Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 682 ggr
lilltasen
0

Katt inom äldreomsorg

Tror att det är nyttigt för dom äldre att fortfarande få ha kontakt med djur när dom inte kan bo kvar hemma längre. Hittade denna artikel från Filipstad.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200809/13/20080913153505_280/20080913153505_280.dbp.asp

Lena
0

Absolut det finns vetenskapliga bevis på att kontakt med husdjur har en hälsobringande effekt. Det gäller alla åldrar men är särskilt påtagligt när det gäller äldre personer.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Så mysigt det verkar.   Det finns tydligen bra äldreboende på vissa håll…  Livskvaliten måste ju öka för dessa boende som får ha ett djur att gosa med.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Här är min tråd om ämnet

kattassen
0

Detta var trevlig läsning! Där ser man att det faktiskt kan fungera mycket väl också, det mesta hänger dock på om och att det finns personal som är positivt inställda annars faller det nog.

Jag antar att man vid ev. anställningar upplyser om att det finns en katt och att man måste medverka i dess skötsel. Finner man sig inte i det, är det nog bättre att söka en annan tjänst. Det borde inte vara så märkvärdigt tycker man. I allafall inte i dagens situation där det verkar vara relativt gott om tjänster i äldrevården eller har jag fel?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Engla
0

Vilket trevligt reportage! Fler sådana äldreboenden, tack! Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis