Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 1566 ggr
Alexej
0

Katten Babbel finns inte mer i livet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katten Babbel låg på tråden "Bortsprungna katter".

Orange hankatt bortsprungen i Västerhaninge

Våran Apelsin "Bappel" har sprungit bort från oss i Västerhaninge.

Han är Orange med vita tassar och vitt på bröstet. Han har även så kallade "bull eyes" vecknat längst sidorna. När han fösvann hade han ett blått halsband och tyvärr även ett blått/vitt koppel fastknäppt i halsbandet.

Vi är jätte oroliga då han är hemma hörande i Ösmo och bara var på besök i Västerhaninge när han smet ut. Om du vet eller har hört något tveka inte utan ring!!!!!!

Mvh Anna

Ikväll mailade ägaren mig att hennes katt Bobbel ligger på Bagarmossensdjursjukhus.

"När vi kom dit fick vi en chock då de sa att han kommer mista hela sin svans och ville ha medgivande från oss att ta röntgenbilder för att se om han hade innre skador.

När bilderna var klara kom veterinären och sa att han har blivit skjuten och att kulan har brutit hans svans vid roten och att kulan sitter i ryggraden. Det hon var mest bekymrad över var om det var stora skador på hans anus eller om det skulle läka och de ser de bara vid en operation och skulle då samtidigt ta ut kulan.
Så i morgon bitti skall han opereras och vi hoppas att han klarar av det men om hon ser att det är för stora skador under operationen så får han somna in.

Om ett tag då allt har lagt sig lite och vi vet lite mer om hans tillstånd så kommer jag att polisanmäla allt och försöka få hem lokaltidningen och få upp ögonen på vad som sker ute i samhället mot våra djur."

Alla mina tankar går nu till Babbel och hans ägare Anna.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Endroppeihavet
0

Jag blir så arg när jag hör om sånt här! Vad är det för människor som finns i världen egentligen???!!! ETT SKOTT I HUVET PÅ DOM. JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

nils1
0

herregud… stackars katt….

anebit
0

Lilla vän……….  hoppas du klarar dig…..         GråterSkrikandesGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

johnnys girl
0

Åhhh…mår illa.Fy f*n rent ut sagt.

Håller tummarna för kissen.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

mymlanbus
0

Det är f*n inte klokt! Stackars kissen!

Sidentass
0

Men jag blir alldeles vansinnigt tokig när jag läser detta..hur i hela fridens namn kan man gå loss på stackars oskyldiga varelser..

Mina tankar går nu till stackars misse o hans ägare..håller hårt, hårt i tummarna för att det hela ska gå vägen!

emjon
0

Men så fruktansvärt att lilla kisen skall råka ut för så barbariska människor. Mina tankar går också till ägaren som skall behöva uppleva detta då katten ofrivilligt kom ut.

Hoppas verkligen att Babbel har turen på sin sida så det går att rädda honom. Vi håller både tummar och tassar för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Naquita
0

usch, för tidigt för mig att läsa sådant här..börjar ju gråta:( att människor kan vara så hjärtlösa:(

Jenna-Gun
0

Så förfärligt.

Stackars misse.

wolfie
0

Men åh så fruktansvärt!!Håller tummarna!!

Malindjur
0

Håller tummarna att allt skall gå bra  lilla misse vad har dom gjort att människor kan vara så grymma dom som gör sådannt skall råka ut för samma lidande

tänker på dig och håller tummarna

Ham-Madam
0

menmen är det sant.

jag vet inte vad jag ska skriva, tänker desto mer.

fattar inte hur vissa är funtade,hur kan de skadeskjuta ett djur sådär.

å polisen lär väl inte få tag i dom utan den/de kan fritt få fortsätta skjuta fler djur.

jakt inom tätbebyggt område är ju inte tillåtet.

hoppas nån hört skottet å kan komma med några ledtrådar.

blir så arg .

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vet inte vad …vad säger man, man tappar andan. Gör så ont att läsa, lilla vännen. Tänk om man kunde få lägga vantarna på förövarna…..

Ankie
0

ja du det är så himla synd om våra djur som inte har en chans att försvara sig mot oss människan, stackars kisse

kattassen
0

Detta gör mig fullständigt rosenrasande- ett stackars katt som kommit ut på fel ställe och det "straff" han får för det är att bli skjuten!Skrikandes

Lille vän - håller tummarna för att det går bra. Tänker på matte  och kisse!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

SagaLina
0

Herregud stackars katt! Vilka hemska människor det finns…jag blir alldeles mållös……

Håller tummarna

wolfie
0

Undrar hur det går…

Fagddu
0

Gråter

Undrar också hur det går…

maggan47
0

blir också skogstokig,Skrikandes hur är det ställt i huvudet hos folk som kan göra så där, hoppas kissen klarar sig, och jag håller allt vi har här hemma av tassar och tummar för tillfrisknande, hoppas vi får reda på hur det går för lillkissenGråtermina tankar går till stackars ägarna också

Maggan47

catfoot
0

Gråter Tårar å åter tårar…Ja, vad skriver man ,alla ord känns överflödiga, finns ingen förståelse, att man kan göra så här mot ett djur…Sänder mina tankar till Babbel å hans familj..Hoppas att Babbel klarar detta…Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Undrar hur det går..tummarna hålls hårt hela tiden..lilla misse-vännen…

Ninjisen
0

Va finns det för kallhjärtade människor egentligen som kan göra så mot en katt?
Blir bara förbannad när jag läser sånt här.. Hoppas verkligen att lilla kissen ska få en lyckad operation och bli bra igen..

