Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 994 ggr
Chimney
0

Nu är jourhemskatterna flyttfärdiga

Black Velvet, kallas Velvet.
Hittades ute men togs in när hon var dräktig och hon har fått tre supersöta kattungar i ett jourhem. Hon är fortfarande ganska skygg av sig och fräser när man närmar sig.
Hon går att klappa och hon buffar gärna upp huvudet mot dig, även fast hos nyss fräst på dig.
Är väldigt moderlg och när kattungarna somnar i soffan på nattan går hon och kallar på dom för att dom ska sova hos henne istället.
Hon älskar min cockerspaniel, och gosar med Lady hela tiden, så hundrädd är hon abslout inte, och eftersom hon är lite avvaktande mot männsikro är hund snarare ett plus.

Pimp.
The man. Enda hanen i kullen. Såklart är han även störst och hans ansikte påminner om en siamese (men det gör dom alla).
Han är väldigt mammig av sig, 'suttar' på mamma Velvet dubbelt så mycket som flickorna, och han ligger gärna tätt intill Velvet och sover.
han är en väldigt pratglad liten man och letar ofta efter sällskap. Lägger sig gärna brevid en i soffan, pratar lite och sen somnar.
ta upp honom och lägg honom på rygg och han ligger kvar. Sover han rör han inte en muskel utan sover lungt vidare.
Flyttar gärna till samma hem som Velvet.

Popsan.
Vid 5 veckors ålder hade hon redan varit på sjukhuset två ggr.
Fick en infektion i benet efter att en av syskonen bitit henne så hon fick opereras. Såret har läkt, men hon kommer alltid ha en liten extra bula på bakbenet.
Efter operationen fick hon skilljas från sin familj för kattsaliv kunde göra såret värre, så hon är matad med nappflaska vilket resulterat i att hon är väldigt tillgiven och älskar människor.
Hon klättrar gärna upp längst byxbenet när man sitter vid datorn och somnar i ens knä. pratar mest av alla kattungar och tycker om när man svarar henne.
Popsan är den av syskonen som är mest mataggresiv, ge henne en bit mat och hon morrar på allt och alla.
Precis som Pimp så kan amn ta upp henne när hon sover och lägga henne på rygg utan att hon bryr sig.
Favoritsyskonet är Pox.

Pox.
Hade Pox varit en människa hade hon varit pedant, hon städar efter sina syskon om dom varit slarviga.
Man måste ha koll på kattlådan, för om Pox tycker den är full, så hittar hon en tidning på golvet istället.
Hon är den som är mest självständig och man hittar henne oftast sovande eller brottandes med Popsan.
Smör är en delikatess, så är man slarvig med att plocka undan efter frukosten så hjälper Pox till.

Gemensamt.
Alla kattungarna är galna i ost och dom klättrar gärna på ben, vare sig där är byxor eller inte.
Alla katterna är svarta, men Pimp och Velvet har vars en vit fläck under hakan.
Dessutom är alla vana vid hund. 

Om du vill adoptera någon av dessa, kontakta Jeanette Kattjouren på tel: 040 161734 (kv) mail: adoption@kattjouren.nu

Chimney
0

Nytagna bilder kommer under dagen, i takt med att katterna får för sig att posa lite Flört

Chimney
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

från vänster:

Pimp, Pox, Popsan 

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=08d5b968-9db0-46b4-bb3b-1c5db3390d09&Filename=DSCN8265.JPG

Chimney
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamma Velvet:

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=69ab4d7a-14d4-45b1-89b6-4258cb07b4f5&Filename=DSCN8285.JPG

mymlanbus
0

Oh va fina :)

Kat08ja
0

Jättesöta :-)

Fagddu
0

Supergulliga :)

Puma77
0

Jösses, herregud, jag tror jag dör…… En hel drös med svartaFörvånad

Pussa dem från mig.

//Pia

Ankie
0

Men så fina. Jag älskar svarta katter

Chimney
0

nu har dom flyttat, och aldrig mer ska jag vara jourhem..

jag bad om att mamman och sonen skulle komma till samma hem för mamman inte gilalr andra katter. annars ville jag behålla pimp.

nu har dom flyttat och dom kom inte till samma hem, och ajg får itne ens veta var dom hamnat. vill ju gärna ha kontakt med dom nya ägarna…

Fagddu
0

Vad tråkigt att du inte vet var de hamnat. Förstår verkligen att du skulle vilja vet hur det går i de nya hemmen. Synd att slutet blev så tråkigt för dig.

maggan47
0

men varför var det så omöjligt att få veta var dom tagit vägen, förstår att du är ledsen kram Maggan47

mymlanbus
0

Fattar inte heller varför du inte får veta var de hamnar, du har ju ändå tagit hand om dessa små….

Förstå att du är ledsen Gråter

Kramar

Malin

Chimney
0

så här skrev hon till mig:

Jeg kan inte lämna ut kontakt info på dom som har adopterat katterna, det får man helt enkelt inte. Jeg kan fråga dom om det er ok, men kan jo inte garantera att dom säger ja.

det värsta är att vi  testade att låta velvet träffa andra katter, men det gick bara inte, och nu säger dom att hon trivs i sitt nya hem med andra katter. jag kan helt enkelt inte tro på det.. det var för hennes skull som hon och sonen skulle gå ihop..

Kittekatten
0

Men har inte du haft kontakt med köparna? Har de inte kommit till dig och hälsat på sina blivande kissar? Jag brukar alltid träffa intressenterna två gånger innan ett köp blir av, och (om köparna vill) håller kontakt första tiden efter flytt så man ser att allt funkar som det ska. Eftersom det är jag som träffar intressenterna så är det ju också jag som kan avgöra om det är en vettig köpare.

Förstår att det känns helt fel för dig, jag skulle heller aldrig ställa upp som jourhem om det inte funkar som jag skrivit. Hur ska man annars kunna säga hej till katterna med gott samvete? Det är ju nog tungt ändå trots att man vet hur bra de får det.

Chimney
0

Nej, dom som har hand om alla kontakter bara kom och hämtade alla. så jag hade ingen som var här och ens kollade på dom.. Inte ens dom ansvariga var och kollade vår lägenhet för att se att allt var bra, så vem som helst kan tydligen bli jourhem om man vill.. nu är där inget fel på vår lägenhet och vi har tom inhägnad balkong, men alla andra dom inte kollar?

Jag är ganska upprörd just nu, och känenr att om katterna ändå inte kom till samma hem så vill jag ha tillbaka hanen, för han var favoriten, och nu kommer jag kanske aldrig ens få se honom igen…

essut50
0

Jag förstår dig att du är ledsen, det skulle jag oxå vara. Men vad är det för kattförening som gör så? Har för mig att att man får komma och titta på katterna innan man bestämmer sig. Så ar det hos Örebro katthem när vi köpte våra katter..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Extremt dåligt!

Läste nu på Katthjälpens hemsidan: http://www.kattjouren.nu

På deras beskrivning om jourhem http://www.kattjouren.nu/Akuthem.pdf står det faktiskt att

KJ finns dock alltid som stöd och hjälp och vi omplacerar katten tillsammans.

Jag anser att ett jourhem kan bäst bedömma hur katten är och om en intressent är lämplig för just denna katt. Jag skulle aldrig ge bort en jourkatt till en person som jag inte gillar.

Jag levererar katten till den nya ägare för att ser hur den bor och hur katten kommer att ha det. Sedan ringer jag upp några gånger och kollar. Samtidigt kräver jag att om det inte skulle funka med katten att jag får den tillbaka.

Kattjouren gör säkert ett jättebra jobb och hjälper många katter i Malmö men borde se över sina rutiner.

Kontakta de och låter de läsa den här tråden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fagddu
0

Låter väldigt konstigt det där. Hoppas du får något bättre svar. Jag förstår verkligen om du är upprörd. Jag önskar dig lycka till!

lilo-nova
0

Var du stödhem till Katthjälpen????

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#15 vad tråkigt att du inte får hålla kontakten med köparna. Med vissa av sina akutkatter vill man gärna ha lite kontakt ett tag, villket jag har med flera. Det har det katthemmet jag är akuthem för inga problem med. Kanske du kan försöka prata med dem igen och iallafall be dem ge ditt telefonnumer eller mailadress till köparna och säga att du är intresserad av att höra om hur det går.

Alexej
0

#19 Nej kattjouren i Malmö. Det var jag som skrev lite fel under #17Skäms. Jag är jourhem för katthjälpen i Gäteborg…..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Chimney
0

tror ni jag kommer få tillbaka min pojke? misstag att lämna iväg honom, och dom höll ju inte vad dom lovade..

MariannE11
0

vad tråkigt…. mina sista ungar åkte härifrån igår och jag saknar dom supermycket allihop…. mina egna katter däremot har party för nu så har dom fått sovrummet tillbaka….dom är jättelyckliga…

jag har träffat två av köparna och det känns så himla mycket bättre att veta vart ungarna tar vägen….en till spekulant var här men ingen av kissarna dög (? Gråter)….sen får jag lite info om var de övriga tar vägen….o det känns ju mycket bättre än att de bara typ försvinner i tomma intet….. känner själv att OM jag frågar så får jag reda på var de övriga kommer att försvinna…. eftersom det är så mycket just nu så är det inte alltid min kontakt tänker på att meddela mej…förra årets kull har jag koll på 3 av 4….de nya ägarna var här o kollade o sa att givetvis får jag komma o kika…

tycker att du ska kontakta din kontakt o berätta hur du känner… vore jättesynd om du inte fortsätter….är det så att det känns som ni inte kommer någonstans hoppas jag att du kan ta kontakt med annat katthem för du behövs verkligen… det är så superviktigt att det fungerar med sin kontakt….hör hur det är med din pojke o berätta att du saknar honom…. hoppas det löser sej….o berätta gärna hur det går eller om annat som kan trycka dej

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kittekatten
0

#22 Nej, det är inte troligt att du får tillbaka honom, han är ju såld eller hur? Man kan inte häva köpet för att du, enligt deras sätt att se, ångrat dig och vill behålla kissen. Tyvärr är det nog så att den katten är utom räckhåll för dig, åtminstone om inte köparen ångrar sig och inte vill ha honom utan lämnar tillbaka honom till katthemmet.