Hur sköter du din katt?
Nu är jag så nyfiken på hur andra sköter sina katter så låt höra?
Hur mycket mat får din katt per dag?
hur ofta pysslar du om pälsen?
hur ofta pysslar du om din katts munhygien?
hur ofta rensar du kattlådan?
hur ofta leker du med din katt?
hur ofta rengör du din katts låda och matskålar?
hur ofta badar/tvättar du din katt?
jag vet att det blev många frågor nu, men komigen och svara :)
Arne får utportionerad 60 gr/Hills´s Kd per dag. INte så, att han itne får äta mer, men bara så jag vet, att han åtminstone äter det. De andra äter när det passar dem
När de behöver borstas ut vid vår och höst, dvs vid fällningen
OCh det tror du jag får? De får Plaque off på maten
två till tre ggr/dag
När det passar dem. Men de leker med varandra
Lådan skurar jag ur en gång i veckan. MAtskålarna diskar jag varje dag under enbart hett vatten. Vatten har de i fontän, vilken jag rengör två ggr/vecka
Okända ord… Kan du förklara dig närmare?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
- Mat står framme hela tiden
- när det behövs eller när jag är sugen på att pyssla om dem lite extra
- när det behövs.
- varje dag.
- när den själv vill eller när jag vill leka me dem (dvs när de själva vill med då)
- När det behövs
- när det behövs ^^
bada/tvätta = rengöra dom typ..
jag låter mina katter fixa sånt själva som är deras favorit sysselsättning.. :)

Dom har torrfoder framme hela tiden
_hur ofta pysslar du om pälsen?
_svea brukar vi bara borsta för att hon vill ; ) .
ååh även Lyka nu :D Men dom sköter den själva så bra
_hur ofta pysslar du om din katts munhygien?
_
Dom får nå grejs på maten ;P Glömt va de heter.
Minst 2 ggr om dagen
Lite varje dag, men husse är roligare
Lådan, minst 1 gång i veckan , åh matskålarna görs rent varje dag, nya rena och fina varje dag. JA vi har lite för många ;P
svea brukar komma in och duscha när hon vill ; )
65 gr Mjau/katt+torrisar obegränsat.
Den långhåriga varje dag.
Aldrig
Vintertid varannan dag.
Sommartid har vi en kattlåda, de är utekatter.
När de har tid :)
Se ovan
Matskålarna varje dag
Aldrig gjort.
Jenna

jag ger dom burkmat när dom visar att dom vill ha, sen får dom alltid smaka godsaker av mej vid middagen..förr hade vi alltid torrfoder framme, men det kan vi inte ha nu eftersom Berlioz inte får äta sådant på grund av tidigare urinsten
brukar inte kamma dom, men ser jag att de är något som stör i pälsen så gör man naturligtvis något åt det, vi har fästinngssässong nu t.ex..
Brukar jag nte göra..dom var hos vetten för en tid sedan, där han bedömde att tänderna var riktigt skapliga
det kan vara lite olika, men minst två gånger om dagen..sen plockar jag när jag ser att dom varit där
dom leker mest med varandra
matskålarna diskar jag i endast varmt vatten..kattlådorna rengörs ca var 14 dag
Sådant sköter dom mest själva, men vid behov så tar jag till badkaret, det fick vi ägna oss åt när Berlioz var sjuk o läckte kiss..
Hur mycket mat får din katt per dag? Väger inte maten, men det handlar kanske om 40-50 g/måltid (3 måltider om dagen).
hur ofta pysslar du om pälsen? När jag klappar katten, mer avancerad pälsvård än så behövs inte.
hur ofta pysslar du om din katts munhygien? Det gör jag inte. Benen och köttet sköter den biten. Jag kollar dock läget dagligen.
hur ofta rensar du kattlådan? 1 ggr/dag.
hur ofta leker du med din katt? Varje dag. Olika mycket beroende på.
hur ofta rengör du din katts låda och matskålar? Lådan en gång i månaden och matskålarna efter varje måltid.
hur ofta badar/tvättar du din katt? Tidigare kanske en gång i kvartaket, numera en gång varje halvår kanske.
Ungefär 300-450g Mjau får Motor.
Hur ofta pysslar du om pälsen?
Han är korthårig, men jag kammar lite när han fäller.
Hur ofta pysslar du om din katts munhygien?
Kikar in i munnen på honom någon gång i veckan, men något annat gör jag inte direkt.
3-4 gånger om dagen, vanligen efter att han bajsat. Han kommer till mig och talar om att det är skitigt och att han behöver gå igen, så jag skottar och sedan pinkar han.
Hur ofta leker du med din katt?
Varje dag, flera gånger om dagen.
Hur ofta rengör du din katts låda och matskålar?
Lådan skurar jag ur en gång i veckan, då finkammar jag även sanden. Matskålarna diskar jag mellan måltiderna.
Hur ofta badar/tvättar du din katt?
När det behövs så duchar jag Motor (har blivit tre gånger sedan han togs in). Vi tampas med att tvätta tassarna och/eller bakben(et) nästan varje dag, när han trampat i sitt bajs, men utöver det får han hygienisera själv.