Gråter

Alexej
0

Fick svar nu från Anna:

Hej
Idag på morgonen sövde de Bappel för att kunna undersöka honom ordentligt och göra en bedömning av om det var värt att operera honom.
Vid lunch idag ringde veterinären mig och sa att de opererade honom men tagit en paus för att höra hur jag ställer mig till hans skador och vad jag vill att de skulle göra.
Hon var väldigt rak och tydlig över hur hans liv skulle kunna se ut om de fortsatte. Hon sa flera ggr att det här ser inte bra ut….
Jag beslutade att de skulle låta honom somna in, har inte samvete att chansa på att han blir bra när chansen var så liten.

Veterinären sa att det var bland det värsta hon hade sett, under operationen såg de att hans tarm och anus var trasig i honom och om de skulle ta bort en bit av tarmen så fanns det ändå ingen vävnad att göra en öppning till tarmen för.

De har varit helt makalöst underbara på Bagarmossensdjursjukhus det här dygnet vi har haft att göra med dem. Vi får hans juornal, röntgenbilder och utlåtande av en veterinär hemskickade till oss så vi har bra bevis när vi polisanmäler detta och om det skulle bli aktuellt med ett reportage i någon tidning.

Den enda tröst just nu är att han snart kommer hem till oss då vi låtit kremera honom separat.
//Anna

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Malindjur
0

Gråter tårarna bara rinner här stackars lila kisse sov gott på dina gröna ängar

catfoot
0

Gråter…Tänker på hans familj….Lilla Babbel lider inte mer…Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

bumbimia
0

Herregud, vart är vårt samhälle på väg? Hur i helvete kan man plåga ett djur på det sättet??? Skrikandes

Jag hoppas att h*n som har gjort det får samma behandling tillbaka.

RIP lilla kisse Gråter

SagaLina
0

Vad otroligt tragiskt, jag hoppas verkligen att de hittar den som gjorde detta. Kan inte förstå hur man kan behndla någon, varken människa eller djur på detta sätt!

Ni finns i mina tankar…..

mymlanbus
0

Gråter

gulliver
0

Gråter

Puma77
0

Så ledsamtGråter

//Pia

Misan
0

Gråter

Sidentass
0

#23 Åhhhhhh…jag finner helt enkelt inga ord för hur sorgligt detta är…enda trösten..missen har fått ro, fick bli omhändertagen de sista timmarna i sitt liv..tänkar på stackars ägarna..

Gråter

wolfie
0

Finner inga ord..Gråter

emjon
0

Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Barbro55
0

det borde va skottpengar på alla jävla djurplågare.

Det är säkert  barn eller ungdomar som skjuter på försvarslösa djur

dom borde få smaka på sin egen medicin,jag hade gärna testat min hagelbössa på dom

Tröste kramar

Ankie
0

Stackars kisse misse, lille Babel nu är du utan smärta ivarjefall.

En sådan vacker katt

incan
0

Gråter Tårarna bara forsar Gråter, så fruktansvärt hemskt.

Stackars stackars vackra kisse och stackars familj, lider med er och tänker på er. Varma tröstekramar.

annebeate
0

Lille vackre kisseGråter Sådan ondska det finns.  

Sänder många tröstekramar till familjen.

Jenna-Gun
0

Det är så tragiskt och stacckar kisse så han ska ha haft ont.

Jag gråter

Sov gott lilla vän

lilo-nova
0

Usch vad synd om kissen! Gråter Fy så hemskt!

Simson
0

Så fruktansvärt!! Vilket j----a sätt!! Vad är det för vidriga varelser ute??? Jag hoppas innerligt att ni kan få in det hela i tidningen så det visas vad det finns för typer i området!!

Jag hoppas också innerligt att de kan hitta styrka till att polisanmäla hela händelsen! Sätta ner en fot för Bappels skull. Sätta ner en fot och visa idioterna ute där att de inte accepterar händelsen och låter den gå omärkt förbi. Skulle själv vilja m…a dem…

Skickar massor med styrkekramar till Anna!! Kyss

Lilla Bappel…sånt här skall inte behöva hända! Ingen skall behöva lida som du gjort! Som ängel slipper du nu alla krämpor och kan springa fritt omkring och leka med alla våra andra änglakatter.
RIP Bappel! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Men oj vilket tragiskt slut det här blev. Fruktansvärt! Saknar ord, blir så oerhört ledsen. Mina tankar går till Babbels husse och matte. Ända trösten är att Bagarmossens Djursjukhus hade ett sådant fint och bra bemötande.

Hoppas den som är skyldig till detta illdåd får sitt rättmätiga staff.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Losvan
0

Vilken fruktansvärd historia. RIP stackars BappenGråterGråter. Finns många djurplågare lösa därute.Skrikandes Historierna upprepas ständigt. Synen på djur hos endel gör mig vansinnig. Etik o som en del därav hur djur behandlas, borde vara en del av något obligatoriskt ämne i skolan.