Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 5735 ggr
teryp
1

Uddevalla djurens vänner, behöver kontakt!

Jag behöver komma i kontakt med någon som arbetar aktivt inom Djurens Vänner i Uddevalla.

kattassen
0

Jag antar att du har kontaktat deras telefon via deras hemsida.

DV Uddevalla

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

teryp
0

Nej, jag vill inte ha kontakt med ordföranden. Jag vill ha kontakt med någon som arbtar aktivt för föreningen…

mymlanbus
0

putt

teryp
0

Verkar inte vara här dom hänger…

Någon utifrån som varit i kontakt med föreningen i det sista? Finns det alls ett aktivt arbete, eller ligger den nere?

Någon som har fått hjälp med omplacering, tagit emot djur, fått ekonomiskt bidrag, hjälp med veterinärvård på hittekatt m.m.?

Lena
0

Vi har - vad jag vet inte haft någon medlem här på sajten som varit aktiv i Djurens Vänner i Uddevalla. Kan inte heller påminna mig att det skrivits något om den föreningen heller.

Ser dock via länken i #1 att de har en egen hemsida där det beskriver sin verksamhet.

//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

#5 Tänke på den gången vi räddade Tempo-katten i Viskafors. Då var vi ju i kontakt med en tjej från Uddevalla som tog hand om Tempo. Undrar om jag inte hörde i den vevan om hon kände någon i den föreningen. Tempo blev ju sedermera en Trollhättan Kattsluss-katt dock.

Tror inte hon är med här längre och dessvärre har jag inte sparat några kontaktuppgifter till henne heller.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#6 Jag minns ju Tempokatten mycket väl och att han senare fick plats på Trollhättans Kattsluss. Har dock inget minne av att Djurens Vänner i Uddevalla nämndes i sammanhanget. Men man minns naturligtvis å andra sidan inte allt. ;)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sofia-85]
0

Jag har en bekant som varit i kontakt med dom… Jag tror inte dom har nån verksamhet längre… Så fattade jag dom

teryp
2

Jag lämnade det aktiva arbetet i föreningen för ett par år sedan. Anledningarna var flera:

* Ny ordförande Arne började protestera mot utbetalningar. Han tyckte att vi slösade pengar på katterna när dessa fick veterinärvård och mat i sina jourhem. När föreningen började samla pengar på hög samtidigt som styrelsen plockade ut ersättning för att gå på möten, ja då sjönk mitt intresse.

* Själv levde jag på pantpengar och hade aldrig så att det räckte till mat. Jag jobbade timmar dagligen med föreningen i flera år och hade hittills varit medlem och fått tidningen utan att betala den hundralapp det kostar. Arne stängde av mitt medlemsskap och tyckte det var skamligt att jag inte betalat. Att jag betalat av med arbete hjälpte inte.

Samt fler små orsaker som bidrog. Det är jag som gjort hemsidan, och jag och den kompis som jag arbetade aktivt med har skrivit artiklarna. Artiklarna som beskriver verksamheten beskriver just det som vi gjorde, vårt ställningstagande mot avlivning, våra rutiner.

Om det fortfarande finns ett aktivt arbete, om föreningen sköts så som det var förr, då bjuder jag gärna på att hemsidan både får vara kvar men också uppdateras och hållas aktuell. Kanske börja lägga ut omplaceringar och annat.

Om föreningen ligger stilla eller att alla inkommande katter skickas iväg för avlivning, ja då vill jag inte längre stå för den information som jag publicerat på hemsidan. Forumet är aktivt och fyller ett syfte, men då får resten raderas och sidan istället informera om att föreningen inte är aktiv längre.

Herr Arne har jag ingen lust att prata med, och pratar jag med honom vet jag ändå inte om det är ärlig fakta om föreningen som jag får. Alltså hade jag hoppats att få prata med någon aktiv medlem istället.

Hur tycker ni att jag ska göra, i brist på information? Är jag snål och ogin om jag plockar bort all information om föreningen och bara lämnar forumet? Eller bidrar jag till falsk information om jag låter artiklarna stå kvar?

Hjälp mig gärna att lista ut detta…

Fagddu
0

Vilket dilemma. Så synd att det skar sig. Hoppas du får några svar. Putt!

Bumbis
0

Jag känner igen det mesta du skriver, har varit i en liknande situation när det gäller en annan djurförening i landet.

Det är så typsikt, vi som jobbat aktivt dygnet runt och tömt våra plånböcker, är inte värda något när det väl kommer till kritan. Vi har bara tagits för för givet, medan andra inte ens kunnat åka på möten utan att ta ut bensinersättning. Ibland undrar man om de ens brytt sig om djuren….

Hade jag varit dig hade jag låtit stänga hemsidan, det verkar ju ändå som ingen har visat intresse för den under de sista åren?

Du blir bara bitter om du inser att de inte längre jobbar efter dina värderingar. Jag skulle inte vilja stötta en versamhet som inte fungerar för då är man delaktig själv. 

Så länge det finns EN tupp som gal och bestämmer allt, så går det inte att samarbeta.

Man behöver inte vara med i en förening för att göra nytta…..