Fin potatisskörd i år
Nu kanske ni undrar vad det har att göra med hittekatter, men jag kör med täckodling.Istället för att gräva ner potatisen lägger jag den på trädgårdslandet och sen täcker jag med gräsklipp varvat med träpellets, buskklipp.m.m. Hittekatterna har varit till god hjälp för att förvandla träpelletsen till sågspån.Det blev en stor hög med sågspån efter alla katter som bodde hos mig i vintras och nu har det blivit jord av det + annat.En del potatisar väger över 500 gr styck. Jag vill inte att mina katter ska ha mask, men maskarna i trädgårdslandet gillar jag.
Tänk vilken nytta man kan ha av katterna.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Grattis! När jag tänker på hur mycket kattsand och bajs jag slänger i soptunnan. Stackars sopgubbar som säkert undrar varför min soptunna är så tung.
Då räcker det med en potatis per person?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag antar att du menar att du spridit ut lådans sågspån i potatislandet. Ja det är ju en form av "gödsel" ;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jättebra

Där ser man! Ytterligare en anledning till att ha katt. 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#1 Man kan få användning för det mesta
#3 Det behövs kväve och kol i en täckodling. Kvävet finns i gräset och kol i sågspånen+ att det finns kväve i urinen.När jag har klippt gräset har jag lagt det i ett lager på landet sedan har jag tagit sågspån från högen från i vintras och lagt det ovanpå gräset och sen överst gräs igen. Sen fick maskarna + andra kompostdjur göra sitt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.