Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 524 ggr
vanessa
0

Hittekattens dag på Djurhjälpen

Som de andra underbara katthem så har även vi öppet hus på söndag. Skillnaden mot i varje fall är att kissarna kommer att få leva sitt vanliga kattliv, medan besökarna får anpassa sig efter dem. Vi bjuder på kaffe och en trevlig stund i katternas tillfälliga hem. Det blir en mycket lugn dag, som är som en vardag för katterna, men ändock lite speciell - för det är deras alldeles egna dag!

Tiden är kl. 13-16. Vi finns på Eriksövägen 4  i Vaxholm. Det kan kännas lååångt, men det är det inte. Med bil tar det ca 15 minuter från stan, och med buss ca 40 minuter. Så passa på, gör en Vaxholmsutflykt, kombinerad med en kattutflykt.  Karta och så finns på hemsidan: www.djurhjalpen.nu

Välkomna!

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Jättebra initiativ Vanessa! Så glad jag blir att det händer så mycket på Hittekattens dag!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

montax
0

Och så irriterande att jag har jobbhelg. Ledsen

vanessa
0

Ja, självklart så får vi öppna dörrarna för hittekattens dag. Men eftersom vi hållt låg profil lär ingen komma. Men katterna får en underbar dag, och det är det viktigaste!

www.djurhjalpen.nu

vanessa
0

Förresten Montax, är det så att du bor i Stockholmsområdet, så kan vi givetvis öppna dörrarna för dig. Pip bara till här innan.

vanessa
0

Nu åker jag iväg för att förbereda inför dagen. Som kommer att vara tom på människor misstänker jag för vi har inte annonserat. Men ifall någon har vägarna förbi så är det bra att ha öppet.

Fick en beställning på jacka och blev snopen. Då fick jag denna länk: http://kattforum.se/viewtopic.php?t=80399 Kul!

www.djurhjalpen.nu

MariannE11
0

synd att jag ska på cirkus….. annars hade jag gärna kommit….sen ska dottern till tåget för att jag sedan ska vidare på andra uppdrag… hoppas nu att andra dyker upp iaf och att många katter blir bokade, gäller såklart ALLA katthem…. håller tummarna för er…

jacka försökte jag få beställa en gång men jag fick ingen…..Gråter jag får kanske göra ett nytt försök nästa gång jag är miljonär? ekonomin här har en rejäl nergång och vi kattvänner vet väl vem som får pengar till mat först innan man köper mat till sej själv?….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

vanessa
0

Fniss, nog vet man vem man tar hand om först :-). Miljonär behöver du inte bli, bara halvmiljonär. Kostar väl 200-250 kr.

Så, nu har jag kommit hem, sovit en stund, ätit, slappat och så sitter man här igen. Dagen började inte som jag hade tänkt, då en kattpassskötare var sjuk. Så då fick jag rycka in, samtidigt som jag skulle förbereda för öppet hus. Stress, och han inte ens koka kaffe innan de trillade in.

Men vi fick besök (och då för tidigt för att vara på säkra sidan). Det har varit en lugn dag, då folk kommit 2-5 stycken åt gången. Lyssnat, frågat, tittat, gosat. Katterna har haft kanondag, med kärlek, skinka, springa runt och busa med mera. Så dagen i deras namn, blev verkligen en dag i deras namn. Misstänker att de ligger så sött och sover nu. Drömmande om klappar och skinka.

www.djurhjalpen.nu

Cammo
0

Så fint missarna har haft det Vanessa! Dina slutord..Drömmande om klappar och skinka… passar bra även här hos oss just nu, då missarna fått skinka och ligger och slappar just nu!

//Cammo med missar som kommer skuttande så fort dom hört att det prasslar i skinkpaketet!

Sidentass
0

Så ljuvligt att dagen blev så lyckad trots allt..med de ljuvliga kattgästerna i centrum..jag bor i västra småland..annars hade jag gärna tagit mej en utflykt till er..men alla ni som jobbar inom katthemmen har funnits i mina tankar idag, hittekattens dag söndagen d. 3 september..

Många kattehälsningar

Siden *ägd av åtta pälsbollar*

Sidentass
0

Så ljuvligt att dagen blev så lyckad trots allt..med de ljuvliga kattgästerna i centrum..jag bor i västra småland..annars hade jag gärna tagit mej en utflykt till er..men alla ni som jobbar inom katthemmen har funnits i mina tankar idag, hittekattens dag söndagen d. 3 september..

Många kattehälsningar

Siden *ägd av åtta pälsbollar*

Lena
0

#7 Härligt att höra att Hittekattens dag blev en så bra dag för katterna på Djurhjälpen! Själv har jag fotograferat hittekatter från en kattkoloni på Meros Camping samt varit på Göteborgs Katthjälp där det också var öppet hus. Mycket fina hittekatter har jag fått att drömma om nu plus våra egna godingar här hemma.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"