Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1029 ggr
Alexej
0

Bulle-åter i tidningen:)

En del här kommer säkert ihåg katten Bulle som fanns på golfplatsen i Lund.

Efter att den här artikeln skrevs blev vi på Hittekatter aktiv och organiserade en infångningsgrupp, en insamling till kastrering och en transportkedja till mig.

För några veckor mailade en redaktör mig och ville skriva en uppföjlning. Nu fick jag svar-hans tidigare svar hade kommit bort. Tyvärr kom inte mycket av mitt mail om djurskydd och vikten att ta ansvar för en hemlös katt med men ändå:

http://sydsvenskan.se/lund/article357449.ece

Åter tack till Yavannakementeri och alla andra som hjälpte till med Billy-Bull (hans smeknamn).

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Kul!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Ja Gunilla, du hjälpte ju jättemycket med Bulle:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

essut50
0

Vad kul att tidningen ville göra en uppföljare om Bullen..Han är så fin tycker jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Jättebra.

lilo-nova
0

Super kul att läsa!

kattassen
0

Detta borde nästan läggas in under "solskenshistorier" vilket det verkligen är tycker jag. Tur att det ordnades för Bulle och att du var hans räddande ängel Alexej!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

mymlanbus
0

Så bra att det kom ut :)

Alexej
0

Räddande Änglar var alla på Hittekatter som hjälpte till:)

yavannaKementari
0

Så underbart att läsa! Fina Bulle <3 Han var en av de kärleksfullaste katter jag mött de 2 veckor han bodde här. Du är fantastisk Alexej som gett honom en chans!

johnnys girl
0

Kul artikel. Tycker den var lite roligt skriven.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se