Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 4401 ggr
Naquita
0

AKUT NÖDROP(uppd.aktuell lista)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en stor koloni är funnen i Karlskrona. Många kattungar, honor och ståtliga hanar. en mycket ovanlig koloni med långhår, vitfläck, helvita och de flesta ser mycket friska ut.

Vet inte mycket om kolonin i dagsläget men vill ni ställa upp som stödhem för någon maila mig på  emma@kks.nu  eller till alla@kks.nu

för bilder se min blogg:

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

Jenna-Gun
0

Oj vilka fina kissar.

maggan47
0

tog mig friheten att klistra in en bild, en av kissarna, vid matskålen,  ser som Timjans lillasyster, och hon kommer från en koloni utanför Örebro, också stor, ca 35-40 katter + kattungar, hoppas alla får hem, där gjorde vi en insamling på www.katter.nu, gamla blå forumet, och fick alla kastrerade och hem till alla fixades också, hoppas det går lika bra för dessa vackra kissar

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=7d920769-b75a-42ea-85b9-f0ca4e98369e&Filename=bilde maj 07 034.jpg)Maggan47

Sidentass
0

Åhhhh vilka skönheter..håller hårt i tummarna för att missarna får komma till stödhem som inte är lika fullt på katter som vårt…

Lena
0

Jösses vilka fina katter som finns i kolonin! Man undrar var de kommer ifrån?

#2 Det var väldigt så lik Timjan den kissen var.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Solstickan
0

ojoj vad fina de är….synd att vi är mitt upp i flytt nu, annars hade vi kunnat ställa upp som stödhem ett litet tag…men det får vänta lite… de är ju så fina så jag hoppas att det ska kunna fixa sig för dem.
..men som sagt, man undrar ju vart de kommer ifrån.

Vem är det som matar dem i nuläget? KKS?

Naquita
0

#5 nej två privatpersoner om jag förstått det hela rätt. vi har bara fått samtal om kolonin, alltså inte tagit över ansvaret för den.

Hawknestgrove
0

Åh så fina! Lycka till, lilla familj!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Vilka sötnosar, hoppas att någom kan hjälpa…..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mymlanbus
0

Ja… så söta de är! Hoppas att det går att hjälpa dem

Vickey
0

emma du har pm!

Naquita
0

Nu ska jag o matarna iväg och kolla på kolonin, samt försöka få in kattungarna. håll tummarna!:)

Jenna-Gun
0

Håller allt jag kan

Engla
0

En av kattungarna liknar min Ängla… Hrm… så fin. *Drömmer* Vill ha! Lycka till Emma!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
0

Så många fina kissar! Hoppas det går bra med infångandet nu!

Lena
0

#13 Ja och flera ser ut som släktingar till Tristan och hans bröder :)

De tre bröderna från Piteå

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

puttar upp o önskar allt lycka till med infångandet…

brutt
0

Puttar också upp och tycker att katterna är jättefina samt att ni är underbara som försöker ge dem den hjälp ni kan!

Naquita
0

Nu vet jag lite mer om kolonin. Alla katterna ska skjutas i höst då vedbodarna ska rivas som står där, då det ska bli en "finare" fritidshamn på ön istället för den gamla fiskehamn som nu är där. det är cirka 14 vuxna katter där, + 5-6 kattungar.

Fick in den nästan helvita mamman och hennes 3 små(2 rödvita och en blåvit) som är hos mig nu. de andra kattungarna med sin långhåriga mamma höll sig tyvärr borta.

De jag fotade och som var framme idag var:

Långhårig svartsköldpadd dräktig hona med sin 4-5månader bruntigrevita hane. Jag kan ta in dom om cirka 1-2 veckor.

2 bruntigre unghanar runt 14 månader enligt Bo.

den rödvita hanen kom fram till mig och kelade:)

Foton kommer snart på min blogg^^

Ankie
0

Då puttar vi så att stödhem kan hittas så då inte ska bli skjutna.

brutt
0

Härligt att ialla fall en mamma med 3 ungar kunde tas inomhus direkt, tiden går ju så fort och snart är det höst igen.Det du gör för katterna är värt så mycket för dem så jag tycker du borde få kattguldet i år minst sagt!!Om alla vore som du ändå, för då skulle det bli skillnad för varenda hemlös katt till det bättre.

Jättestor kram!

Engla
0

Bra jobbat Emma. Ser fram emot kort.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MelindaS
0

Underbart vackra katter! Jag kan vara stödhem åt en av katterna Emma, det går bra. Mer plats har jag tyvärr inte. Behöver ni hjälp med att fånga in några katter så säg till. Jag är helt ledig nu på måndag t ex.

Kramar Melinda

maggan47
0

puttar också för denna koloni, att stödhem ska finnas Maggan47

Naquita
0

Tack Melinda du ska få hem den unga kattbebben vars mamma är dräktig igen:( Har bilder på honom jag håller på att ladda över nu. Även på mamman hans med en liten mage.

MelindaS
0

Det blir jättebra! Han är välkommen hit till mig och mina katter när som helst kan du hälsa honom. =) Ja jag vill se kort! =)

Kramar Melinda

Naquita
0

Här har ni ett smakprov på den lilla tjejen jag fick in idag

brutt
0

åhhhh! Sötnos.

essut50
0

Åh vilken sötnos..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

mymlanbus
0

Vilken liten goding :)

Naquita
0

En av de rödvita grabbarna:)

mymlanbus
0

Oh… är de mkt skygga, eller är de gosbara?

Naquita
0

#31 skygga, men den lilla blåa e hanterbar

brutt
0

nee pokke ohh! det här går inte vill ha alla!

Måste tillägga vill ha men har inte den platsen hemma.

Puma77
0

Näe usch. Jag haaaatar katter.Speciellt kattungar. Flört

//Pia

destiny
0

Jag tränar på att bli som Puma77 Flört 

Hoppas alla katterna kommer in.

Naquita
0

Här ligger mamman med ena ungen innan vi fick in dom:)

Naquita
0

Ena sonen som togs in igår. Har nu sett att det är en rödvit och en cremevit.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#36-37 så vackra dem finner du nog snart nya hem till om det inte är på värsta viset avogt inställd till oss människor förståss men sånt vänder ju med.

MariannE11
0

bra jobbat tjejen… kan tyvärr bara hålla tummarna att det hittas akuthem o fasta hussar o mattar…men tumhållningen är krampaktig vill jag tillägga… så mycket supergulliga katter det finns….måste väl finnas EN svart sen iaf så Pumas s k kalla hjärta gör dubbelvolter o hon börjar skrika okontrollerat….Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Naquita
0

#39 i denna kolonin finns inte en enda svart eller svartvit;) men jag har ju flera stycken här hemma..*ler*

här en bild på "tiger", en ståtlig bruntigre cirka 14månader gammal hane. väldigt liten till växten. nosade mig på fingrarna igår:)

Linda79
0

Du är en hjältinna Emma=) Jag beundrar dig för att du är den du är och jag hade önskat att fler var lika modiga och beslutsamma som du trots din unga ålder.

Kram!

Naquita
0

En till på snyggaste Tigern i hela världen!

Naquita
0

ALLA KATTER JAG VISAR HÄR SÖKER AKUT STÖDHEM INNAN HÖSTEN DÅ DE KOMMER SKJUTAS AV!

Vackra långhåriga mamman , som är dräktig och har en 4-5månader gammal son.

Puma77
0

Underbara bilder Emma. E de du som e fotograf?

//Pia

Naquita
0

Mamman var ju bra fräck;) Hade vi satt ut alla fina transportburar med mat längst in och hon gör…..såhärFörvånad

Kattungarna fick vi in samtidigt i en transportbur..men mamman fick vi ta med fälla till slut.

Naquita
0

#44 ja, de flesta har jag fotat:)) Det är några som David tog, men jag lekte paparazzi för fullt igår haha.

Puma77
0

Mmm skulle vilja ha bilder mmm de e jättefina. Blink blink.

//Pia

Naquita
0

#47 ja, men jag o Jonna kan komma o fota dina katter;)

Naquita
0

Fan jag blev fångad….

MariannE11
0

#47 i utbyte mot en bra fotograf så måste du Puma ta minst TVÅ svarta katter…Cool

Naquita
0
Puma77
0

Ha ha. Ja fotograferar gör jag ju själv men vill ha mer bilder till skyltar m.m. Här finns ju inga kolonier att fotografera precis och Emmas bilder är kanon.

Jag har ju redan två svarta katter och en av dem kommer ju från Emmas lilla grupp som hon var kontaktperson för. Räcker inte det?Ledsen Oskyldig

//Pia

mymlanbus
0

Så många katter… så många som behöver någonstans att bo!

Du är värd alla applåder och kramar och massa elog till dig… räddaren för katterna!

Som jag önskar att jag bodde lite längre ner i landet… hum… just nu skulle jag nog behövas längre ner känns det som!

Jättefina bilder dessutom!

Naquita
0

#52 jadå det räcker lång väg=) ah, du får ta bilder till skyltarna om du vill^^

Puma77
0

Du har inga stora filer på dem? Kvaliten på arbetena blir mycket bättre och sen finns tanken att ngn gång göra vykort och då måste filerna vara ganska stora;)

//Pia

Naquita
0

#55 jo, har jättestora. din mail tack:)

Puma77
0

Va har du inte kvar den?????? *fniss*

puma77_nr2@hotmail.com

//Pia

Naquita
0

Mjoo, ngn stans:P

Naquita
0

kan du logga in på msn?(puma)

Puma77
0

jag e inloggad he he men står som off.

//Pia

Naquita
0

#60 ja, de e väl nödvändigt:P

Puma77
0

Nu har jag kollat igenom godispåsen jag fick. Men vissa katter såg lite konstiga ut :S T.ex den där lilla med blå dödskalletröja. Hm vem sätter på en katt en tröja *fniss* Eller var det en katt egentligen. *fniss*

//Pia

Naquita
0

hahaha. det där var vår medhjälpare ju;) Lille Theo, ska börjas i tid:P Han har varit med i vårt katträddargäng ända sedan mammas mage

Puma77
0

Japp det syntes minsann. Han visst hur det skulle gå til att lasta in katterna t.ex. Kollade så att de hade det bra minsann.

//Pia

Hawknestgrove
0

Godispåse? Fattar nada…..

Puma77
0

Gunilla. Jagfick en hel hög med underbara bilder, därav godispåse:)) Gott o blandat fast det var dåligt med saltlakrits i den påsen.

//Pia

Kat08ja
0

Jättefina bilder :-) Hoppas att det löser sig för katterna

Hawknestgrove
0

Haha, nu fattade jag! Tänkte först i min enfald, att någon förutom den lille killen i sin fina tröja, hade stickat en döskalletröja till katt….MAn vet ju adrig,med folk här inne, finns ju inga gränser för, vad ni kan skapa!

Puma77
0

Hoho Emma logga in på msn, jag har ngt till dig.

//Pia

Veero
0

Min kompis ska skaffa 2 st katt ungar, och hon letar fortfarande :) Men kan dom fås till någon stans undrar hon?

Puma77
0

Transport brukar vara det minsta problemet;)

//Pia

Naquita
0

#79 var är någonstans?:)

Lena
0

#51 Vad duktiga ni är som varit ute och fångat kissar igen! Det här handlar ju om riktiga snyggisar hela bunten. (Som om inte alla katter är det). Hur många fick ni tag på Naquita? Blir verkligen imad av era insatser.

//Lena

Puma77
0

Jag låg redan o nanade Emma men skickade den på mail:)

//Pia

Ankie
0

Tidningen kan inte det vara till hjälp för katterna?

Naquita
0

#73 en mamma med 3 bebbar bara. Vi behöver fortfarande stödhem för att få in fler, eller få iväg några här hemma för att öppna upp platser. även jag har en gräns här hemma :(  Melinda kan ta en katt, sedan vet jag en som kan ta en ung katt. Så kanske om MelindaS tar vackra  ungkatten Tiger, och  Linda79 tar den lilla 4-5månader bebben. Det är två inne iaf.

Irilja
0

Puttar och hoppas det ordnar sig. Glad

Naquita
0

Detta är enda bilden på lille 4-5månaders ungen jag fick, när han kliar sig..*s*

Naquita
0

VEM kan öppna sitt hem åt denna vackra HÖGDRÄKTIGA HONA??

Naquita
0

vi ska skjutas, allihopa:(

Jenna-Gun
0

Nej  så sorgligt.

Jenna:(

Ankie
0

puttar för denna fina koloni

Jenzan
0

Jag arbetar inom djurens vänner i Västerås och har möjlighet att ta hand om max 2 katter, men avståndet mellan oss är en bra bit.. Du är duktig som kämpar

Linda79
0

*puttar*

[imaginepeace]
0

Jag hade gärna tagit emot en kisse om jag inte bodde så långt bort :(

Linda79
0

# 83 och 85: Det kan lösas, var bor ni?

Kram=)

[imaginepeace]
0

#85 Jag bor ända uppe i Norrland, Skellefteå :(

Linda79
0

Oj ja det var ju liiiite långt bort. Men jag har en väninna som åker därifrån och ner hit och hem igen. Så är du intresserad går det att lösa på det viset=)

Ankie
0

puttar för kissarna

[imaginepeace]
0

#88 Klart jag är intresserad! :) Dock tar jag nog helst emot en kisseunge eller en ungkatt då jag antar att de är lättast ett omplacera. PM:a mig!

[imaginepeace]
0
Hawknestgrove
0

Putt för kissarna….

Naquita
0

Nu börjar det äntligen hända lite grejer:)

Den kattmamma med ungar som togs in förra veckan flyttar till stödhem idag:) Fått in flera intresseanmälningar på kattungar så det ser ljust ut. Är de vuxna som behöver in nu också! Kommer troligtvis på lördag om allt klaffar åka ut och försöka få in kattungar och de dräktiga honorna.

mymlanbus
0

Underbart Emma… vad ni jobbar och sliter… eloge till er!

Kraaaaaaaaam

Linda79
0

Jag står redo som stödhem….

Ankie
0

puttar

Naquita
0

Nu har jag några stödhem/permanenta hem uppåt landet, någon som känner för att ta sig en tripp?

Ankie
0

Vart ska de då?

Naquita
0

Jadu. välj o vraka. Sthlm, Borås(?), göteborg, gävle, örebro osv osv..

Naquita
0

Mataren har nu sett 2 till kattungar han inte tidigare sett. en svart(sköldpadda?) och en vit, båda hade röda fläckar. så minst 6 kattungar finns kvar därute, samt minst 2 dräktiga honor. Åh, kan man inte trolla upp dom till stödhem:(

/Emma

Solstickan
0

åh, kan inte förstå att jag ska flytta just nu när de behöver mig… Skulle så gärna vilja hjälpa dem…men jag kommer inte att ha lägeneheten kattbeboelig på minst en månad :o(

Efter det hoppas jag att jag ska kunna hjälpa en liten kattfamilj!!

