Känner någon igen denna katt?
Vart finns den?

Tror att det är långhåriga huskatter.
Fina var de iaf, hoppas de hittar hem snart.

jaah oki.
den är kelig kan jag lova..
jo få hoppas de kollade lite på andra sidor kanske är den bortsprungen.. lr något..
finns runt 5 katter som är ute på kvällarna som kmr fram till en vid porten :( o mjauar efter mat :(
hur kollar man om dom är chipade??
lättast är med en avläsare som polis eller veterinär har. På en av mina katter kan jag känna chippet mellan skulderbladen, men ej på de andra. Men å andra sidan så bara för att jag känner det får jag ju inte fram någon ägar info ;)
Tog ni in den? Den har säkert smitit ut nånstans.
Ring polisen och kolla. Hemsidor på olika katthem i närheten, de brukar ha efterlystannonser. Länkar till katthem hittar du under länkar här uppe. Blocket har efterlystannonser. Annars sätt in en bild av katten där.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

jusste så vare ju..
men liksom jag fattar hur man låten den katten va ute hade jag inte haft 2 egna så hade jag nappat hehe

nej kan inte släppa in några andra katter här..
desutom få jag inte för pappa -.-'
mja den har ju varit ute ett bra tag den ha ju en kattkompis den vit/röda på bilden =)
kollade på sthlm katthem men hittade ingen där.
ska kolla blocket sen.
eftersom att den börja få tovor på pälsen så har ingen tagit hand om den.
tro de är en hona den är liten

Vilken fin kissemiss!!
Om du kan sätt upp någon lapp i närheten
Okay, jag skulle köpa flera töjbara halsband och tejpa fast ett papper med texten: Har den här katten en ägare? Var snäll och ring upp mig på xxx.
Sätt på halsbandet på alla de.
Tar kort på alla och skickar till Blocket, katthem i närheten. Gör kopior och häng upp de i affären osv.
Försök att mata de under tiden.
Kolla med katthem om någon har plats att kunna ta in en av katterna eller alla. Kanske på en kölista.
Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

om jag hade haft pengar så hade jag köppt halsband till dom men tyvärr ha jag inte de..för det är en väldigt bra ide.
har tagit kontakt me olika katthem i sthlm har skickat med bild o allt hon kan ha smittit lr något.
kan iaf säga såhär att de kan komma fram upp till 5-6 olika katter på kvällarna till en…
vissa känner man igne vissa inte
min syrra sa även att de fanns en katt som liknade bilbo o den såg konstig ut
ska ut ikväll o kolla om jag få syn på den.
angående Prozac den röda stora hankatten så kan jag säga att han än i dag gå runt med MASK i rumpan!

#14 ska maila henne
kablbi, om du skickar mig ditt kontonummer kan jag sätta in lite pengar till halsband!

de är lungt kanske bättre om någon annan gör de o skickar halsband på posten till katterna ?
Okay, jag kan kolla vad halsband kostar. Hur många behöver du?

oki hmm
1 till den där långhåriga katten
den vit/röda kan vänta.

#16 Hittade en annan annons på samma kisse som försvunnit i Enköping.
Den finns på föreningen Samvetets hemsida.
Här är bild på den kissen: (faktiskt vissa likheter)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

#21 & 22 Ser jättelikt ut. Om katten varit ute ett tag kan färgen ha blivit blekt. Sedan kan det variera också hur ljuset har varit när bilden togs.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

http://www.katthemmet.nu/info/katt.php?cat_id=6266
synd att dom inte ha lagt ut sin mail…
men sen så har den andra katten mer ljust på halsen..
få hopsa att de hjälper med halsbandet.

alexandra har skickat med 2 halsband o 2 tuber
ska ut o jaga katt sen i kväll :P
få hoppas någon hör av sig.
tack så mkt alex tackar åt katterna 

#24 Den katten på din bild ser inte ut att vara den i #0. Den i ursprungsinlägget har mycket mer "man" runt halsen och ser faktiskt ut att vara en hane, men det är ju bara en spekulation.
Jag mailade den person på samvetet som annonserat om sin bortsprungne katt från Enköping. Man vet ju aldrig.

#21/26 Jag fick svar från samvetets annonsör och den kissen var hemma igen.

Putt!