollade in så det är bara att beställa.

Jag har beställt en jag oxå!

Kalendern finns även på Zoo Kompaniet och Djurmagasinet i Arninge för direktförsäljning men den kommer snart att finnas i fler djurbutiker och veterinärsmottagningar ute på stan (Stockholm).
/Chrizzan

hoppades på att den skulle ha funnits i Kista men dit hade den inte kommit… meddelade iaf personalen där att den snart är på g iaf…
borde ju finnas när Buzan ska till veterinär nästa vecka o rensa gaddarna…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Tycker årets kalender tema verkar mycket intressant. Det får helt enkelt bli en sådan. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Var nyss in och gjorde en beställning på 5 stycken. Har några som jag brukar ge en kalender i julklapp och en till mig själv så klart:)

#8 Jag ska kolla vem som håller i Kistaområdet, Marianne. Själv ska Eva och jag försöka täcka in Södermalm med omnejd - samt hämta ut en eller ett par kartonger från katthemmet så att jag kan ha ett litet lager hemma för avhämtning.
/Chrizzan

#11 kan tänka mej att det kan ta ett tag för att dela ut till alla ställena…..jag är ju där varje tisdag kväll vid 18-19 o trakasserar personalen…. fast dom säljer en himla massa mat o kattsand på det viset….
… ska som sagt med Buzan till veterinären nästa vecka….ska kika där åxå…vet att jag kommer att hitta den till sist…
Nu har jag också beställt en från Djurhjälpen. Sedan skall jag köpa några ute i butikerna för då får man chansen att prata lite där om katterna också. Alltid kanske det är någon kund som blir intresserad och då kan man spinna vidare där.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så dåvar årets två beställda
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ekonomin vaklar just nu. Men förhoppningsvis tar den inte slut än *fniss* Viss skulle en sån sitta fint på väggen. En påminnelse om varför man gör det man gör.
//Pia

Vill först tacka alla som beställt. Sedan måste jag meddela att även om kalendrarna anlänt, så kommer det dröja säkert en månad innan de kommer hem till er. För att spara porto, så att kissarna får mer pengar, samlar vi ihop många och skickar samtidigt. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.
Tack igen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Skulle gå in och beställa en kalender nu, men sidan är helt blank tyvärr..men jag får göra nytt försök sen!

#17 märkte detsamma när jag skulle kolla upp en annan sak på hemsidan…..så jag fick inte mitt gjort heller som jag hade tänkt… tur man kan SMSa istället… ska kika i Kista på tisdag o hos veterinären på torsdag… annars blir det till att beställa…..
Har oxå märkt att det har varit problem med just indexsidan i några dagar. Jag förutsätter att webansvarig sliter med problemet och kommer att lösa det framöver.
Just nu funkar Djurhjälpens hemsida iaf men skulle den hacka och kracka igen så kan man gå direkt till kalendersidan och lägga sin beställning.
Här är länken till kalendersidan:
http://www.djurhjalpen.nu/kalender.htm
/Pelusa
Jag har oxå beställt 2 st 

Tjohoooo:-) Nu har jag kunnat beställa min kalender:_))

Tack goa vänner att ni beställer och stöder långliggarna hos Djurhjälpen. Det är ju deras kalender i år. Kalendern är som vanligt helsponsrad varför pengarna går oavkortat till katternas väl och ve.
Djurhjälpens hemsida verkar nu ha stabiliserat sig och beställningsformuläret funkar bra enligt uppgift.
För er som bor eller besöker Stockholm så finns kalendern nu även att köpa på många ställen ute på stan , t ex
Zoo Kompaniet, Arninge
Djurmagasinet, Arninge
Ahlbergs Veterinärspratik, Södermalm
Kungs Zoo, Kungsholmen
Ellios Hund & Katt, Gärdet
Odenplan Zoo, Stockholm
Hund & Katt CKH, Södermalm
Mångamånga fler ställen är på gång. Hela listan av återförsäljare kommer snart att finnas på Djurhjälpens hemsida.
Varmt tack till alla er som köper vår fina kalender samt till alla engagerade vänner och bekanta som också hjälper till med försäljningen och stöder missarna som idag står längst ner på statusstegen i vårt land.
/Chrizzan
Kalendergruppen, Djurhjälpen

Såg idag att det finns annons i HSB's medlemstidning också. Hoppas det blir många beställningar! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Nu har jag bestält 2 st
Jenna
Så nu har jag beställt en almanacka