Hoppas hoppas att det löser sig för de underbart fina katterna!

Ni är verkligen guld värda för allt arbete ni lägger ner!!!!!!!!

Naquita
0

nu ska vi ut dit igen och försöka få in den högdrätkiga randiga honan samt förhoppningsvis lite fler kattungar:)

HÅLL TUMMARNA

Jenna-Gun
0

Ja det är klart vi gör.

MariannE11
0

*håller alla svettiga tummar o tassar här*…

AmeliaWatson
0

Vad "läskigt" det var att se på bloggen och se "Julia" - så på pricken lik våran Jama, som inte längre är kvar hos oss.

Det enda som sa mej att det inte var Jama var det faktum att Julia är högdräktig… och Jama kastrerades genom vår försorg för ett par år sen. :)

Men, så otroligt likt!

snickan
0

Håller också mina tummar, att ni ska lyckas få in den mammakatten som snart får ungar. Ni är så duktiga, att fånga in katter, ni får rosen av mig

Naquita
0

4 bebbar in ikväll(de två blåvita, 1 svrrtsköldpadda och en väldigt ljus men ändå mörk sköldpadda trolgitvis silver i sig  . minst 5 kattungar kvar ute, bl.a 2 långhår och en jättesöt blåpadda med vitt. skriver mer imon, även bilder då:)

godnatt!

mymlanbus
0

Jösses, så många bebbar att rädda! Vilket fint arbete du gör Naquita! :)

Naquita
0

Ja, nu får vi pausa därute. två gamla gubb%¤#%# till öbor fördärvade för oss hela kvällen och till slut blev de aggressiva(hade druckit) och sprang fram och skrämde iväg katterna och höll nästan på att slå mig o agneta=/ De anser att katterna är deras, men inte att de äger dom. När vi frågade om de kan ta 60 katter till veterinären o behandla dom för diverse sjukdomar och var de skulle vara till vintern babblade de bara på om att de "alltid klarat sig" jääävla idioter(arg). Många andra öbor kom fram och tyckte det var jättebra att vi gjorde detta så de slapp skjutas i höst, men gubbarna är så trångsynta att de inte ens tror kommunen bryr sig om att skjuta dom.

Så nu ligger vi lågt tills vi fått kommunen med oss, ett papper räcker så de håller tyst.

Naquita
0

Den högdräktiga honan såg jag igår förresten. hon är JÄTTEtjock, ska ha vilken dag som helst. dessvärre är hon en av de skyggaste och gick inte att fånga:(( det var inte den som är på bilden, utan en bruntigre mörk hona. den på bilden är troligtvis i ett tidigt skede igen av dräktighet, hon är mamma till 4 små, varav vi fick in 2 av dom igår. dessvärre kom gubbarna och skrämde iväg mamman när vi precis höll på att få in henne och de 2 andra:((

Linda79
0

Usch fy tvi vale vad arg jag blir på sånt trångsynt folk.

Hoppas ni får in dom snart…

Kram!

destiny
0

Fan ta gubbdjävlarna. Skrikandes Hoppas katterna kommer in trots gubbdjävlarna.

Onikan
0

Vilket jobb ni gör!!!
Hoppas verkligen ni får stöd utav kommunen eller dylikt så att ni kan få gubbarna att ge sig, som om det inte är tufft nog att rädda katter, så ska ni behöva "slåss" med dem också, usch!

Lena
0

#109 Men vad trisst! Som #113 skriver - efter allt arbete ni lägger ned för att kunna fånga in katterna, att ovanpå detta behöva "slåss" med tjuriga gubbar blir ju lite väl mycket.

//Lena

Naquita
0

Äntligen en bild på den lilla 5månaders bebben:)

Naquita
0

En liten cremevit bebbe kvar ute.

Nej, det är hopplöst. Men jag hoppas ju kommunen är samarbetsvilliga.

Naquita
0

en av äldsta honorna , mamma till "Sissel"

Naquita
0

Och detta är Sissel, mamma till den minsta kullen på 7-8 veckor. Vi fick in 2 av hennes bebbar, båda svartsköldpaddor, ena med silver, men dessvärre kom gubbarna och skrämde ivg katterna när vi skulle få in Sissel och de 2 syskonen:( (långhårig blå och blåsköldpadd och vit bebbe, fick inga bilder på dom)

ingen "fara" på taket, jag la till de små hos Cornelia(vita mamman jag fick in sist) som tog sig an dom direkt.

Naquita
0
Naquita
0

Mysiga "nisse", en av fjolårsungarna i kolonin var SÅ mysig. Honom hade vi kunnat ta in  men jag fick tyvärr inte tag i det stödhem som kunde ställa upp:(

Naquita
0

en blåtigre ungkatt är hungrig.

Naquita
0

Nyfiken liten krabat (en av de blåcita jag tog in) en av de blåvita fick permanent hem direkt igår, tror det var denna men är inte säker.

