Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3358 ggr
Naquita
0

Hälsning från Teddy

Hej

Teddy här. Min nya stödhemsmatte är lite ledsen just nu, så jag försökte pigga upp henne imorse genom att vara jättesnäll under medicineringen. Ser ni så jag sträcker ut min haka och stannar kvar där vi sitter för att lugna henne?

Matte behövde inte ens hålla i mig. Jag försökte aldrig smita. Medicinen tar jag jätteduktigt, även om den är lite äcklig.

Jag har bajsat 2 gånger nu, och nästan helt fast båda två gångerna, och allt har jag gjort i lådan. Både jag och matte tror det här kommer gå jättebra!

Lena
0

Så bra att han landat hemma oss dig nu Teddy! Han är ju underbar denne kisse. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Teddy gullegris underbart att  du kunde ta honom som skyddsling.Allt är förstås nytt så han måste vänja sej lite innan han slappnar av.

essut50
0

Vad bra att Teddy fick komma till dig Emma.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Toppen Teddy att du försöker pigga upp matte………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Men oj så söt du är.

Bra att du tar din medicin ordentligt.

Trösta matte nu så blir hon säkert gladare.

Mizzi
0

Lilla söta Teddygubben,sååååå skönt att höra att vetrimoxinen börjar göra nytta nu Skrattande

Nosspussar från Mig och kompisen Mizzi Kyss

Naquita
0

#6 ja , ofta går det ju väldigt snabbt när man väl hittar rätt diagnos och medicin:) Teddy nospussas tillbaka:)

Linda79
0

Gud vad han är lik min Puck=) Jättefin!

Kram från oss,,,

emjon
0

Teddy hör absolut till de katter som berör mig in i hjärtat och så härligt att du kunde ta honom till dig. Roligt också att det går så bra med både medicinering och kel. Han ser så underbart go ut lilla Teddygubben.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

annebeate
0

Underbare Teddy så glad att se bilder på digGlad Förstår att du har det jättebra hos din nya matte, en bättre kan du inte ha. Be matte ge dig  en jättebamsekram från mig.

Mizzi
0

Man ser faktiskt i ögonen på bilderna att han är "friskare", när han kom hit var han liksom rödaktig och vattnig i ögonen .

Men nu ser dom klara och fina ut Skrattande Kyss

Hawknestgrove
0

Lycka till lille pluttgubben!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

det går utmärkt med medicineing och allt:) Han är ju jätteduktig.

Hawknestgrove
0

Toppen!

annebeate
0

Toppen Teddy!Glad

Mison
0

Heeeej och puss på dig Teddy. Skönt att höra att allt går bra. Ta hand om "matte" nu….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Naquita
0

Ja, han är så duktig. Inte alls så skygg här. Bara man tar det lugnt med honom:) Igår började han spinna när en kompis var med mig på kvällsmedicineringen.

annebeate
0

Gläds så över att Teddy trivs så bra hos dig Emma Glad

Sidentass
0

Vilken fin misse du är..o så duktig dessutom!!

Mizzi
0

Härligt Emma !!! Skrattande måste vara jätte skönt för han att slippa spring från tonåringar ut och in i dörren, och en massa ljud från trappan hela tiden som det var här.

Det är nog alldeles perfekt miljö hos dig för Teddy, då han kan slappna av och får ta allt i sin egen takt.

Känns så hiiiimla skönt att allt går så bra Glad

Hoppas nu han blir helt bra i magen också så han kan få träffa sina nya kompisar snart Flört

Lilla gubben ge han massor av kramar och nospussar från mig och Mizzi.

Hawknestgrove
0

Underbar upplösning på stackars lille Teddy. Toppen!

Naquita
0

ja, vi får hoppas de går lika bra när han ska introduceras till min flock:) förhoppningsvis har alla jobbiga kattungar flyttat då, beror ju på hur länge han behöver vara i karantän.

martdat
0

Allt bra med Teddy?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
0

Undrar också hur det är med lille Teddy.

solweig
0

puttar upp

martdat
0

Lille Teddy gubben, hur har du det hoss nya stödmatte? Eva och jag tänker på dig!

Mizzi
0

Jag undrar hur det gått med strongholdpaketet , om det kommit till rätta ??

annebeate
0

Emma, jag har skickat PM till dig.

Naquita
0

#28 har inte fått något.

annebeate
0

Jag har skickat PM igen.

Naquita
0

har inte hunnit svara. Teddy är det bara bra med hans mage är nästan helt stabil nu, rumsren har han varit sedan han kom. Han kelar inte självmant ännu, men ryggar inte tillbaka när jag gosar och stärcker ut hakan när han inte tänker på det;) Han luktar ingenting och är väldigt renlig utav sig.

Hawknestgrove
0

Åh, så kul att höra! Vilken förvandling…. Tur att djur inte kantala. Undrar vad han varit med om, förr, alltså innan han överhuvudtaget upptäcktes… Kan inte ha varit skoj…..

Naquita
0

Ja, han är vädligt rädd utav sig. försiktig liten pojke. På tamfronten är det inga framsteg, men på sjukdomsfronten var det nästan fast imorse:)

Hawknestgrove
0

Detta gläder nog Mizzy i hjärtat också väldigt mycket. Men som sagt, vad har inte denne lille man varit med om förr…..

Hennum
0

vilken otroligt fin katt, och så duktig :) Lycka till!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

annebeate
0

Lille Teddy är en riktigt duktig kattpojke. Han är  en av de katter som intar en särskild plats i mitt hjärta. Allt eftersom tiden går kommer han säkert känna sig alltmer trygg och därmed också hans rädsla att avta. Håller med Gunilla, Mizzi gläds säkert mycket  över att  Teddy nu är hos Emma och ges de bästa förutsättningarna för att kunna bli en  lycklig kisse.

Naquita
0

Hej

Teddy h'är.

Ville bvara hälsa er att jag numera bor i PERMANENT HEM tillsammans med persern Misty och 2 andra katter.

såhär skriver nya matte om mig till Emma:

Oj, oj….han gör framsteg :-))  Han leker med vår andra kattkille (flickor, usch huuu nej) äter som en häst och dricker bra. Redan från dag 1 var hans mage bra och är så fortfarande :-) Tack och Lov!! Han är sååå kelig!!! Mjölktrampar som en tok, spinner otroligt högt….han kan helt enkelt inte få nog av gos. Jag vaknade tidigt härom morgonen, eller snarare blev väckt av katterna. Jag satte mig upp i sängen och undrade vad som stod på….in kommer Teddy med Tusse i hälarna.   Teddy han tittade på mig med glada, uppspärrade ögon och sa: "Kolla matte! Jag busar! Min kompis är också tokig!"    För att i nästa sekund rusa ut genom dörren igen med Tusse efter sig! Gissa om jag skrattade…jaja, busa ni tänkte jag! Men jag är så glad att han har kommit så långt ändå….Tjejerna är inte alls så populära, men Tusse får sova nära Teddy..ingen annan. Vi är så glada att allt går så bra, både jag och min man är väldigt engagerade i våra katter.

Ett lyckligt slut för Teddy iaf, mitt i allt elände:D

Fagddu
0

Kul att höra att allt gick bra. :) Och ett permanent hem är ju underbart! :)

Simson
0

Vad härligt Teddy!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Åh så härligt för honom.

//Pia

annebeate
0

Så underbart för Teddy, denna kära katt.Glad

Jag blir alldeles rörd när jag läser att Teddy fått ett permanent hem och att det går så bra. Stort tack till alla som hjälpt Teddy!

Jenna-Gun
0

Jösses så glad man blir avsådan läsning

Lycka till Teddy nospuss

Jenna:)

mymlanbus
0

Hurra att det går så bra för lille grabben… underbart Kyss

Naquita
0

ja, visst är det underbart:) Han var aldrig speciellt sjuk här heller, men nu är han helt bra och har varit länge..En solskenshistoria:D

Destany
0

vad glad man blir när man läser att han har det bra nu =)

Lena
0

Härligt Naquita att det går så bra för Teddy i hans nya hem. Spådant här blir man glad över att höra.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nellies-matte
0

Vad roligt att det går så bra för Teddy och att han fått ett alldeles eget hem där han ät högt älskad

emjon
0

Blir alldeles tårögd av lyckokänsla för lilla Teddy som nu hittat sitt perfekta hem så underbart för lilla killen och hans nya familj.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

wow!! permanent hem..låter som ljuv musik i mina öron..härligt att läsa om framstegen han gör..fina lilla gossen..

Hawknestgrove
0

Jätetoppen! Lille vännen, han som hade det så jobbigt och fick flytta fram och tillbaka!

Denna kommentar har tagits bort.
lilo-nova
0

Vilken tur för dem! En sån fin katt de fått! Kyss

lilo-nova
0

Hur många katter har du hjälpt till nya hem???? Håller du räkningen!? Jag är bara lite nyfiken! Tycker det du gör är helt underbart! Jag önskar att jag kunde hjälpa fler katter!

Naquita
0

#53 ska jag vara helt ärlig har jag ine längre en susningom det,  får sätta mig ner med kontrakten och räkna dom någon dag;) Vet iaf att jag haft cirka 150 katter i stödhem på 6(?) år hemma.

lilo-nova
0

Herre gud Naquita! Vilken ängel du är? Oskyldig Vilken lycka när det byker upp ett hem till kissarna!Glad

annebeate
0

Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen. Du är otrolig Naquita!

Teddy är en av de katter som jag särskilt fäst mig vid och undrar så var i landet han numera bor.

Naquita
0

Teddy blev Skånebo, rättaresagt Lund-bo:) Tillsammans med persern Misty som räddades undan avlivning om ni minns henne, hos vet vars gamla matte dött.

lilo-nova
0

Oj nära mej med andra ord! Glad

essut50
0

Vilken lycka att Teddy har fått ett eget hem. Det är han värd.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annebeate
0

Så roligt att Teddy blivit lundabo. Aldrig hade jag föreställt mig att Teddy skulle bli skåning!Glad

annebeate (malmöbo)

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mizzi
0

Åååå detta har jag missat helt, herregud va kul att teddy fått ett permanent hem och att han är helt bra i magen och allt gått så bra.

Jag sitter här med ögonen som svärmar över av glädjetårar och är såååå glad för Teddys skull.

Det kunde inte ha slutat bättre Skrattande

//Mizzi

maggan47
0

jätteglad för båda katternas skull, vilken lycka att dom fick ett eget hem till slut Kyss

Maggan47

martdat
0

underbart att läsa!