Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1035 ggr
Misan
0

Bortsprungen sköldpadda i Rågsved

Detta är en väldigt sorglig historia.

Min chefs katt ramlade ut genom fönstret i början på sommaren och hon var ute och letade efter henne, Satte upp lappar som någon tog ner ganska snabbt. Samtidigt blev hon "lite" sjuk, läkarna sa att hon hade en elak influensa som inte ville ge sig. hon letade så gott hon orkade men satt ofta i fönstret och tittade efter henne. La ut mat under fönstret i hopp om att hon skulle hitta tillbaks till där hon ramlade ut. Jag försökte få henne att skicka en bild till mig så att jag kunde lägga ut efterlysningar på henne men hon kom aldrig ihåg att göra detta, och jag skällde lite på henne. Hela tiden så sa hon att någon måste ha tagit hand om henne eftersom hon aldrig såg henne och hon var så jätte kelig och älskade människor.

I torsdags så begravdes min chef, influensan visade sig vara canser i hela tarmsystemet.

Så nu till själva problemet, nu är det ingen som letar efter henne längre och hösten är här och vintern står för dörren, jag kan inte släppa hennes katt och jag vet att hon älskade henne mycket.

Så är det någon som vet, har hört något eller har sett henne. Hon ramlade ut från Bjursätragatan i Rågsved. Om hon redan har fått ett bra hem så får hon stanna där men annars måste hon få komma in.

Jag ska försöka få tag i en bild av henne av hennes son men jag är osäker på om han har någon

kattassen
0

Var någonstans ligger Rågsved?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Puma77
0

Någonstans i Stockholms kommun tror jag det är. Undrade om det inte gränsade till Hagsätra eller vad det var. Är osäker.

//Pia

kattassen
0

Vet du om hon var märkt eller hade halsband på sig?

Denna annons finns på Upphittat, kan det vara något av värde:

Upphittat

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Misan
0

Ja Rågsved ligger vid Hagsätra söder om Stockholm efter Huddingevägen, hon hade inget halsband och om jag inte kommer ihåg fel så tror jag att hon var okastrerad "eftersom hon bara var innekatt". Dessutom var hon korthårig.

Alexej
0

Annars kan du kolla med hans släkt. Om du förklarar hur du tänker hjälpa de dig kanske. Utan bild blir det svårt. Sedan kan du lägga annonsen under "Bortsprungna Katter".

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Men vilken fruktansvärd vändning!! En varm tanke till din chef. Hoppas du kan få ett kort och fortsätta att hjälpa till med letandet efter katten. Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

marieborg
0

Så otroligt sorgligt! Rynkar på näsan Jag beklagar!

På Blocket finns två annonser som kan passa in. Står inte vart katten finns, upphittaren bor i Haninge (enligt hitta.se)men katten behöver ju inte hittats där hon bor.       www.blocket.se/vi/18035169.htm?ca=11_s 

Sen finns det en katt runt Älvsjö mässan, är ju inte helt omöjligt att den tagit sig dit. www.blocket.se/vi/17947060.htm?ca=11_s

Min sambo tränar ett fotbollslag vid Hagsätra IP precis vid Rågsved. Ska be honom hålla koll.

MariannE11
0

ja detta var väldigt ledsamt för de bägge… hoppas något av tipsen kan vara det rätta….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

annebeate
0

Det var sorgligt att läsa. Hoppas som andra att något av tipsen leder till kissen.

Misan
0

Nu har jag pratat med hennes son och han ska försöka få fram en bild på henne, han blev jätte glad att jag försöker hitta hennes katt. hon hade inte mycket vitt och som han sa en annorlunda teckning. Korthårig och tack och lov kastrerad.

Marieborg jag ska ringa på annonsen vid ÄM så fort jag har fått en bild, det är ju inte långt däremellan. Hittar ni flera annonser så snälla skriv dem här.

Det värsta är att jag skällde på henne för att jag tyckte inte att hon gjorde tillräckligt för att hitta sin katt, nu i efterhand förstår jag att hon inte orkade göra så mycket för det tog inte en månad från det att hon fick diagnosen tills hon gick bort så hon måste ha haft fruktansvärda smärtor.

Lisa

emjon
0

Vilken sorglig historia och det var ju beklagligt att hon inte kunde anförtro sig till dig. Hoppas också att du får en bild på katten så kan jag också höra mig för vi har släktingar som bor i Rågsved. Jag skall också kolla på annonser för att se om jag kan hitta något.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Misan
0

#7 jag ringde på annonsen om katten i Älvsjö och de skickade en bild som jag skulle visa för hennes son. Men jag kände igen katten, den har en så extrem teckning i ansiktet och jag visste att jag har sett den. Hittade en efterlysning på djurhjälpen på Maja som har varit borta i ett år så håll tummarna att det är samma katt!

Sidentass
0

Men kära nån så sorgligt…missen ramlar ut..o matte var så dålig att hon är borta nu..sådana här annonser tror jag brukar få människors hjärtan att smälta..därför känns det som att det finns hopp för missen att hitta ett nytt hem….tänk om man kunde hjälpa..men jag har ju kattfullt här…

puttar upp för missen..

lilo-nova
0

Hur gick det???????Putt!

Misan
0

Puttar, om det är någon som ser en annons så säg till. Jag har tyvärr inte fått tag i någon bild ännu men jag tjatar.

Lisa

Lena
0

Det var en sorglig historia med din chef som dog i cancer och hennes katt som försvann precis innan. Tänk vilka snabba vändningar livet kan ta ibland.

Rågsved känner jag till ganska bra, min syster har bott där tidigare och jag har varit där många gånger.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"