Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1375 ggr
Misan
0

Hemlös hankatt vill in innan vintern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag ytterligare en hane? som äter hos mig, tyvärr slåss han med mina tjejer så Zelda har jag fått hämta ner ett antal gånger högt upp i olika tallar. Nu är det ju Zelda som är knepig och alla har ju sett hur gullig Harlequin är mot sin nya fästmö och de gick inte ihop. Misstänker att Harlequin och den här killen kan vara släkt.

Just nu har han bosatt sig på gamla alltan i en gammal fotölj som ska kastas där sover han på nätterna och även ibland på dagarna. Han sticker om man kommer för nära.

Finns det någon som kan öppna sitt hem för en stilig katt.

Eller någon som kan hjälpa mig att namnge honom till att börja med ;-)

Lisa

essut50
0

Puttar upp för den här gulliga kissen.

Transport brukar ordna sig om det behövs…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Oj, vad fin han är. Bandit passar väl bra.

Nytt hem? Det är nog det vanliga:) Annonserar rund, kollar med alla katthem, kanske som jourkatt hos någon för ett katthem, frågar efter kölistan på katthem. Släktingar, kompisar, arbetskollegor osv.

Hoppas du hittar snart ett bra hem för honom!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Misan
0

Tack för putten, den behöver han.

Han står redan i kö både hos Djurhjälpen och Stadskatten men som alla vet så är det långa köer.

Jag har inte hunnit lägga in en annons ännu men ska göra det.

Det är ju någon annan som har en katt som liknar honom som heter Bandit och det är därför jag inte vill att han ska heta samma sak bara för att de ser lika ut. I år har jag tagit hand om och  namngett så många katter att fantasin har tagit slut.

Jag önskar att jag kunde ta in honom själv men just nu har min sambo satt sig på tvären, kan ha något att göra med en förstörd skinnsoffa, sönderrivna tapeter och förstört trägolv detta år.

Så det kommer ta ett tag att bearbeta gubben för att få ta in nya skyggisar.

Lisa

Simson
0

Piraten då? Fast jag tycker han ser ut som en indian med de vita teckningarna under ögonen. Vacker är han i alla fall! Indianen kanske?

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kattassen
0

Batman kanske?Flört

Bild

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Simson
0

Ja men en klar Batman är det! Glad

Alexej
0

Ja, någon indiannamn:) Sioux, Ponca eller Apache

Här finns indiannamn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Navajo eller Navaho som det uttalas ;)

//Pia

lilo-nova
0

Japp Batman!

Puma77
0

Sohan= snygging

Avanindra= jordens konung

//Pia

martdat
0

han ser ut som en riktig Goding!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Tycker Batman var ett passande namn på denna snygge kattherre. Hoppas någon har plats för honom. Tyvärr har man ju själv fullt hus.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Misan
0

Ja en Batman blir det,

Jätte fina indian namn men folk brukar ha svårt att uttala dem. Som med Ziphon som jag döpte en av ungarna till uttalar folk med stumt P när det ska uttalas med mjukt F.

Pratade även med sambon om honom och det jag fick till svar var ett muttrande: ja ja det är väll dags att ta in honom. Så snart är han nog inne men då kommer han att söka eget hem så fort han är kastrerad och märkt.

Tack för alla namnförslag
Lisa

Ankie
0

Men du vad härligt om ni kunde ta hand om denna vackra herre Misan

Alexej
0

Du verkar ha en bra sambo:)

Misan
0

#15 ja honom ska man inte klaga på fast hade han fått bestämma så hade vi behållt alla katter vi tagit in så han skulle lätt kunna bli en kattsammlare, det är inte lätt när det är dags för dem att flytta för då är han sur länge på mig ;-)

Det är ingen som är intresserad att ta honom permanent?

Lisa

voco
0

va stor och fin han är =)

Simson
0

#16 Katten eller sambon? Flört

anebit
0

Hi hi hi Simson.  Den va bra……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Misan
0

#18 njae vill nog behålla sambon han är bra att ha när man behöver sällskap vid fällorna sena kvällar Flört

Simson
0

#20 Så sambon har redan permanent hem? Tungan ute

Misan
0

Ja det var faktiskt en av mina katter som godkände honom först, Pricken avskydde alla utan mig, kom det någon så gick han ut och kom inte in förens alla hade gått. Första gången han var hemma hos mig så gick Pricken upp i hans knä så det var ju bara att inse att man skulle hålla hårt i honom Tungan ute. så han har deffinitivt permanent hem. Kyss

Simson
0

#22 Har han någon äldre bror eller så? Flört

Misan
0

tyvärr inte, bara en syster om det skulle funka Flört

Simson
0

Hon är säkert mycket trevlig hon också. Flört

lilo-nova
0

Synd att sambon var bokad!Flört Haha Skrattande

Sarah
0

Misan, är det du som haft Ziphon och Zebulon och gänget? Jag är helt förälskad i Zebulon!

Misan
0

Ja de har varit hos mig, men tyvärr är Zebulon bokad, har inte hunnit lägga in det på hemsidan dessvärre. Men du ska veta hur mysig Zafir är en riktig liten kelgris inte alls som attack katten jag körde hem till dig förra gången Cool

Sarah
0

Jag är ju volontär där nuförtiden ;) Gosar med honom nästan två gånger i veckan. Zeb är galet charmig då han kommer springande med svansen i vädret för att bli klappad. Dessutom har han de vackraste ögon jag sett på en katt. Blir inga fler katter för oss nu men vi diskuterar att vara jourhem till Filippa.

Den lilla attack-katten finns inte mer, hon är sova-i-sängen-katten nu. Eller iofs attack-purr-katten ;)

Misan
0

#29 å vad avundsjuk jag är på dig som får gosa med "mina" bebisar. Jag skickar pm till dig för jag vill höra allt om dem, Framför allt om någon har vågat sig på mamma Zigrid, hon låter ju som värsta mördarkatten men jag klappade på henne här hemma och hon gör inget annat än låter.

Sarah
0
kattassen
0

Från det ena till det andra hur går det med Batman då?

Misan
0

#32, Min fälla har jag lånat ut så jag måste vänta tills den kommer hem igen, förhoppningsvis redan i kväll men det är som vanligt när man försöker fånga katter, de går ju inte in på beställning precis.

Men så fort jag får hem den ska jag ställa den här och ta in honom.

Lisa

kattassen
0

#33 Nej det är väl "Murphys lag" det där att när möjligheten finns är katten borta…;-) Lycka till med infångandet när det blir dags.

Misan
0

#34, tror inte att det är någon fara för han har ju gått här nu några månader och fått mat hela tiden så han försvinner nog inte. Jag bor ju på landet och det finns ingen runt omkring som skulle ge honom mat, skulle han försvinna så har det nog hänt honom något.