Efterlysning av min katt Linus på Öland
Hoppas jag kan få något svar av någon son sett min älskade katt.Vi flyttade från Västervik i början på juni till Föra västra norra öland.Allt var frid och fröjd,men så jagade en hund iväg min katt från området.Han är en kastrerad hankatt,mycket skygg.Stålgrå kropp.vit nos,bringa och tassar.han kanske har blivit påkörd,men jag vill veta ändå.
I vilket område i Västervik försvann hann.
//Pia
Hm det kanske var på Öland som den försvann. Det var nog jag som missuppfattade det ite är jag läste snabbt.
Hoppas någon kan hjäpa.
//Pia
Ja,det var på öland han försvann efter 3veckor.Ja jag hoppas någon har sett honom,jag letar varje dag.jag kan inte släppa honom i tanken.
Jag lägger in det under "Bortsprungna katter". Där finns en bra artikel om vad man kan göra när katten springer bort.
Hoppas du få honom tillbaka!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag bor inte så långt från dig, lovar att hålla utkik!

Har ni anmält honom till polisen? Testa att sätta upp lappar runt omkring. Det finns en veterinär på Öland, Satu, heter hon. Kanske har hon fått in honom? Värt att ringa och fråga i all fall. Deras nummer är: 0485-380 11. Lycka till!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

åhhh..så fin han är..har du testat med att sätta upp lappar med bild på? Att utlova hittelön brukar sätta fart på barn o ungdomar i letande..det gjorde susen för flera år sedan när vår Bamse hade vart borta några dagar..en man som sett lappen ringde o uppgav var han sett honom så att vi kunde ta buren o gå o hämta Bamse..
Håller tummarna för att din Linus snart är hemma igen!

Hur har det gått?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Liknar en katt
jag sett på kks! Under upphittade!
Jag får hoppas att det inte är han….Med tanke på att katten som är i annonsen inte lever! Men det kan det väl inte vara??? Så långt kan dem inte komma???

Nej det var inte den katten!!! Jag var inne och kolla! Den hade mycket mer vit på benen!