Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1256 ggr
Ankie
0

Akut två katter i Upplands väsby

Hittade denna på livlinans hemsida som jag kopierade detta från, vet att de flesta har fullt men ändock

080925

TVÅ HEMLÖSA KATTER - AKUT!

Två grå kattbröder vid namn Ljungberg och Zlatan, 2,5-3 år, söker akut nytt hem. De är hemlösa och matas nu av en kvinna som gjort så i 1,5 år då deras nyligen avlidne ägare var missbrukare och bodde i husvagn. Katterna behöver nu ett ordentligt och kärleksfullt hem, där de får fortsätta att leva tillsammans (helst där de kan gå ute mycket). De är avmaskade men ej kastrerade/ vaccinerade. Snart blir det kallt ute och pojkarna börjar få det jobbigt - får de ingen hjälp kommer de tyvärr att avlivas av kommunen. De finns i Upplands Väsby. All hjälp av intresse! 

25/9: Husvagnen katterna har kunnat gå in i har nu bommats igen av dödsboet; det finns en risk att denna kvinna plågar katterna samt kastar deras mat, varför fallet nu är EXTREMT AKUT och all hjälp som kan fås är otroligt önskvärd i fall dessa katter skall få fortsätta leva. 

Kontakta Scarlett, sms06001@student.mdh.se

SagaLina
0

Nej men fy vad hemskt!

Sidentass
0

Åhhh..jag ryser när jag läser om dessa stackars katter…o snart blir det kallt också…

puttar!

martdat
0

men,,,?? varför i hela fridens namn mata dem i 1,5 år och sen börga plåga dem och kasta deras mat…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lilo-nova
0

Hm???

Ankie
0

putt

för dessa kissar

brutt
0

3.Nej men gud detta är ju hemskt,vet förstås inte omständigheter eller turer runt dessa två stackars katter och kvinnan som matat dem.Men om kvinnan nu plötsligt blivit så labil att hon plågar katterna och kastar deras mat måste hon väl blivit sjuk på något sätt och då kan man undra av vad ,för det är inget normalt beteende att först bry sej  och sedan plåga dem och kasta bort deras mat.

Här behövs verkligen hjälp djurmisshandel får inte ske.

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lilo-nova
0

Putt!

Ankie
0

putt

Misken
0

Hej,

Nej men usch, önskade att jag kunde hjälpa till, men får inte,,, har kollat,,, 

Men detta om att kommunen skjuter katter,,, hur vet man det,,, har man ngt namn på kommunen?

Ankie
0

#10 Ja du, du får nästan kontakta hon som står där i mailet och fråga henne