Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 1078 ggr
Simson
0

Plagiat eller samarbete??

Efter att återigen ha handlat katternas älskade myntabollar från KKS och Naquita fick jag mig en funderare om att försöka skapa något "liknande" och en insamling till "herr Olsson med spännbandet".

Den sista augusti kommer Kattsamariten ha möte och jag funderar på att "sno" idéen med "Ingen reklam"-skyltarna och lägga fram det på mötet för att få ok av dem och hinna skapa några skyltar till försäljning på den årliga höstmarknaden här i stan. Visserligen har Kattsamariten en trogen liten kundkrets men det vore kul att hitta fler kunder… Oskyldig …borde finnas massor med folk som vill ha en snyggare skylt om att slippa reklam???

Min undran är om det är OK för KKS, Puma, Naquita och alla er andra här inne om "snor" idéen men gör helt egna dekaler med egna foton och typsnitt. Jag har varken program eller kunskaper att göra direkta kopior så det är ingen chans att mina skyltar blir lika snygga och proffsiga.

Jag fick igång det gamla tröskverket (min hjärna) och gjorde denna med min systers katt som modell: (äh jag får ju inte lägga in worddokument och vet inte hur jag gör om det till ett jpg/gif)

Lotta ser tillräckligt mordisk ut för att skrämma reklamutdelarna tycker jag… Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

Men jag är ju söt ju. Vad då mordisk, jag näe du

Simson
0

Jenna: Var gång jag var hem till syster tittade Lotta så där på mig. Gick jag då för nära när jag gick förbi lappade hon till mig å det bestämdaste! Alltid! =)

Puma77
0

Simson det är ju jag som gjort de skyltarna som du pratar om så frågan hamnar väl hos mig antar jag;) Ingen fara. Du får göra om du känner för det.. Behöver du hjälp så hör av dig bara:))

//Pia

Simson
0

Puma: Jo jag funderade över hur jag skulle adressera tråden men då det är KKS som står för dem så tänkte jag att det var de frågan skulle hamna hos…Skäms

Kul att du tycker de är ok?!Skrattande

Behöver få upp vetskapen om Kattsamariten mer här i stan. Borde vara enklast med skyltar etc. Har gjort nyckel/mobilband och tröjor. Funderade över pennor också men det kostar mer. Skyltarna kan jag pula med själv.

Jag sitter i Word då jag inte förstår bättre. =) Kan jag göra om/spara en bild i word till ett jpg/gif och visa dig här så du kan se om jag är för nära originalet???

Ja jag hör mer än gärna av mig! Har ett jättekonto i frustration just nu pga okunskap i datorer… Kram Puma!!

Hur är det med silverbanden. Är de något vi också kan göra på egen hand och sälja??

Puma77
0

De skyltarna jag har är gjorda i photoshop men just de lägger jag upp i word då storlekn blir perfekt på dem där. De är då sparade i jpg. Så om du behöver hjälp med själva skylten och sånt så kan jag ju hjälpa dig. Sen skriver du j själv ut den i word som du har hemma. Smidigt.

Maila mig om du vill på puma77_nr2@hotmail.com har även msn på det.

Silverbanden har jag ingen aning om men personligen tycker jag att det inte vore ngt problem. det är väl inget patent på det utan bandet är ju en symbol för att man stödjer hemlösa katter. sen var de kommer från spelar väl ingen roll, eller? Huvudsaken är att pengarna går till katterna.

//Pia

Simson
0

Gulliga du!!!Skrattande

Jag håller på att göra vykort. Har köpt vykortpapper men i A4a-storlek. Fattar dock inte alls hur jag skall göra för att skapa och skriva ut dem. Innan jag skickar ut skrivaren från balkongen genom innätningen så skall jag nog riva isär vykorten och skriva ut dem ett o ett!! Skäms

GodzillaH
0

putt för en bra idé! Skrattande

Simson
0

Är Photoshop bra att jobba i? Enkel att lära sig?

Kör du Photoshop Elements? Eller Photoshop Professionell eller vad de olika programmen heter??

Simson
0

Puma: Du kan väl snickra ihop en lättare kurs åt mig så säljer du den dyrt å Naquitas räkning…hennes katters menar jag… Skrattande

Puma77
0

Ha ha du e rolig du Simson.

Jag somnade. e skit alut eller var rättare sagt. hade migrän inatt och sen jobbade mellan halv sex och 13 idag men nu e jag fit for fight igen. Ska bara k….sa o hämta kaffe. Antar att de e du som lagt till mig på msn när jag sov:))

//Pia

Simson
0

Ja du ser vad som händer när du sover…zzzZZZ

Hur orkar du arbeta efter migrän??? Jösses!!

Puma77
0

Det bröt aldrig ut helt men med tabletter så gick det an. Körde stora skurmaskinen men jag höll ju på att somna på den. Livsfarligt.

//Pia