-Har mat och vatten framme hela tiden
-kammar två ggr vecka på pälsbollarna, hårlösningen torkar jag av någ gång i veckan
-har sånt där foder som skall ta bort tandsten som jag använder ibland
-vid behov, när jag är hemma, annars morgon och kväll
-några gånger om dagen
-matskålarna en gång veckan ca, lådan en gång/mån
-pälsisarna, vid behov, nakenfisen duschar varje vecka

**70g lr 60g :P men att han ha tillgång till maten 24/7 :)
**
kammar varje dag
försöker att borsta minst 2-3 gånger i veckan.
Gjorde varje dag men att nu ha jag minskat.
varje dag.efter att dom ha gjort sina behov.
när han vill,bli väll några gånger om dagen.
Lådan 1 gång i veckan lr mer om de behövs, matskålen varje dag o vatten skålen med.
aldrig. behövs ej. bruka ta en liten handuk o fukta ner om han ha varit ute med sele :)

Fri tillgång på mat är det här. Så de har RC jämt. Sedan får de blötmat en burk då och då. Lite godis liksom. ;-)
Korthåriga katterna nästan aldrig. Drar av dem emd en sådan där handske bara. Långhåriga missen varje dag då hon fanns kvar i stallet.
Har bara skyggisar nu. Så svaret blir aldrig. Men håller koll så de inte luktar illa ur munnen.
en till två gånger om dagen hemma. Men de har flera lådor. I stallet har jag inte behövt på länge då de väljer att gå ute eller i boxarna.
Bara skyggisar hemma. Och de leker inte med oss, men dock med varandra.
Matskålarna för torrfoder minst en gång per vecka, lådorna vid behov. Vattenskålarna varje dag.
Vid behov.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här blir det ca 150 g blötmat och torrisar finna alltid.
Pälsen sköter de ofa själva. Thindra busar bara om man ska borsta henne så det är lönlöst. Tudor är skeptisk men fäller de mycket så försöker jag i alla fall lite.
Munhygienen kan jag ibland ge dem ngt godis som också är bra för tänderna.
Kattlådan kollas över varje dag, ibland kanske fler gånger om dagen.
Varje dag och även när de själva kommer och vill leka.
Kattlådan rengörs 1 gång i veckan och matskålen var annan/tredje dag.
Tudor har aldrig badat. Thindra har fått ett antal duschar däremot.
//Pia
Mina katter har fri tillgång på sin mat det är royal canning foder sen får dom oxå Fiskas torrisar i en annan skål.
hur ofta pysslar du om din katts päls? Det beror på på vilken katt, jag har en hanske som jag drar av dom med sen en del bostar o kammar. Sture å Mizzy kammar jag varje dag dels så behöver sture det så han inte får tover o Mizzy hon fäller rätt mycket så det e därför. Annars så är det ingen pälsvård utan det e kel som gäller.
Det är lite sämre 1 g i veckan så åker tanborsten fram, nu har mina fina tänder så enligt vetrinären skulle jag bara ta vatten o en barntanborste å gnugga lite. Mina katter är ju inte gammla 3 år sen ner till under året.
Mina katter får gå ut, men lådan kollas av o tar bort bajs o kisset när det finns så där 2 gg per dag kollas den. Även drar spaden i sanden om det ligger något väl gömnt så man inte missar det. Själva töma o tvätta ur lådan görs vid behov, när det luktar ja då är det ju dags.
hur ofta leker du med din katt? E oxå olika katterna är ju ute så mycket nu så dom leker o jagar flugor för fullt så dom sover o gosar mest när dom är inne.
hur ofta rengör du din katts låda och matskålar? Lådan har jag redan svarat på vid behov :) Matskålarna åker in varje kväll i diskmaskinen o så har jag mera så det ställs fram nya om det finns mat i skålarna häller jag över det bara i nya skålen.
hur ofta badar/tvättar du din katt? Haha, ja aldrig då har jag långhåriga katter, en har jag fått badat å givetvis va det Sture som vart under våran bil o den har läckt olja så han åkte på badet det va inte alls poppis men han lukta gott efter. Har hemma iaf kattshampo,balsam,glansspray o nån balsamspry som underlättar tovor.

