Tänk att man aldrig blir nöjd..
När vår Tusse levde ville jag alltid att han skulle ligga i våra sängar på nätterna. Var så avundsjuk på alla andra katter som gjorde det. Men han var inte den typen att vilja göra det, han skulle ligga i soffan och ha det bra.
När vi fick Milou så var hon en sån katt, ville verkligen ligga i våra sängar. Mysigt var det tyckte jag. Sen kom Pontus och han älskar att ligga i sängarna och gosa även på dan.
Nu tycker jag det är lite jobbigt att ha två katter i min säng, Pontus ligger nära min axel och Milou ligger vid mina fötter tyvärr inte på samma sida som Pontus.
Så jag har svårt att vända mig om, vill ju inte störa katterna.
Katterna är vana att ha en egen säng när jag jobbar nätter, så dom vill inte flytta på sig heller.
Man blir aldrig nöjd verkar det som..
Skulle inte tänka mig att stänga sovrummet för det. Nä man får ha det så här när man har katter.
Hur gör era katter??
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Av vårt stora kattgäng är det två som är sängkatter. Det är två av våra tre seniorer äldsta katten Saga och sedan vita Linus. Tror nog att flera skulle vilja sova säng men det är liksom deras revir, de andra göre sig icke besvär. Och det kanske är tur det för våran nattsömn.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ibland har jag båda katterna i sängen när jag sover middag, annars så ligger dom i vardagsrummet, då har dom nära maten. Skruttan äter ju dygnet runt och Puckot vill ha sin fåtölj. Den får ingen sitta i.
Vi har skilda sovrum.
Husse har Cirri och Sara i sin säng på övervåningen. Jag har Bamse och ibland Lucy i min.
Jesper sover alltid i sin korg i datarummet.
Bosse sover helst ute på soffan på vår inglasade altan
Men de kan turas om så man kan aldrig vara säker på vilken katt man har i sängen.
Jenna

Monster-katten sover i min fotända till och från under natten. Grendizer sover oftast i garderobe (har fått göra i ordning en egen hylla till honom eftersom han fäller massor), eller på soffan i vardagsrummet. Monster sticker dock då man vaknar medan Grendizer ofta hoppar upp för att få lite morgonmys. :)

Zorro sover alltid i min säng.. har dubbelsäng men han ska ändå ligga jätte närma mig.. Puma sover under soffbordet tror jag.. enda gången hon kan tänka sig att sova hos mig e när jag e sjuk o då ska jag ha varit sängliggande några dagar innan hon förbarmar sig o kan ligga hos mig nån timme =)

Torkel, våran första misse ligger alltid hos oss i sängen och sover, antingen mellan oss eller i fotändan. Sixten ligger på ett klösträd vi har i sovrummet och Blissa ligger i köket i sin korg :-)
Jag har dörren stängd till sovrummet, är inte helt frivilligt men då Astrid med jämna och ojämna mellanrum bestämmer sig för att mitt täcke är en kattlåda så fick jag ta det beslutet.
Tycker det känns bättre om ingen sover där inne än om hon ska vara utstängd helt själv på nätterna.

Mozart sover helst på mej om nätterna el. alldeles tätt intill. och så ligger Amanda andra sidan dubbelsängen. I bland kommer My och vill ligga på mig hon oxå, men inte så ofta.
Jaha, sängkisser..jodå vår underbara Smoggegogge, mmmmm vilken goding…häromnatten vid 4 tiden, kommer en regnblöt kisse upp i sängen å rullade sig runt,…Hmm trodde visst att våra täcken å lakan var handdukár, stökar runt å ska pussas, som han alltid gör..Så när han var torr å vi dyblöta, går han å lägger sig i sin korg på kökssoffan…Smoggegogge är en riktig sängkisse förövrigt..
Virus, ja om han är dålig eller om någon av oss mår pest, då ligger han gärna i sängen..
Tössen, ibland, men nu på senare tid, ligger han i en fåtölj i rummet. Som blivit hans egen plats…
/Catfoot

vi har sista tiden varit översvämmade av kattungar i sängen som turats om att ova både här o där…. nu är det bara två kvar så det är betydligt lugnare… när dom o mamman flyttat så kan jag lova att 5 överlyckliga bofasta kissar kommer att kedja fast sej i åratal hos oss… alla kissar sover iaf tidvis i sängen… när huligangänget på 7 ungar huserade i sovrummet så har jag sovit rätt mycket i soffan…. Zazza kommer pinnandes så fort hon kan o sitter o ser alldels olycklig ut om jag skulle börja fundera på att resa mej….
får lov att säga att det kan kännas rätt instängt om 3 eller fler lägger sej runt mej så jag inte kommer loss….. men det är ändå skönt att ha dom där….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MIn Nellie hon var sjuk när hon kom och för att ha lite extrakoll på henne lade jag henne i ena halvan i dubbelsängen. Numera sover hon alltid där varje natt.
Har jag besök som vill ligga i hennes halva av sängen blir hon förnärmad och går och lägger sig över dem. Det är verkligen hennes natt plats
:) Shimena ligger alltid i min fotände och när jag är hos Smulle så ligger han nära intill kroppen på mig.
Han duttar alltid med nosen i sitt täcke… precis som han letar efter tutte. Han har alltid gjort så, allra mest när vi hade en fäll som han hade i början när han kom till oss. Han kanske skiljdes för tidigt från sin mamma, den lille grabben.
Jag älskar när missarna sover hos mig, jag gillar det nog mera än katterna själva :)