Naquita
0

Det lyser ögon överallt.

Naquita
0

den andra blåvita. Finns ytterliggare en blåvit kvar ute.

Naquita
0

Svartsköldpaddan undrar nog vart hon är påväg..Lilla gumman.

Naquita
0

haha Sissel jagar iväg lille kisen;)

Naquita
0

Vi fick stoppa Nisse flera gånger från att gå in:(

Naquita
0

jag gosar lite med Nisse de andra är nyfikna:)

destiny
0

Nisse vill ju verkligen ha ett hem. Hoppas han får det snart.

mymlanbus
0

Så många katter och säger som ovan… förb…. j….la… gubbar som kom och störde er! När får ni kontakt med kommunen då? Brukar det vara lätt/svårt att få papper via kommunen?

Finns alla dessa katter i Ronneby? Igårkväll och inatt när det var så varmt och vi inte kunde sova… då gick vi ut på "kattjakt" en katt i sikte på över 3 timmar :) så vi har nog inte så många hemlösingar i centrala stan i alla fall… det kan man bli lycklig över!

Vilket jobb ni gör… eloge till er!

/Malin

MariannE11
0

Naquita vilket bra jobb ni gör….blir glad för att ni engagerar er så….samtidigt så arg på de gamla gubbarna….men jag håller tummarna för de kvarvarande kissarna…

NellyZell
0

jag vill ta emot än .. :( men mamma är alergisk, men fortsätt! Bra jobb!

Ankie
0

puttar för missarna

Vickey
0

Jag är redo som stödhem här med :D

Naquita
0

#135 jättesnällt. Men det är väldigt långt att åka för små rädda missar, så jag hoppas det dyker upp permanenta hem först och främst till de intagna iaf. Får se hur det löser sig.

Naquita
0

Nu är även den rödvita långhåriga kattungen inne, och får stanna permanent i hemmet som tog honom om allt funkar med deras egna katter. de kommer även hjälpa mig köra ut där sent lördag kväll när gubbarna sover;) för att få in mamman till de minsta, fler kattungar samt förhoppningsvis de 2 dräktiga honorna. så ni som kan vara stödhem inom lagom avstånd till att börja med, MAILA MIG!!:) emma@kks.nu

Ciiviic
0

WoW tråkigt men sant med dessa kolonier..
Hoppas det löser sig, vi hade kunnat ställa upp om inte läget vart som det är just nu…

Hawknestgrove
0

Ni är toppenduktiga. Men hur var det… MAn fick inte svära öppet här, eller hur?

Naquita
0

#139 något sådant..vi kan väl hitta¨på kodord till svärandet;P

Ankie
0

puttar

Naquita
0

Ikväll ska vi ut och fånga in (förhoppningsvis) de 2 dräktiga honorna samt kattungarna och minstingarnas mamma. håll tummarna hårt nu!

Tindra och Titti är jättenyfikna:)) Tindra spann när jag klappade henne imorse och låg kvar när jag smög fram=) Och när jag rensade lådan satt Titti bredvid och tyckte det var superspännande;P

mymlanbus
0

Håller tummar och tassar hårt här!

Va roligt att missarna är nyfikna och tillåter att du klappar :)

Ankie
0

putt för dessa kissar

Naquita
0

neej har fått känna på Cornelias mage ikväll( mamman jag har hemma redan) och hon är stor och stenhård:( suck…har en kastreringstid till henne på fredag, de får kolla ifall hon är för långt gången samtidigt. Lilla mammakatt då. hoppas vi dina söner får nya hem innan du föder igen isf.

[imaginepeace]
0

Åååh! De där ögonen! Jag dör. Ge mig, ge mig, ge mig! Shit så fin kisse. Om jag bara bodde lite närmare.

Naquita
0

#145 HON BEHÖVER AKUT STÖDHEM

ikväll fick vi in 4 bebbar + de minstas mamma:)

Naquita
0

här kommer lite bilder på sötnosarna vi fångade in i lördags!

Först ut VACKRA mamma Sissel som har stödhem hos en hittekattareCool

Naquita
0

Och en pojkbäbis som redan är bokad:)

Naquita
0

som ska flytta tillsammans med denne rödvite som vi fick in sist iförrgår:)

Naquita
0

Och denna underbart söta blåpadda med vitt fick vi in samtidigt som den blåvita och cremevita i droptrapen:) underbar fast klumpig fälla det;P

Malindjur
0

oj va söta dom är :-)

Naquita
0

Och lille räddaste Creme-vite som bet mig i fingret;P Jag var stygg och gav h*n Stronghold. dumma dumma mej.

Naquita
0

Och en bild på halva familjen däruppe(de har övervåningen och mina katter nedervåningen)

Impulz
0

#145 Guud så fin hon är! Man vill ju bara komma och hämta henne på studds! Fast det är för långt bort och föräldrarna här hemma säger max 2 katter…Rynkar på näsan Hoppas verkligen att du hittar ett bra hem till henne snart!

