cosmos bästa vän har gått bort:(
Nu har Cosmo misst sin bästa vän och vi har misst en kär familjemedlem och våran första hund. Allt känns tungt nu. Får glädja oss åt alla underbara minnen som Rambo gett oss under årens gång. Han var en underbar hund och han saknas så! Rambo var en goldenretriever som blev 14 år och 3 månader. Han och Cosmo låg alltid och sov tätt ihop med varandra
Cosmo är en förvildad katt som älskar hundar och då framförallt Rambo, över allt annat. Han litar mer och mer på oss två beningar nu oxå.
Jag beklagar så mycket!
/Malin

Stackare…Jag lider med dig! Jag hade en goldentik när mina barn var små, och hon blev 12 år innan hon dog i cancer. Hon somnade in 1999 men jag saknar henne ännu jättemycket! Nu har jag äntligen skaffat mig en liten valp igen och hon är helt underbar..Men hon kommer aldrig att kunna ersätta Nina i mitt hjärta!
Kram/Anita
Så sorgligt. Men han fick många år här i livet.
De var ett sött radarpar tillsammans.
//Pia
Så sorgligt att mista sin vän. Ni fick dock många många år tillsammans. Rambo och Cosmo, så söta tillsammans.

Så ledsamt
Många tröstekramar till er.
Jag kan förstå hur du känner det, jag är oxå hundägare och vet att den dagen kommer så småningom men man försöker slå bort den tanken. Så söta katten och hunden är tillsammans, jag hoppas att inte katten blir alltför ledsen utan kanske söker sig mer till er nu. Tröstekramar till er.
Oj vad ledsamt att Rambo är borta. Har ju sett flera söta bilder på Cosmo och Rambo tillsammans. Hoppas Cosmo finner en ny vän! 14 år var väl ändå en bra ålder för en golden? Men man önskar ju att de kära djuren fick leva för evigt.
Tröstekramar till dig och Cosmo.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack allesammans!
#6 Jo en förhoppning är att Cosmo ska ty sig mer till oss människor nu, kärlekstörstig som han är:) Cosmo har bott nu drygt 1 år hos mina föräldrar där även Rambo bodde. Det är för att jag pluggar på annan ort och Cosmo tycker det är jobbit med bilresor som det för mig och mina djur blir rätt mycket med nu. Men om knappt 1 år är jag färdig och då kommer nog Cosmo flytta tillbax till mig igen och här finns 3 hundar och 2 kattkompisar. De kan inte så klart ersätta Rambo men han gillar dem med:)
#7 Jag 14 år är en bra ålder på en golden. Medelåldern är ca 12 år. Vi är tacksamma som fick ha Rambo i så många år, men just nu känns det bara så tomt. Och just nu är Cosmo rätt nöjd ändå för jag är hos mina föräldrar (där Cosmo bor just nu) och jag har ju yttligare 3 hundar och 2 katter han tycker mycket om, men inte lika mycket som han gillade Rambo.
Beklagar. Det är svårt när någon man älskar och lever med inte finns längre.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Åh så tragiskt! Detta är nackdelen när de man älskar dör… 
Hoppas nu att Cosmo hittar en ny kompis att ligga bredvid… Kanske din mamma, förresten hälsa så gott till henne.
så tråkigt, för Cosmo, när en älskad vän dör,
och för er såklart, Cosmo är så fin, den van tecknade katten, som jag tittade mycket på, när han var på katthemmet kram Maggan47

Nu var det 2 veckor sedan jag och mina djur (alla utom cosmo) lämnade Bollnäs och åkte upp till Ume. Förhoppningen var att cosmo nu skulle ty sig till människor mer nu när han inte har tryggheten i Rambo längre, men så har det inte blivit. Cosmo som inte har fräst på över 1 år och har nu börjat fräsa igen:( Han brukar oxå komma upp i knä på en när man lockar han med godis och då får man oxå klappa han, men inte nu längre. Han smyger fram till en, tar godisen och rusar fräsandes därifrån!! Det är 8 veckor kvar tills jag kan åka ner till Bollnäs då jag läser en skitjobbig kurs nu och sen är det ju några mil (45). Jag funderar då på att lämna mina andra två katter med cosmo där nere om han inte blivit bättre. Visste så klart att han skulle sakna Rambo men trodde inte att det skulle bli så här. Stackars lilla cosmo……
Ja det är ju så att djur sörjer oxå. Det var kanske hans enda vän som han fått tilltro till. Det är ju inte roligt när man ser att djuren man tycker om inte mår bra. låt det gå en stund det går nog över. Hur många katter har du?

#13 Cosmo och två till. Jo jag hoppas att det går över, men tycker så himla synd om honom nu som är ensam, utan varken katter eller hundar. Hundar är det bästa han vet, men han tycker det är helt ok med katter oxå;) Och tyvärr så lyckas jag inte få mamma å pappa att skaffa sig en kattkompis till han….:)
Men vad synd att de inte vill ha en till. Men då blir du utan katter då där du bor nu om du tar hem dina andra två till Bollnäs?

#15 Ja i så fall blir jag det, men bara för en kortare period. Efter min jobbiga kurs jag läser nu så ska jag göra examensarbete fram till jul och då har jag inga lektioner utan kan vara den mesta tiden i Bollnäs. Och sen efter jul så har jag bara en kurs kvar (10 veckor) och sen är jag färdigutbildad och tänker flytta hem till Bollnäs igen, men HELA min flock:)

#17 Tack! Vi har nu kunnat börja tänka på alla de härliga stunder vi haft tillsammans med Rambo. Man får helt enkelt vara glad över att man fick ha honom så länge hos sig. Men det är verkligen tomt. Tyvärr så får ju inte våra kära djur vara hos oss så länge….Jag hoppas oxå att det ska lösa sig för Cosmo, att han mår bra igen och det kommer han göra förr eller senare.

Men åhhh så sorgligt att höra detta..blir tårögd när jag läser om Rambo och när man ser den fina bilden…lider verkligen med er och Cosmos..fina missen..vet hur det känns att förlora älskade vänner på fyra ben..
Översänder de varmaste tröst-o strykekramar i er svåra sorg…mina tankar finns även hos stackars Cosmos som förlorat en så fin o trogen vän..

#19 Tack. Det var snällt och fint skrivet:)

Beklagar