hjälp kattungen bajsar inne
min kompis kattunge som hon haft i 2 veckor fick diarre o efter detta så e han inte alls rumsren. Han har bajsat ner alla hennes mattor o bäddsoffa.. hon e nära att ge upp nu men ska prova nåt från veterinären men hon undrar om han kommer fortsätta att bajsa inne även i fortsättningen efter han blivit av med diarren..
vad tror ni som har mer erfarenhet av katter
När det är en kattunge så tror jag eftersom den har diaré att den inte hinner till lådan i tid. Jag hade samma problem men jag satte ungen på lådan även om det var för sent men efter ett tag så hände det inte fler olyckor. Om din kompis inte är hemma på dagarna så sätt kattungen i ett begränsat utrymme.

ingen mer som kan hjälpa?
Kanske se till att det finns många små lådor så att den inte har så långt när det trycker på.
Har hon fått reda på orsaken till diaren? Är den avmaskad? Ge den en och samma mat hela tiden för det kan även vara foderbyte som ställer till det.
Lycka till med den lille
Det vore ytterst beklagligt om din kompis är beredd att ge upp så fort. När man skaffar en kattunge så tar man ju också på sig ett ansvar för att vårda och ta hand om den.
Det första jag tänker på är vad katten kommer ifrån och hur den levt innan den kom till din kompis och hur gammal är den? Orsaker till magproblemet kan vara många och det är jättebra att hon tar kontakt med en veterinär så kattungen inte blir uttorkad av vätskebrist. Säger samma sak som Misan med avmaskning och foder.
Om din kompis bara har tålamod och hjälper kissen att bli bra så tror jag också att hon kan få den rumsren fort.
Önskar också lycka till med den lilla kattungen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren