Hur går man tillväga?
Hejsan!
Om man misstänker att man hittat en hemlös katt vad kan man göra då? vi såg nämligen en kritvit katthona med en liten kattunge på mitt jobb igår. Dom verkade bo i en tom trafostation som står på vår parkering, iaf var det där dom höll till hela dagen igår.
Det finns ju lite bondgårdar i området som jag tyvärr inte känner så jättebra. Men hur långt brukar en kattmamma gå med sin kattunge och brukar dom välja att bosätta sig i närheten av sitt hem när dom ska föda eller kan dom vandra iväg?
Jag jobbar bara på detta kontoret en gång i veckan men jag ska be personalen där hålla koll och se om katterna verkar bo där permanent eller inte.
Är bara orolig så att det inte är en hemlös katt som behöver hjälp. Höst och vinter är ju ändå på väg :(
(visste inte vilken grupp jag skulle lägga tråden, så ni får flytta om jag la den fel)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Börja med att sätta ut lappar i området, kontakta polisen och hör ifall de fått in anmälan om saknad katt samt att de då får veta att det finns en ifall ingen anmälan finns men kanske kommer in. Fortsätt gärna mata katten lite ifall du inget hör på dina lappar. Tag kontakt med ett katthem i din närhet och se ifall de kan hjälpa dig om katten är hemlös.
Du kan alltid även sätta ut en annons på blocket om upphittat katt, kostar ju bara en tia.
Jag kan tycka att man inte låter en mamma med liten kattunge springa hejdlöst. Har du någon gård i närheten av där de uppehåller sig, kika förbi där och hör med dem.
Några tips iallafall, katthemmet du tar kontakt med kan säkert ge dig fler.
Finns ingen ägare behövs de ju fångas in så de får hem innan vintern.

Hur går det med dessa pissar?
Jag såg dom första gången igår och jag jobbar inte på det kontoret varje dag så jag kan tyvärr inte hålla koll på dom varje dag. Men jag ska prata med mina kollegor och be dom hålla ett vakande öga. Det som är svårt är ju att jag inte är där jämt och jag är dåligt känd i trakten. Men jag ska se om jag inte kan få dom som känner till stället bättre att kolla runt vad det kan vara för kissar..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."