Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 873 ggr
marieborg
0

Bia bädd till katter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en liten fundering.

Vår ena katt Maja är inkontinent. Dvs hon kissar på sig när hon ligger och vilar. Detta beror på en nervskada som hon fått efter att hennes svans skadades. . Ingen vet vad som hänt eftersom hon hittades skadad ute och togs av snälla människor till djursjukhus. Svansen amputerades bort.

Majsan är en helt underbar katt och vi älskar henne såklart trots hennes urinläckage. För att minska tvätten lite så har jag nu börjat titta på Bia bäddar tex denna Bia bädd    

Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av dessa bäddar. Går det bra att bara skölja av dem i  badkaret? Brukar katter gilla att ligga i dem? Ja berätta allt ni vet..Finns det olika märken med skillnad i kvalité… osv.. Andra bra tips tas gärna emot!

Tack på förhand från Majsan och Marie Glad

Jenna-Gun
0

Visst måste det gå att använda en sådan bädd.

Med en lättvättad fleecefilt i.

Snygg söt kisse.

Förstår att ni älskar henne

Kram Jenna

Alexej
0

Största problemet blir nog att få Maja att sova i den:)

Jag har också en hundsäng i skinn som är lätt att torka av. Kollar bara var den är ihoppsydd, så att inget går in där.

Annars har jag plastad frotté lite varstans så att inget blir genomkissat.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

Tack Jenna-Gun för komplimangenGlad

Alexej: Jag tror oxå att det kan vara få Majsan att sova där men är villig att försöka. Hon älskar alla möjliga bäddar/igloon.  Jag har oxå plastad frotté överallt men de dagar som hon kissar extra mkt så går det åt mängder.

Alexej
0

Kanske köpa som metervara? Blir billigare i längden och jag märker att plastad frotté inte håller så många tvättar.

Här finns några adresser.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lizzieming
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Matilda har lagt beslag på alla hundarnas biabäddar.

Här ligger hon på balkongen i en jättestor bädd. Här är det en dyna i men hon ligger lika gärna utan.

Jag har spolat av bädden med dusch utan problem.

Sidentass
0

Katter har ju en förmåga att älska kartonger:-) Slog mej tanken om du kunde placera bädden inuti en kartong..så att hon får känslan av att krypa in nånstans…så vacker..så fin hon är..lilla missen..