Kattunge blev sliten Kille
I Lördags åkte jag och johnnys_girl ut till förorten för att försöka få in några kattungar. Några kattungar dök inte upp men istället träffade vi på en sliten gammal gentleman. Mager, tovig och lortig och dessutom bara 1 öra kvar.
Han fastnade i båda våra hjärtan och vi insåg relativt snart att denna herre inte kommer att överleva en vinter till ute. Hungrig som han var så åt han massor killen och då vi gick närmare för att kolla så sitter han lugnt kvar. Förmodligen ännu en tamkatt som blivit utkastad.
I väntan på att få komma in blev jag en tillfällig kattmatare. Eftersom det även ska finnas ku där så ringer jag upp kvinnan som lämnat "tipset" och när vi börjar prata så visar det sig att hon antalgien varit hemlös i ca 3 år minst.
Så igår finns det äntligen en plats i karantänen och trots trötthet så slänger jag mig i bilen och åker ut för att hämta honom. Naturligtvis syns inte en svans. Precis när jag tänker att nä inget idag så kommer killen galopperandes och sedan tog det 10 min innan han var inne.
Idag har denna lilla kille fått omvårdnad och styling men trots sitt hårda liv som hemlös så hade han fina tänder och trampdynor. Nu ska killen få äta upp sig och så småningom är det även dax för honom att hitta ett nytt kärleksfullt hem
Vill se…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åh vilken underbar historia. Älskar oxå äldre katter som har haft det svårt..
Tack för att ni hjälpte honom…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Å så glad jag blir att ni hittade honom och att han fick komma in!! Tack!! Om han är i karantän så får jag ta hand om honom på lördag. Då ska han få massa kärlek 

Så gullig lite kille

Det är min tur i karantän på söndag, då ska han oxå få en himla massa kärlek (om han är kvar då?)!!!
Härligt att ni fick in honom…….stor eloge!!!

Lilla gubben så fin du är! Hoppas på fler bilder! Vad härligt att det blev plats på karantän så han fick komma in! Äntligen TLC!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
tur att han fick komma in. stor eloge till er.
Så fantastiskt bra att killen fått komma in.
Kram på er räddare

Åhhh vad jag känner hur kisse är glad över att han fått hjälp!!
Nu är det slut på hårda, tuffa bistra tider utomhus för honom..
Toppenbra jobbat!!

Vad underbart att höra!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ÅHH vad underbart att höra!! *glad*
Så glad man blir att höra att vissa katter kommer in och får både hjälp och kärlek… 
Jag blir jätteglad när jag läser om denne herre som nu fått hjälp. Det värmer i hjärtat och man blir glad i sinnet. Det är sådana här fina historier från verkligheten som vi får suga näring ur.
Ni är fantastiska!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Visserligen snopet när man förväntar sig att hitta kattungar, men denna kille behövde verkligen få hjälp, så det var säkert meningen kattungarna höll sig undan.
I området bor katterna under balkongerna och nu lär vi få åka tillbaks och leta efter rätt balkonger. Enligt uppgift ska det finnas minst två kullar med kattungar på just den här gården. Resten av området vågar jag inte tänka på, men det lutar åt att det är ett nytt Husby.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Det var väl skönt att denna lille kille fick komma in, det var kanske inte en dag för sent. En stor eloge till er som tog in honom.
så glad jag också blir, för denne gentleman som fick en plats, det är sånt som sporrar en, och inte ett nytt Husby….glömmer aldrig förra vintern, katterna var överallt, under varje balkong, har glömt att berätta att i våras fick 26 tamkatter, från Husby, en uppföljning med kastrering, alltså inga hemlösa, men några som inte gick att nå, förra vintern, och gratis såklart av Stockholms kattkastreringsgrupp, hoppas ni som har kattliv, läst artikeln om Annette, Sjöstadens veterinärpraktik, det är hon som kastrerar och opererar å Stockholms kattkastreringsgrupp Maggan47

Här kommer nya bilder på Adam Tensta, som han numer heter, från karantän. Han är så himla söt, lite rädd, men nyfiken och jag fick klappa honom lite, ja stryka över huvudet. Så himla härligt att han har fått chansen att komma in och förhoppningsvis kommer att få ett bra hem!
Han är en riktig charmknutte 

vad fin han är Adam Tensta…. så glad är jag att han fått komma in…. pussa från mej…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Så härligt att denna charmiga kattkille fått komma in!
Så underbart att denne fine kisse fått komma in och känna av kärlek och omsorg. Ett stort fång rosor till er som gjorde det möjligt!
Lille vännen…..Så go han verkar….
Rund o go ser han ut att vara.
Jenna

