AKUT! Tam liten sköldpadda i Hanaskog
Anmäld upphittad 080909:
Denna katt flyttade in i vår trädgård för ett par veckor sedan. Vi har frågat runt, satt upp anslag mm men tyvärr verkar det inte vara någon som saknar den. Den är inte rädd utan kommer fram och hälsar och stryker sig, är inte heller rädd för vår hund.
Jag har gett den mat och vatten och en transportbur utan dörr som står skyddat, jag tror att den sover där. Men vi kan inte fortsätta ta hand om den. Vi vill inte ha någon katt vare sig inne eller i trädgården. Jag vill gärna att den ska få komma någonstans där den är välkommen och blir omhändertagen.
Ny kontakt 080911
Jag har pratat med polisen och lämnat en anmälan att katten finns hos oss.
Det fanns ingen anmälan om en försvunnen katt hos polisen som stämmer.
Jag avvaktar över helgen men har ingen hört av sig, så måste jag göra något åt situationen nästa vecka.
Jag har kollat och ser ingen märkning i örat på den. Den vill gärna komma in och har försökt smita in några gånger. Dessutom är det en annan stor katt som stryker omkring och verkar vara elak mot denna lilla sköldpadda. Jag vill ju inte att det ska bli ett kattproblem utan att denna lilla ska få ett bra hem. Polisen har tydligen något ställe i Hässleholm, så om inte ni har någon bra lösning kommer jag ta kontakt med dem och köra dit katten. Men som sagt jag ger det över helgen.
Det är pensionatet i Vankiva som avses ovan. Där får katten sitta ett litet tag innan polisen beordrar avlivning om inget nytt hem hittas.
Kan vi lösa detta gemensamt?
Vad du än gör lämna inte katten så den kommer till Vankiva. Inte efter den information om pensionatet i Vankiva vi fått i annan tråd, arma lilla katt.
Hoppas någon här på forumet själv kan eller känner någon som kan öppna sin dörr för denna fina tama katt och därmed rädda katten från avlivning.
Håller med annebeate och hoppas att det finns någon annan lösning för kissen.
Kan tyvärr inte hjälpa då vi redan har huset fullt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja det är bara å putta pch hoppas att någon liten vänlig själ kommer förbi som inte har huset fullt av katter
puttar för den lilla tama sköldpaddshonan i hopp om att hon kan räddas från avlivning.

Åhhh…tänk om man hade haft plats att hjälpa till här..men har ju huset fullt med alla åtta katterna i lägenheten..stackars lilla misse..puttar upp o önskar av hela mitt hjärta att någon som inte har lika fullt som oss kan öppna sin dörr..

#1 Det är ju därför jag skriver här för att rädda den lilla tösen från Vankiva.
#6 Tänker precis som du men både jag och alla jag känner har mer än fullt.

Puttar för lilla tösen.

puttar också för den vackra sköldpaddan
ja vi får putta

Putt!

puttar också!

Någon som vill ha en padda???

Mer än gärna, men vi får inte ha här mer än tre st djur, och jag har tre katter. Den är så vacker den baddan

Anmälaren har nu fått veta vad som kan hända en katt som hamnar på pensionat vilket anlitas av polisen.
Återkommer så fort jag får veta mer.

Puttar för lilla paddan! Vilken sötnos!
Gulliver, jag har skickat Pm till dig.

Putt!??
putt
Jag ska göra vad jag kan också för att hitta en lösning. Jag kollar vart detta ligger på kartan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Gulliver, jag har skickat Pm till dig angående katten och person som skulle kunna vara intresserad av henne. Har du kontaktat henne? Ärendet brådskar verkligen!
Jag gläder mig verkligen åt att det verkar lösa sig för katten James men hur går det för denna lilla tama honkatt. Om det inte löser sig tills över helgen verkar det enligt Gulliver som det är Vankiva som gäller. Hemska tanke, stackars lilla katt. Då vet vi vad som väntar henne.
Det som oroar mig att det inte är någon aktivitet på denna tråd. Inte heller svarar Gulliver trots att jag för flera dagar sedan tipsat om en kvinna som just i dagarna ville ta hand om en katt.
putt
Men har inte Gulliver varit in här nyss på sajten. Oj oj men hur kan det bli så här
Gulliver var är du???
annebeate har du gullivers mailadress?
annars kan jag pma dig den
Jovisst har Gulliver varit inne här nyss men reagerar inte när man har förslag på tänkbar intressent. Det är ju angeläget att katten kan räddas.
Jag mailar henne nu om detta att eventuellt att det är någon som är intresserad
Nu har jag mailat henne det som du har skrivit i inlägg #22 annebeate hoppas att det var ok. Jag tänker på katten
Jag har skickat Pm till dig Ankie.

Putt!