Har någon provat Husse?
Hej, satt och letade efter olika sätt att köpa kattmat/kattsand och snubblade över en hemsida.
Någon som provat deras mat, vet om de är bra, hur leveranserna funkar etc. Tyckte det lät bra när jag läste om det men det gör det ju oftast.

För många "Herrans år sedan" anlitade vi "Husse". Katterna gillade maten och vi tyckte att sanden var helt okej.
Idag har dom säkert förnyat sortimentet och har väl inte riktigt samma sorter att tillgå som dom hade då, men faktum är att jag varit inne på tanken att handla av dom igen,med ett gäng på åtta matglada pälsbollar behövs stora säckar med mat o sand för att det ska räcka - kör inte bil, så det blir en hel del kånkande och bärande för katternas räkning vilket man ju slipper som kund hos Husse.
Vad säger ni andra som är kunder där nu? Är ni, och era katter nöjda?
När vi började beställa kattsand genom husse så provade vi också lite kattmat men det blev med blandat resultat för alla gillade den inte. Nu har vi fått in alla katterna på RC och blötmaten består av RC Intestinal samt Mjau tetra och lammfärsen är en höjdare tycker kissarna så nu vill vi inte byta.
Vi köper fortfarande kattsanden genom dem (som vi blandar med Everclean) och det fungerar bra med leveransen hem till dörren bekvämt och bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Det låter ju himla skönt att få allt hemlevererat. Jag har faktiskt aldrig försökt mig på något sånt :)
putt,
nyfiken på mer erfarenhet :)
jag har aldrig provat deras produkter men jag tycker att de är lite dyra, eller?
Jag köpte för länge sedan mat och sand från ett internet företag som levererade hem, men de har ju naturligtvis gått i konkurs. Det som var så bra med dem, att det var snabb leverans, och dessutom så fick man på faktura. Så som student hade man inte super mycket pengar, så det var ju kanon när maten tog slut ca en vecka innan lön. På så vis hade alltid hundarna och katterna mat och man kunde betala när lönen/studiebidraget kom.

Vi fick en ganska stor sändning med Husses egen blötmat till Katthemmet för något år sedan. Tyvärr var det inte många av katterna som gillade den. De flesta rynkade på nosen och lämnade kvar det mesta. Sedan fanns det alltid några "sopstationer" som glatt glufsade i sig rubbet, men de var i minoritet.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Jag har för mig att jag jämförde innehållet i torrfodret för länge sedan, och konstaterade att rent innehålls mässigt så låg det långt ifrån det foder jag redan hade.
Jag tror att det var dörför jag ansåg att det var så dyrt, då fodret var mycket sämre än det jag redan hade, samt att det kostade nästan lika mycket.
Men ni får gärna undersöka saken själv så jag inte säger fel ;)
Hm, okej, lite olika åsikter alltså.
Jg vet inte riktigt hur jag ska göra, maten är ju ganska billig och det gör ju att man oroar sig för kvaliteten. Nog för att mina pålsbollar äter allt de kan få.Men just därför känns det ju som jag måste vara kräsen åt dem.
Så bekvämt att få det hemkört också.
Åh, dessa beslut dessa beslut.
Jag beställer torrfoder (kyckling oftast) på 7 kg därifrån och mina katter älskar deras foder. Dom går upp bra i hullet och det är drygt. En sådan påse räcker då nästan i 6 veckor för 3 stora katter. Man kan ju köpa till en 3 kilos så har man för 8 veckor garanterat.
Jag tycker att det är värt pengarna absolut=)