Ankie
0

puttar för dessa katter, hur många är det kvar som behöver fasta hem/stödhem?

Tramsa
0

Är blåpaddan otingad?Oskyldig

Naquita
0

#157 bara pojkar bokade ännu;)

Jenna-Gun
0

Bara så himla söta.

Vill pussa dem alla.

Jenna:)

Naquita
0

*puttar*

Ingen padda till ngn;) eller en vuxen sötnos?

Naquita
0

Då var Timotej och Tainton också bokade, till samma hem, och flyttar troligtvis nästa vecka:))

mymlanbus
0

Så bra!!!

Jag älskar paddor… det hade jag inte en aning om innan jag hittade hit till kittekatter :)

Skönt att det ordnar sig för katterna :) du är duktig du Naquita! Eloge till dig!

maggan47
0

vilket jobb du gör, och hoppas många stödhem finns, så alla kan få komma in, innan det blir fler ungar, och kolonin växer

Maggan47  

Tramsa
0

#160 Du har pm :)

Ankie
0

Hur många katter är det kvar som behöver hem/stödhem?

Naquita
0

jag får inte upp mail nyare än frön 20/7 2008:(( maila mig istället på emma@kks.nu

Tramsa
0

Hmf,det fanns inte med bland skickade heller. Jag har skickat ett mail nu iallafall.

Naquita
0

#167 ja, jag har ju fått det o svarat dig:)

Naquita
0

Vi ska ut dit ikväll igen hoppas jag och försöka få in sista lilla kattungen och de som är högdräktiga.

jag skriver en sammanfattning om hur många som är inne och kvr imorgon när jag vet vilka vi får in ikväll:)

Ankie
0

Puttar för dessa vackra katter

maggan47
0

puttar jag också Kyss Maggan47

Naquita
0

igår fångades den sista kattungen i kolonin in:)

Den söta lilla blåa långhåriga honan som var kvar, hon är runt 3 månader men så mager:((

Hej så söt jag är va!

karins
0

Åh så sötKyss Är lite svag för blåa katter. Hoppas hon äter upp sig nu, så hon blir stor och stark!

Naquita
0

Paret från Rödeby ringde mig ikväll. När de var därute och skulle fota
enskilda kort på katterna som är kvar hittade de Bull död:( De såg bara
ett sår i nacken , inget annat. Vet ej vad som hänt. de begravde honom:(

Sov gott söta Bull

Lena
0

Nej så himla ledsamt! Kan han ha blivit biten av något djur tro? Stackarn! Ja nu vilar han på de gröna ängarna där han aldrig mer behöver gå hungrig.

Gråter

//Lena

mymlanbus
0

Men snälla… men kära nån… var det lilla killen som ville gå in i buren hela tiden?

GråterGråter

mymlanbus
0

Såg just att han hette Nisse

Naquita
0

#176 nej, den döde är den lite yngre lite mer skygge blåtigre.  Nisse heter katten som e tam o vill följa med hem varje gång:)

Ja, det är sorgligt. Troligtvis har han blivit påkörd eller liknande de kör rätt galet därute. eller ormbett osv. vem vet.

Hawknestgrove
0

Ormbett, huggorm,ser du bara som två små röda prickar med ca 1 cm mellanrum och på nacken, nej. Så det kan du utesluta. Men kanske grävling, faktiskt…..

mymlanbus
0

#179. Grävling? What?

Hawknestgrove
0

Japp, precis, tyvärr. Trodde inte jag heller, men de kan faktiskt vara väldigt aggresiva och ha ihjäl katter. Trodde det inte, förrän grannen här berättade att han fick sin katt dödad av grävling ute på åkerna förra året.

mymlanbus
0

Jösses, det hade jag inte en aning om :(

mymlanbus
0

Naquita… man blir så ledsen när man ser alla katterna. Vilken tur att ni har kunnat rädda dom! Som alltid blir jag väldigt ödmjuk och glad över att det finns människor som fortsätter och aldrig ger upp!

Stående ovationer till dig :)

/Malin

annebeate
0

Sov sött lille Bull.

Crisse
0

Det var tråkigt att det skulle hända nu när du har kommit så långt med att fånga in dom. Synd att inte Bull fick en chans att komma in och komma till ett hem med mat och snälla människor. En eloge till dig Emma som försöker att rädda dessa stackars katter.

karins
0

Sov gott lille Bull.

Naquita
0

ja, det är inte roligt:( Sist jag såg Bull i livet var när vi fick in sista kattungen och den högdräktiga honan i onsdags, då satt han vid vägkanten en bit från bodarna när vi åkte. Det bor en grävling på en tomt lite längre bort så det är inte omöjligt nej. kanske gick katten för långt in på hans revis eller så..

Idag är iaf Sissel och Cornelia och kastreras, Britney också som inte är från den här kolonin. Och i eftermiddag ska kattungarna vaccineras. Gick ovanligt lätt att få in Cornelia och Sissel i burarna faktiskt, på 5 minuter:) Man lär sig av sina misstag i tidigare infångningar i transportburar och får sina knep..*s*

Kattungarna är SÅ tuffa nu. kommer komma upp lite bilder på bloggen idag, förhoppningsvis, om jag hinner med det.