Hur mycket mat får din katt per dag? Fyller på torrisar morgon och kväll och vatten. Blötmat får dom i bland ca 1 ggr i veckan.
Hur ofta pysslar du om pälsen? Kollar pälsarna var dag efter fästingar. Borstar dom långhåriga 1 ggr i veckan. Dom korthåriga när de fäller mycke.
Hur ofta sköter du din katts munhygien? Gör jag inte. dom får plack off.
Hur ofta rensar du kattlådan? Varje kväll. Byter sand 2 ggr i veckan.
Hur ofta leker du med din katt? Dom leker mest med varandra. Annars leker jag väl med några utav katterna någon gång per dag.
Hur ofta rengör du kattens låda, matskålar? Lådan ca 1 ggr i månaden. Matskålarna och vattenskålarna rengörs med vatten varje dag.
Hur ofta badar du din katt? Ludde blir badad 4 ggr om året. dom korthåriga tvättar sig bra själva. Blir nog tvungen att bada Mozart och My nu när de är så mycke ute.

_Hur mycket mat får din katt per dag?
_Torrisar framme hela tiden men äts bara i nödfall.
Blötmat 5 - 6 ggr/dag ca 300gr/katt/dag
_hur ofta pysslar du om pälsen?
_Rasmus älskar att bli borstat med en ganska hård borste varje dag. Åt Lillpysen har jag köpt en mjuk borste och håller på att vänja honom genom lek……
_hur ofta pysslar du om din katts munhygien?
_Tyvärr aldrig…….. 
_hur ofta rensar du kattlådan?
_Så fort jag ser att dom varit där om jag är hemma. Har 2 lådor och ofta sätter dom sig och kissar i den ena sen går dom över till den andra och bajsar… 
_hur ofta leker du med din katt?
_Varje dag… Pysen har så svårt att leka själv (nästan bara efter sen vi släkt lyset på kvällarna) och gammle Rasmus måste jag försöka ge lite mental stimulans…. även om han är trögflörtad.
_hur ofta rengör du din katts låda och matskålar?
_Skurar rent ungefär ar 3:e vecka. Matskålar diskas efter varje måltid.
_hur ofta badar/tvättar du din katt?
_Brukar ta en fuktig trasa och och stryka över Rasmus som inte är så vig längre och kommer inte åt överallt.
Lillpysen klarar allt själv…………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hur mycket mat får din katt per dag? Så mycket som det står på paketet att dom ska få, plus lite till, så att det står torrfoder framme som de kan käka på senare ifall det passar bättre då. Eller om inte alla katterna är hemma. 2 ggr om dagen får dom, och de äter tillsammans ute i stallet. Den gamla katten får blötfoder oxå, då hon inte har så mycket tänder.
hur ofta pysslar du om pälsen? De är korthåriga, så det behövs inte direkt. De brukar vara duktiga på att sköta det själva. Men ibland borstar jag dom lite.
hur ofta pysslar du om din katts munhygien? aldrig faktist. vi har aldrig gjort det. deras tänder ser fina ut.
hur ofta rensar du kattlådan? När det behövs. Nu när det är sommar så är de inte inne lika mycket, och då blir det inte lika mycket där. Men på vintern en gång om dagen. Nu när jag ser att de har gjort något där, vilket inte är varje dag.
hur ofta leker du med din katt? Flera gånger om dagen ibland. Med snören och grässtrån och så. Men oftast så sköter dom lekandet själva. Ute och jagar möss, äter flugor och fjärilar och leker med varandra.
hur ofta rengör du din katts låda och matskålar? Lådan väldigt sällan. Matskålarna ute i stallet oxå för sällan tror jag. Men de verkar inte skadas av det. Matskålarna inomhus rengörs efter varje måltid, då jag ofta använder vanliga fat som vi oxå ska ha sen.
hur ofta badar/tvättar du din katt? Har aldrig badat eller tvättat dem. Och tror inte att det skulle accepteras heller :) Och inget som behövs vad jag kan se.
Vill lägga till en sak själv :P Öronen. Dom rengör jag ca en gång i månaden. Men skulle nog behövas oftare.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

