Kan helt enkelt inte förstå
Läste just på Djurhjälpens sida om Värmdökatterna som de och Akutgruppen försöker rädda. Förstår mig inte på denna kvinna som fått klagomål på sin djurhållning. Hon skall inte få ha mer en högst 5 katter och överklagar beslutet och under tiden blir katterna fler och fler. Helt plötsligt efter 1 år flyttar hon från huset men lämnar alla katterna kvar åt sit öde.
Det är inte det lättaste att hitta jourhem till 100-tals katter.Blir så ilsken på människor som beter sig på detta viset och gråter för katternas skull.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Det finns även i Metro idag, om skvallret är rätt som jag har hört så har hon tagit med sig några katter av bägge kön och okastrerade!
Vad jag absolut inte kan förstå är djurskyddsinspektörernas undfallenhet, en undfallenhet som tycks råda över hela landet oavsett djurslag.
Inget förvånar mig längre och det är ju för sorgligt om hon börjar om likadant fast på ett nytt ställe. Finns det ingen som kan tala förstånd med henne och att hon gör fel. Varför kan hon inte nöja sig med några kastrerade katter?

Helt obegripligt att en människa kan göra så. :(
Ja man förstår inte slla detta.
Det är så långt borta från ens efet tänkande.
Skakar på huvudet
Jenna

ja..vad ska man göra annat än at skaka på huvudet..vad har folk bakom pannbenet egentligen.,,.:-(

Hur kan man vilja vara den som bidrar till flera katter som inte får något hem! Blir så arg!

vad skulle hon ha alla katterna till? sälja dem?

otäck historia…. o inte bara för kvinnans räkning…. hur kan detta få fortgå med alla turer jag förmodar att det varit?…. hoppas nu verkligen att detta INTE ska upprepas igen…känns ju som problemet fått växa sej till betydligt större omfattning än det var från början…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
JA, nu börjar Strömstads kommun vakna i alla fall! OBS! läs inte bara rubriken, utan hela artikeln! KAn jag säga, att vi har pratas vid?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Läste om fallet i Metro idag. Det är svårt att förstå att de kan få gå så pass länge innan något händer. Dock inte första gången… Verkligen ingen lätt uppgift för Djurhjälpen och Akutgruppen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja vidrigt att sån slappht får fortgå. en kolla min bifogade fil i mitt inlägg ovan! Kanske en öppning för Strömsad, i alla fall?
Puttar upp! vill ingen läsa denna PDF fil? dt kan alltså eventuellt bli frågan om ett katthem, elelr jourhem i Strömstad, bara det finns folk som ställer upp! JAg och två till, som är seriösa, kan tänka oss, att ställa upp med va vi kan
Det vore kanon Gunilla. Visst behöver katterna en chans istället för att enda alternativet är avlivning då dessa oseriösa kattägare inte tar sitt ansvar. Katterna ska inte betala priset för dem.
//Pia
Ja och faktiskt, så är ju ha på MOh inte så dum. Han tycker synd om katterna och det är ju ovanligt1
Nu har jag läst den och det är ju väldigt bra om det kunde startas ett katthem där. Det som jag reagerade på var att han förordade kastrering när man har många katter. Det vore bättre om han förordade kastrering för alla även om man bara har en endaste katt.
Ja, helt klart. men man vet inte vad som egentligen har sagts. Han har även pratat med mig förut om att kastreringskampanjer vore att förorda. Har fått ett telefonnumer till en tjej här i Strömstad, ska ta kontakt med henne. Problemet är ju det vanliga. Pengar. Sen är jag ingen vidare förstahäst, så att säga. Jag önskar att någon med kunskap drog igång, så har u jag möjlighet att hjälpa till rent praktiskt…..