Nja rund och go vet jag inte precis. Han är väldigt mager. Nu måste han få äta upp sig först innan vi vågar söva honom för kastrering.
I dag var vi tillbaks och kikade på en av hans fruar och hennes barn. Två små illbattingar ca åtta-tio veckor. Trots att vi satt 6,5 timmar så ville ingen gå in i fällan. Men det var roligt att klättra uppe på den
Men skam den som ger sig, vi åker dit igen, för familjen ska inte vara kvar där i höst.
Kattungar i all ära, de är jättesöta och man blir glad när man lyckas fånga in dem, men det är trots allt när killar som Adam Tensta får en andra chans som mitt hjärta värms. När jag ser honom i karantän vill jag bara gråta. Han ser för jävlig ut. Tänk vad han fått utstå genom åren, samtidigt som jag är så lycklig att han nu är omhändertagen och äntligen kommer att få det bra.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Lille grabben…
tur att han kom in!

Ja den killen kom verkligen in i sista minuten stackarn. Fattar inte hur människor har kunnat se honom gå där utan att göra något och han har ju absolut haft ett hem en gång i tiden blri så arg, besviken och ledsen på människor, hur kan man bara göra så?
Nu bär det snart iväg ut igen har semester så jag har lovat att ta dagens pass för att få in de små skruttarna. Trots att det var många timmar i går utan noågn vinst så känns det ändock bra att ha lokaliserat de små och veta hur många de är och hur de ser ut men idag hoppas jag de tänker låta sig fångas.
#25 Han såg ut så på fotot.
Fin är han då iaf
Jenna

Usch blä var ute och skulle fånga kattungarna igår men såg inte en svans suck. Iof var det rörigt där igår med en massa folk som sprang överaltl samt såmåste ju mänsikan som bor över balkongen där de håller till städa *suck* vad gört man ?
önskar man kunde spärra av området ibland så man fick jobba ifred. Hur som helst nya försök kommer att göras idag för att få in knattarna.
Var sedan på katt hemmet igår kväll och jbbade och passade då på att hälsa på vår allas favo kille. Adam Tensta kommer fram och buffar lite försiktigt nu lilla killen men han ser fortfarande för hemsk ut stackarn lugsluiten är det minsta man kan säga men det kommer att ordna sig för han är charmig som få den lilla killen
Han ser ju så luggslitet oemotsåndlig ut. Ärrig med bara ett öra Hur kan man låta bli att förälska sig.
Fast mitt hjärt klappar nästan mer för de så honkatterna som börjar få ungar innan de blivit mer än några få månader gamla. Sen sliter de ut sig med kull efter kull innan de de dör i förtid. Om de fångs in har de inget ruggigt, tilltalande yttre. Små, tunna och försiktiga och utan den omedelbara charm de ärriga herrarna har. Men de flesta dör nog och lämnar över till sina döttrar som går in i samma kretslopp.

Till vår stora glädje fångades en av kattungarna in igår och det var en liten hona med hm temperament så nu slipper hon gå samma öde till mötes som sin mor
Jasså…där ser man hmmmm *skratt* Hon vi såg eller?

Hej
Nej det är den svarta kattunge de dökupp vid 22:45. Gissa vart hon bor?
Avis jag….katthemmet skvallrade
Skönt nu får de sällis hemma hos dig.
Adam Tensta låg så lugnt vid burgallret och lät sig smekas i pannan igår, lilla vännen, man vill bara kram och krama honom och säga att allt bara kommer vara toppen hädanefter
Kan man få se bild på den lilla flickan? Eller hon befinner sig på nåt ställe där varken sol eller måne skiner?

