Hem sökes till hemlös kattherre innan vintern!
Ska försöka göra en lång historia någorlunda kort,
Under sommaren har en mager svart/vit, okastrerad hankatt sökt skydd från väder och vind i våran lägenhetstrappuppgång på Tjörn, ca 7 mil norr om Göteborg. Han har verkligen verkat hungrig har har tiggt till sig lite godbitar från många utav personerna i trappuppgången. För ett tag sedan fick vi reda på att katten hade en ägare och när ägaren fick frågan varför h*n inte tog hand om katten blev svaret "vi vill inte ha honom, han får inte komma in".
Damen i min trappuppgång som engagerat sig mest i katten matar honom varje dag och han sover hos hennes bror som bor i lägenheten ovanför hennes på natten. När jag pratade med henne igår skulle hon köpa avmaskningsmedel på apoteket då vi misstänker att han har mask. (Smal över ryggen men ganska "tjock" mage, vad tror ni?) tyvärr kan damen inte behålla katten hur mycket hon än vill då hon är allergisk. Hennes bror kan inte ta den då han är borta hela dagarna och själv kan jag inte ta honom då jag redan har en katt och snart ska få hem en till. Ingen annan i trappuppgången vill ha katt och det finns till och med en som uttryckt sitt hat mot katten och sagt till hyresvärden att alla katter i området borde skjutas. :(
Damen har ringt polisen och fått nummret till djurens vänner som talade om för henne att de antagligen skulle avliva katten om hon lämnade den där, vilket käns otänkbart både för henne och för mig.
Katten är en svart/vit, korthårig, okastrerad huskatt med jättespeciella, nästan orange ögon. Han har en jättefin, silkeslen päls och är förmodligen (enligt våra gissningar) precis under året gammal. Kelen och go och jätte duktig, säger själv till när han behöver gå ut. Damen har eventuellt erbjudit sig att kastrera honom.
Tyvärr har jag ingen bild ännu, har tyvärr ingen digitalkamera för tillfället men kanske kan ta in honom och fota honom med webcamen?
Någon som har ett förslag på vad jag kan göra eller som vill ta hand om denna fina kisse? Det börjar bli kalt nu!
Kolla under länkar uppe på sidan, där har du fler alternativ på katthem som du kan kontakta. Lägg ut en annons på blocket med. Allt är värt att prova, sätta upp en lapp i matbutiken i närheten. Bra att ni avmaskar honom och ger honom ett tak att sova under tills han finner ett nytt hem. Man hade ju önskat vi hade haft tuffare djurlagar i Sverige så hade kattägare (ja djurägare) som dumpar sina djur på så vis när det tröttat kunnats polisanmälas. Men hoppas du snart hittar en permanent lösning. Vore bra om du har möjlighet att få fram ett foto, underlättar alltid.

Någon som vill hjälpa katten! Någon som har plats & vill ha en katt!??? Putt!
Okej, tack för tipset, fick för mig att alla katthem i närheten har smockfullt men det kanske fins plats någonstans? Men hade ändå kännts bättre om någon ville ta hem honom direkt, man vet ju inte hur länge han blir sittandes på katthemmet :( Men bättre det än ute i kylan i alla fall.
Även om katthemmet i din närhet har fullt, försök få ställa honom på kö. Alltid värt att fråga iallafall

Hur gick det?
Det verkar som att det har löst sig för kissen nu :)

#6 Hur man som ägare kan svika sin vän på det sättet övergår mitt förstånd..än en gång blir man besviken på människor…ser här ovan att det verkar löst sig..håller tummarna för att allt blir till det bästa för misse..

Om det nu är löst!? Kan ni inte skriva det!
Är det löst??