Naquita
0

Och det är väl ingen tvekan om att det kommer fler bäbisar snart med denna magen;)

(ursäkta kattsanden överallt hon e inte riktigt fin i lådan med stora magen just nu;))

Simson
0

Lilla Bull. Sov gott lilla vännen!! Tröstekramar till Naquita och alla som gör så mycket för dessa katter!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Solstickan
0

Vad underbart att alla kattungar är inne nu!

Åh va ledsamt med lilla Bull..han såg så söt ut..Hoppas han mår bra i katthimlen nu!

#172 VILL HA!!! - Hon ser ut som katten i mina drömmar!! Kyss

Naquita
0

#190 hon e obokad;)

Solstickan
0

Åh, det trodde jag aldrig att hon skulle va!!
Ska prata med sambon.

Har ju nyss flyttat men börjar ju komma iordning nu..

Naquita
0

#192 nej hon blir nog fort bokad när hon väl kommer upp på hemsidan. hon fångades ju in sås sent som i onsdags:)

gör det! =)

Puma77
0

Ja hon e riktigt vacker den damen.

//Pia

Solstickan
0

Ska prata med honom så fort han kommer hem från jobbet imorgonbitti!

Hur akut är det att hämta henne just nu? (ska ner till Lund helgen om 2 veckor) Kunde ju hämta henne på vägen hem då isf om det blir aktuellt…

Men förstår om du behöver få någon som kan hämta henne tidigare för att få rum med fler katter.

Naquita
0

om 2 veckor är inga problem om ni är helt säkra på att ni hämtar henne! Men pma mig här eller maila emma@kks.nu såfort du pratat med honom:)

Solstickan
0

det ska jag! :O)

Naquita
0

*puttar upp* Lilla Thina kunde tyvärr inte flytta till Solstickan

Solstickan
0

Puttar upp för alla kissemissar o min lilla drömflicka…som tyvärr får uppfylla någon annans drömmar då renoveringen här hemma kommer att ta längre tid än vad jag trott..

Naquita
0

Ingen som kan vara stödhem åt de vackra långhåriga unghonorna efter kastrering?

lilo-nova
0

De är helt underbara!Gråter

Naquita
0

Nu flyttade Titti:) Och Ikväll flyttar Thina:D

Malindjur
0

va skoj att dom fått nya hem

Malin

MelindaS
0

Sockersöta kisar. Tingeling är bara för söt alltså. Det var riktigt roligt ha med hela gänget in till veterinären hehe. Bilen var minst sagt full med kattburar och katter. De var så himla duktiga allihopa. När Britney min nuvarande stödhemskatt åker till sitt nya hem så finns plats ledigt för en ny stödis här. Du får avgöra vilken kise som bäst behöver platsen Emma. Du är värd alla värledens rosor Emma för jobbet du gör med alla hemlösa katter. Jag träffar dig ju så ofta och ser allt du gör. Ni alla här på forumet ska veta hur mycket jobb och kärlek Emma lägger ner på alla kisarna. Du är underbar Emma!  

Ni är så fina alla sturkökisar. Hoppas ni alla snart får alldeles egna kärleksfulla hem.

Sov sött Bull. Vila i frid.

Kramar Melinda

Naquita
0

Thina blir kvar. intressenterna hittade en liten kattunge på 14 dgr(har sett henne) som de tar hand om istället. Låt i buskarna i ösregnet.

Jessica77
0

Det är ju synd att det är en bit bort annars kunde jag oxå varit stödhem !!! =D

Har en svart kastrerad hane hemma nu……men jag har även erfarenhet av kattfödslar……=)

Ankie
0

puttar för fler hem/stödhem

Naquita
0

jaha gissa vad…blää.

Familjen som matar katterna var därute igår kväll, loch där har dykt upp ÄNNU FLER KATTER som ingen sett innan. Kanske är så att de honor vi tagit in varit de dominanta som hållit dom borta innan, vet vet..

de nyupptäckta är

Blå högdräktig hona som verkar vara mamma till Bull, han gick med henne, strök sig mot henne och verkade så *kär*

blåsköldpaddvit hona med hennes blåa kattunge syntes inga mer men det var mörkt.

svartsköldpaddhona långhårig vuxen hona

När ska det ta slut?:((

mymlanbus
0

oh… ännu flera missar… Gråter

Naquita
0
Solstickan
0

putt

nellies-matte
0

Tyvärr så brukar det ju nästan alltid vara så att ett par "okända" kissar dyker upp när man fångar in en koloni.

lilo-nova
0

Usch det finns så många kissar!Var för bor jag inte i hus??? Jo, jag vet varför…. Men jag önskar att jag hade ett så jag kunde vara stöd hem!

Ankie
0

puttar för kissarna

annebeate
0

Avskjutningen skall tydligen börja redan den 1 september. Hur många katter finns kvar ute?

