Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 9513 ggr
Morgan-Pettersson
4

Exklusiva dvärgkatter säljes

Dvärgkatter Ja vad säger man… Försäljningsknep eller är det dvärgkatter…

Naquita
0

Troligtvis är det  något genetiskt fel på dom, t.ex för mycket inavel.

Silvestris
0

Tvivlar på att det är dvärgar. Det är antagligen bara små katter. Allt från 2,5 kg till 10 kg kan ju vara normalt för en katt.

Alexej
0

Ofattbart! Hoppas "dvärgkatterna" får ett bra hem.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MyTwiggs
0

Det finns kattraser där en frisk honkatt kan ligga under 2 kg också, men på katter är så vitt jag vet inte dvärgavel möjligt.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Silvestris
0

Den enda riktiga dvärgavel som förekommer är ju munchkin-avel. Samma typ av dvärgväxt som taxar har.

Att avla på små individer är ju inte riktigt samma sak.

MyTwiggs
0

Sant! Kortbenta katter är en sak, men dehär katterna är inte av munchkin-typ tror jag…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Sidentass
0

Eller kan det hela vara ett skämt?..

Hawknestgrove
0

Ja de kan inte skriva svenska heller. Man skriver ihop orden. Så det inte blir som kyckling lever med kul potatis.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lilo-nova
0

Folk tar till vad som helst för att de ska få sålt sina katter verkar det som! Min Nova är en liten katt! Inte är hon en dvärgkatt för den sakens skull!Förvånad

Lena
0

Som #1 skriver är det troligen inavel som det handlar om och inget annat. Vi har själva två hittekatter som är minismå pga av som veterinären misstänker just inavel.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

det var en ny ras för mej….är det inte vid 3 års ålder som en katt vuxit klart?… jag trodde våran Julia skulle förbli liten men nu när hon är 3 så är hon helt normal i storleken…. bara magar o dubbelhakor som växer…..Flört…konstig annons…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

lilo-nova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men det är ju 2 honor & de är ju bara 8 månader! FörvånadMin Nova vägde faktiskt 4 kg! Men hon är så liten! Det trodde jag aldrig att hon vägde 4 kg! Men liten katt kan ha MYCKET humör! Skrattande Kanske en bild på henne??? Hon var liten redan när hon kom till oss!

lilo-nova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till! Här är hon vuxen!

MariannE11
0

vad ursöt Nova är….hon liknar min Julia bortsett från färgen…

låter som en okunnig ung(?) ägare….hoppas hoppas det dyker upp en ägare som tar dom för deras skull o inte bryr sej om storleken….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

lilo-nova
0

#14 Tack så mycket!