Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 977 ggr
lilo-nova
0

Då var det skeppskatter på blocket igen!

Denna gången har de siames i sig med! Om ni tittar på katter i Skåne!

Fagddu
0

Är de raskatter den här gången också?

Fagddu
0

Inte för att vara sån men är de verkligen maskade över huvudtaget?

lilo-nova
0

Ja du jag vet inte! You tell me???

Silvestris
0

Nej, de är inte maskade. De är blåa med vitt hela högen. Defekta tassar har de dock utan tvivel.

Alexej
0

Fast nu är det åtminstone inte exclusiva raskatter, fast jag ser inget av siameser.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Inte nu igen! Har folk blivit galna därute i buschen? :(

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Silvestris
0

Man skulle kanske lägga ut en fejk-annons där man beskriver att man återigen har polydaktila katter till salu… och så beskriver man defekten som sådan, att SVERAK inte tillåter avel på sådana defekter och vilka besvär polydaktyli faktiskt kan föra med sig.Flört

lilo-nova
0

Så vad ska vi göra åt det??? Finns det något man kan göra??

Silvestris
0

Så länge det inte går att bevisa att katterna lider av sin defekt går det inte att göra något. Inte annat än att informera allmänheten.

lilo-nova
0

Blev arg när jag läste annonsen: Den tredje honan har små tassar (något liknande)! Men Hallo det är ju normalt! Skrikandes Suck!!! Fem klor/tass räcker gott & väl!

Kurran
0

Polydaktyli är inget som katten har besvär av för det mesta men det finns katter som måste få någon klo klippt ibland om klon har tendenser att växa in mot foten. Man ska dock inte avla på denna mutation och definitivt inte påstå att det är något fint.