Novatrollet
0

Åh synd att man bor så långt bort annars hade jag kunnat vara stödhem åt ett par kissar nu när min förra stödkisse fått nytt hem.

Lena
0

Ohh nej ännu fler kissar på det där farliga stället. Inte precis vad man önskar sig. Jösses Amalia den 1/9 är ju liksom imorgon.

//Lena

Naquita
0

på min blogg är det uppdaterat hur många katter kvar ute det rör sig om och vilka som redan är inne som behöver stödhem(de redan inne  e alla behandlade mot öronskabb och 1 änsålänge kastrerad, vaccinerad och id-märkt)

nej 1 september är SNART!1:;((

Solstickan
0

Hmm..jag får inte komma in på din blogg…är det bara jag som har problem med det?

Puma77
0

Det verkar inte fungera för tillfället.

//Pia

Naquita
0

Nu ska de funka.

annebeate
0

Den  1 september närmar sig med stormsteg och inte skall någon av katterna behöva bli skjuten.

Nisse, Bill och de andra, sammanlagt cirka 10 st, väntar fortfarande på att komma in och därmed räddas.  Du som vet med dig att du skulle kunna göra en insats och öppna din dörr för någon av katterna,  var snäll och hör av dig med det snaraste till Naquita. Det brådskar verkligen!

essut50
0

Transporten inom Sverige brukar kunna lösa sig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Naquita
0

jag har stödhem till 3 vuxna honor i gbg, men hur jag får upp dom dit vettekatten=/

Ankie
0

Snälla finns det inte någon liten ängel som kan öppna sitt hem och bli stödhem/hem?? Inte ska väl dessa som är kvar behöva skjutas…… Gråter

annebeate
0

Dessa fina katter måste räddas. Tiden går….. Du som kan hjälpa till, hör av dig!

Naquita
0

Kattkommando Syd har lyckats stoppa avskjutningen tillfälligt, och vi får lite tid till på oss.

Så kom igen nu kattvänner, hjälp mig rädda "mina" katter! Här kommer en aktuell lista på de katter som är kvar ute:

Nisse, supertam blåvit ungkatt
bruntigre hona(?)
vit hane med cremefläckar
Paulus, bruntigrevit hane
Blåköldpadd mamma med 4 kattungar(en blåtigre, en blåsköldpadd , och troligtvis 2 blåa till)
Dräktig blåtigre hona
svartsköldpadd långhårig vuxen(?) hona

Eventuellt finns det fler bruntigre och blåtigre katter och att vi har sett dom huller om buller, och trott det är samma katt hela tiden. Det märker vi!

De som är intagna och söker PERMANENT hem är:

Ronneby:
Dafne, Bruntigre hona med sina ungar födda 080814:
Afrodite blåsköldpadd och vit långhårig hona
Athena svartsköldpaddsilvertigre hona, troligtvis korthår
Akillez, svarttigré långhårig(?) hane

Västerås:
kattungarna;
Tindra, svartsköldpadd hona
Trassel, cremevit hane
Truls, rödvit hane
Zlatan, svart hane

Upplands Väsby:
Skrållan, Bruntabbyvit långhårig halvårsunge

Kalmar:
Laban, bruntigrevit hane(?) 5 månader.
Bill, bruntigre 14 månader gammal hane

Alla andra som jag inte räknar upp här har blivit bokade till permanenta hem!

Lena
0

#227 Vad bra att ni stoppat avskjutningarna för en tid framåt. Bra jobbat! Nu gäller det att få hem/jourhem till kattungarna.

//Lena

annebeate
0

Det är rörande att se  bilderna på  vackre Nisse  som är så tam och som inte vill annat än komma in. 

Du som vet med dig att du har möjlighet att hjälpa till att ge Nisse eller någon av de övriga ett hem  hör av dig tilll Naquita med det snaraste. Inte skall dessa fina katter behöva  dö.

Avskjutningen är stoppad per 1 september men vet vi för hur länge?

Ankie
0

puttar för dessa kissar

lilo-nova
0

Nisse is the best cat a man can get! Skrattande

mymlanbus
0

Lilla Nisse…

Naquita
0

ikväll ska vi ut igen, HÅLL TUMMARNA att vi får in ngn katt, allra helst den dräktiga.

Ankie
0

Håller tummarna här!!!! Och puttar för dessa kissar

mymlanbus
0

Håller tummarna!!!

SagaLina
0

Håller också tummarna för att det inte dyker upp fler katter. Ni gör verkligen ett jätte jobb!!!

Har tre egna katter i en 2:a i Uppsala så det skulle kanske vara svårt att ta hand om någon katt men man blir ju så sugen……

Det skär i hjärtat på mig verkligen och jag skulle vilja ta hand om allihopa och ge dem ett fint och bra hem.

Naquita
0

igårkväll var en ganska lyckad kväll, läs om infångandet, dessutom kan ni ju inte bara missa när goa Nisse demonstrerar hur en droptrap funkar;)

Naquita
0

startaren ny tråd och länkar till den här…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.