Insändare, artiklar och bloggar
Alla dessa är verktyg som vi får använda oss av för att höja folks kunnande och ge dom en större förståelse.Media är ett bra forum för då kan man få inte bara den stora massans uppmärksamhet utan oxå politikernas , och det är ju så vi får till nya lagar.Insändare är oxå bra då det oftast startar en diskussion och kan inspirera tidningen till att göra en artikel.
Bloggar har ett stort genomslag så det är oxå ett bra forum.Så det jag försöker att säga är att vi kan höja våra röster på många sätt.
Idag kom Södermalmsnytt ut med insändaren som vi hade i en av trådarna för några veckor sedan.Försökte hitta en länk men den var inte upplagd ännu kommer att lägga in den så fort den kommer.
Sen så skulle jag uppskatta om ni tog en titt på min blogg då jag har skrivit en hel del om just katter,media,människor och vårat forum *L*
lämna gärna ett avtryck i gästboken där *L*
http://evamojje.spaces.live.com/
Ha de bra
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag sätter ett avtryck här istället. Bra gjort.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Även hittekatter.ifokus har en egen blogg. Vet ni det? Alla artiklar härifrån hamnar där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
det är bra ju mer spridning desto bättre..
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Bra initiativ evamojje! Ju fler som skriver om katters situation desto bättre!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#2 Åsa hur hittar men til bloggen? Har inte riktigt fattat det ännu.. (känner mig en smula dum)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bloggen inne på iller heter: http://iller.ifokus.se/blog/
Så logiskt sett borde hittekatters heta:
http://hittekatter.ifokus.se/blog
Ska kolla om den funkar när jag publicerat denna.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

haha, den funkade. Där har vi våran hittekattersblog. ;-)
Audiatur et altera pars
#7 Tjustigt Åsa det ser ju riktigt bra ut på bloggen! :) Tack för din hjälp så jag ni vet hur jag ska få fram den.
Skriver om det i en egen tråd!
//Lena
va bra ska kolla in den bloggen

skriver ganska sent, inte sett dethär innan. finns de bloggarna kvar som ni pratat om här?
själv har jag skrivit lite i min blogg om hittekatter. inget speciellt egentligen, mest lite funderingar. fast det är mycket annat jag babblar om oxå.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag har läge tänkt att jag borde ta tag i att skriva krönikor till tidningar som punkt se där vem som helst kan få sin publicerad. Men jag varken gillar att skriva eller att behöva synas så det blir liksom inte av. Men kanske kan det vara något för någon annan. Det är ju väldigt bra att utnyttja då man får lite mer utrymme än i en insändare.
"Så blir du nätkrönikör
Bli Medarbetare på Punkt SE – skriv din egen nätkrönika! Punkt SE öppnar nätet för alla läsare som vill skriva krönikor. Mejla din krönika (max 2300 tecken, längre texter tas inte in) till natkronikan@punktse.se. Glöm inte att skicka med namn, ålder, några ord om dig själv – samt en bild på dig själv. De bästa krönikorna publiceras också i papperstidningen Punkt SE. Måndag och torsdag hittar du läsarnas bästa krönikor i tidningen."
På KKS-forumet finns en artikel som man kan skicka till tidningar
http://kks.forum24.se/kks-about267.html
Jag som säkert många andra har svårt att skriva ihop en artikel så det är jättebra om de som kan delar med sig så vi kan sprida budskapet.
#13 Bra tips:)
Genom Evamojes blogg hittade jag till Hittekatter. Hon skrev då om Djurens Vänner Göteborg.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus