6-7/9 Årliga höstmarknaden med Kattsamariten
Första helgen i september är det den årliga höstmarknaden i Hudiksvall. Vet inte när den startade men det är inte detta århundrade.
Inte heller förra.
Lusetröjan med katterna i bården hade undertecknad stickat.
Vart år är Hudiksvalls Kattsamarit med och samlar in pengar, säljer lotter till olika lotterier, delar ut information och visar att de finns. Ävenså i år.
Välkommen att hälsa på!!! Lördag och söndag mellan 11 och 18 finns de på plats vid Fredens Kulle, korsningen Promenaden och Västra Tullgatan. Karta.
Säkerligen blir det samtal om herr Olsson och om de andra inneboende. Herr Olsson som återhämtat sig så mycket och är en riktig kurrmaskin.
Nyhet i år är det nya marknadstaket så i år står samariterna stadigt på jorden! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Det är ju Hittekattens dag oxå den helgen.
Håller med Catfoot. Jag vill inte trängas jag heller.
Jenna

Men åhh så härligt det låter..hade jag bara bott närmare hade jag varit en given gäst, gillar marknader! O den där tröjan…skulle man allt bra gärna vilja ha, duktig du är Simson!
Hoppas det kommer många besökare och köpare, vilket ju gagnar katterna!

Jag stickar en till till dig sidentass så får du köpa den dyyyrt!! =)

Nu är det full rulle på stan! Jösses vad karusellåkarna skriker! Man skulle smyga ner och titta? 

CatFoot: Jag har yrsel åt ett håll i vanliga fall och förra året bestämde jag mig att testa virvelvinden. Ifall den skulle virvla mig till ett stilla läge i mitten. Att jämna ut yrseln. Funkade inte kan jag säga men roligt var det i alla fall! 

Jag måste gå in och kommentera en händelse på dagens marknad.
Jag skrev ut de affisher som tagits fram här på hittekatter. Angående vikten av att kastrera sin katt. Den med frågan om man köpt kondomer är bara så rolig.
I alla fall så var det någon som kom fram och frågade tjejerna idag om kattsamariten sålde kondomer också. Förhoppningsvis bara på kul men ändå! 
H*n kanske behövde o var desperat
//Pia

#4 Nu frestar du med Simson..tror det är många här på sajten som skulle vara beredda på att köpa..så nu har du arbetsmöjligheter:-)

Här är Kattsamariten idag:
Med nya marknadstaket och allt! Två eldsjälar som börjar lördagen.

Med vackert och skönt väder fick Kattsamariten in en hel del pengar. Bra jobbat alla aktiva!! Ni är underbara som orkar stå och svara på alla frågor!!
Simson…visst bodde du granne med CUL…Vi parkerade där i Söndags när vi skulle ner på marknaden…
Undrar om du känner till en svartvit lite långhårig kisse, som verkar höra hemma där…Eller kommit på villovägar..Var lite ororlig i tanke på marknaden å alla bilar som åkte där under dagen../Catfoot

Jo jag bodde vid CUL förut. Flyttade i februari. Det var så stökigt i huset. Hade inte fått sova ordentligt på 1,5 år då. Trots att jag berättade att jag var sjuklig och behövde ro hemma. Även att jag haft tredje hjärtmuskelinflammationen vid inflytt tyckte de inte att det var anledning till att de skulle behöva lugna ner sig.
Berättade att jag inte orkade argumentera mer med grannarna över varför jag ville sova på nätterna när jag flyttade och ansvarige såg lite störd ut av anledningen.
Jo det bor en svartvit liten långhårig kattdam i huset bredvid. Matte har i gått med henne i band mycket länge när de flyttade in så att katten skall hitta hem och vart hon får och inte får vara. Katten är urgullig och snäll. Hon brukar dock ha matte inte så långt från sig så hon var kanske nere på marknaden? De brukar gå ut tillsammans.
Indy och hon var kompisar! 
Vad synd att vi inte träffades vid Kattsamariten!! Hade varit roligt!!! Jag var där. Syster jobbade 10-12. De hade herr Olsson som affisch. 
Ja, jag gick med dotter å dotterson, så det var dom eller barnbarnet som styrde dagen…När vi åkte därifrån i bil så såg jag Katsamaritens stånd..synd att vi missade varandra,,..
Va härligt att katten har en omtänksam matte, då är jag lugn…
trist med bråkiga å oförstående grannar., å helst när man är dålig…Hoppas du har fått det lugnare nu i din nya lägenhet..
Kram catfoot
#8 ni skulle haft en näve ventilgummin i fickan.hihi

CatFoot: Jo idag har jag verkligen njutit av nya boendet! När Indy nu är dålig tar det på krafterna och det är så skönt att ha lugn och ro ikring sig då!
Första tiden jag bodde här fick jag två ryggskott och blev liggande. Allt beroende på att kroppen äntligen fick vila.
Jenna: DET skall jag tipsa om för det finns många skämtsamma personer i Kattsamariten så de skulle säkert nappa på det och driva med folk!! Fniss!!