Hej
Bild kommer så småningom på den lilla tjejen men vill att hon ska få lugna ner sig lite och bli lite hemmastad här.
Till vår glädje fick vi igår in hennes bror en riktig liten gaphals
han har dock fått åkt till ett annat akuthem idag men han liknar sin förmodade far Adam Tensta.
Till vår stora sorg och förtvivlan så upptäckte vi även igår att det inta alls var 3 ku utan 5 st 2 är infångade och 3 kvar. Så arbetet frotsätter
Å vilka kattfångarmagneter ni är….jag får allt hålla mig hemma jag 

Äh du kommer att behövas där ute som alla andra. De verkar ju däremot vara nattsuddare dyker inte upp förrän vid 22 tiden.
#17 Toppen att arbetet i Husby fortsätter! :)
#19 Lilla Gubben så bra du har fått det nu. Mat i magen, tak över huvudet och en tryggad framtid. Det värmer i hjärtat!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ser framför mig hur ni sitter i bilen som amerikanska poliser på "stake out". Fattas bara ett dussin donuts och uschligt kaffe. Hoppas de kvarvarande kattungarnas nyfikenhet leder dem in i buren snart, istället för att de använder den som klätterställning.

Inga Donuts och uscligt kaffe här inte. Däremot en massa godis.
Och plötsligt vet jag vad jag ska göra på min semester. Tur att man är nattuggla själv.

Kan medela er att Sjörövar Jenny som den svarta lilla tjejen får heta (jo hon var sjövild när hon kom in) mår bra vi har åkt på semester och hon har nu även börjat leka lite smått efter 5 dagar som infångad och muttrar lite när ingen visar henne uppmärksamhet.
För att vänja henne med restern av familjen som är ute sitter hon i en bur med oss när vi äter.Annars tillbringar hon mkt tid i knä på mig och verkar känna sig trygg när honfår sitta i knäet och titta.
Dockär hon fortfarande en liten fräsis när hon är på sitt rum men det börjar även det bli lite bättre.
Kanäven passa på att vi fångade in hennes bror
som liknar sin förmodade far Adam Tensta i onsdagskväll han befinner sig nu i ett akuthem och var även han en sjörövar kisse när han bodde sitt första dygn hos oss.
Tur i oturen som upptäckte vi även att det finns 3 ku kvar där ute som ska fångas in och inte 1 som vi i från början trodde
säg till om ni behöver hjälp med infångande..jag bor i stockholm:)
Oh… så fin han är, vilken tur att han har kommit in

En sån fin kisse! Med bara ett öra och en butter uppsyn har han nog fått slita hårt. Tur att de dagarna är över nu. 
Dagarna som "kisse med butter uppsyn" är definitivt över för Adam. Han är hur go som helst och kliar man honom på huvudet så skiner det en underbar liten sol i hans stora vackra ögon.

#48 Vad skönt att höra!
Alltid skönt när de slutar vara skrämda och bara vill gosas. 

Känner mig så glad att vi fann honom ( i tid?) och att katthemmet gav denna herre en andra chans nu hopps vi alla att han snart hittar hem.

Vad söt han var på inslaget på Aftonbladet. 

Åhhhh så fin han är..han ser så genomgo ut..är så jätteglad att han har blivit omhändertagen..
Jag håller med, vilken goding!!!! I loooooooove Adam Tensta! 
Tack alla ni som hjälpt honom in i tryggheten!
Det värmer i både själ och hjärta!!!! 

Ja det var ett mycket fint TV-inslag i Aftonbladet! Han stjäl självklart hjärtat den fine Adam Tensta. Men vad han såg ledsen ut… det skär lite i hjärtetrakten
Hoppas verkligen att han får ett gott hem där någon förbarmar sig till fullo över honom och inte låter honom slinka över tröskeln mer ut i kylan.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kan medela att killen ikväll blev bokad. Nu får vi hoppas att det håller i sig och att han får ett bra hem med mkt kärlek

#55 Vad härligt!!! Fortsätt berätta om hur det går för vackre Adam!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vad skönt att höra!

Jo hans fru (?)och Jennys mamma har oxå nu kommit ut på katthemmet och namnet på denna tjej är Vilda Matilda (även hon var med i expressen).
Än så länge är hon mkt rädd och avvaktande. Kan även medela att vi efter hårt slit i tensta till slut fick in alla hennes ungar (dvs jennys syskon). Har aldirg i mitt liv träffat på så envisa kattungar mamsen har verkligen uppfostrat dem bra.

Hoppas verkligen att det blir ett nytt bra hem för honom. 

Hoppas också att han får ett bra hem. Han såg som sagt lite olycklig ut över uppmärksamheten men det går nog över i ett kärleksfullt hem. :)