De får blötmat på morgonen. Torrfoder står framme hela tiden.
Ungefär en gång i veckan. Beror på hur mycket de fäller. Blixten fäller mest.
Jag ger dem Plaqoff.
Hur ofta rensar du kattlådan?
Varje dag. Ibland flera gånger, beror på hur ofta de bajsar. Jag har två peewee-lådor och bajset luktar väldigt mycket om det inte tas upp direkt.
Jag försöker varje dag. Laserpekaren funkar bäst.
Jag diskar skålarna som de har blötmat i varje dag.
Aldrig. Borstar däremot deras pälsar.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
2 msk 2 ggr dagligen med blötmat + 1 dl torrfoder /per dag
Varje kväll så kör vi en liten ritual med borsten :-)
Trodde att dom borstade nötterna själva?! :-)
2 ggr/dag
minst 2 ggr per dag blir det någon form av lek
Kattlådan skurar jag 1/veckan, matskålarna varje dag
Busan aldrig *s* men Mojje badar jag en gång var 5-6 vecka ….han får oxå för sig att hoppa i badet när jag badar ibland mindre trevligt för min del *s*
Helt klart väldigt bortskämda katter *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

ingen aning för de får fritt men det hålls ändå isär med 3-4 sorter … seniormaten är alltid framme…. "fetmaten" uppe på bokhyllan för katter som kan hoppa högt…. humörhöjarmat till Bruno som serveras när vi är hemma o har tid…. Zazza ska ha njurfoder men äter inte det så då får hon oftast Brunos mat..
lite då och då…Buzans päls mest för hon älskar kammen… borde kamma oftare för då tror jag pälsdrivorna skulle minska…
*rodnar*…. SKA ge dom plaque off men jag glömmer det… sorry…
varje morron o kväll… är jag ledig så tömmer jag varenda gång jag är inne på toan…. Bruno är pjoskig med ren låda och det finns en hund som äääääälskar bajs….
när jag o kissarna har tid… händer sällan för dom roar oftast sej själva…
kattlådan blir otroligt sällan numera för den flyter på bra med Classic kattsand….ska bli duktigare där med….matskålarna en gång i veckan om det är torrfoder… varje gång OM det skulle vankas blötmat…
har aldrig behövt det som tur är.. tror det skulle vara stor strid med vinst för kissarna….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Det går inte at svara på frågorna utom den sista.
Allt beror på situationen runt katten. Det är stor skillnad på en katt som har kattlucka och går och kommer som den själv vill och en innekatt förutom att det är mycket stor skillnad från katt till katt.
Skulle min Frida ha tillgång till mat för jämnan skulle hon vara mer spolformad än vad hon ändå är medan lilla Kurran skulle behöva ha mat framme jämt trots att hon nog jagar en hel del.
Den sista frågan då? I princip aldrig!
Dom får fri tillgång till torrfoder. Blötmat 1 gång/dag
Lite då och då
När det behövs
2-3 gånger per dag
Flera gånger per dag =)
Matskålar varje dag. Toalåda 1g/v
När det behövs =)
Puttar upp
Fritillgång på torrfoder och blötmat varje onsdag + fredag o lördag. Men sen även lite skinka o torkad fisk (men det är bara persern som äter godis)
Minst en gång om dagen på persern o lite då o då på Nisse (huskatten)
Aldrig på huskatten, han blir vansinnig. en gång i veckan på persern
Minst två gånger om dagen, luktar ju annars!
jämt? :P
**Varjedag blir matskålarna diskade med kokande vatten och cirka en gång i månaden med diskmedel och sen kokande vatten.
Lådan blir skurad cirka en gång i månaden**
Persern blir badad cirka en gång i månaden med Yes, Schampoo, balsam och varannan månad även inpakning. Om det är utställning så blir det lite mer inför den.
Nisse, huskattten, badades när han kom för han hade bajs o kiss äver hela sig efter transporten och jag fick tre stygn efter det badet så han slipper o bada..
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#23 Jag är såååå stolt över dig!! Och så glad att Sture bor hos dig! Han kunde nog inte ha det bättre
Du kanske vill ha en till perser hos dig sen? *blink blink*
Ursäkta att jag frångick trådens ämne…
**Fri tillgång på Royal Canin perser torrfoder. Burkmat och gräddfil till de dräktiga honorna oxå.
**hur ofta pysslar du om pälsen?
**En gång om dagen.
**Hur ofta pysslar du om din katts munhygien?
**Inte speciellt ofta, men jag slår en kik i munnen på dom ibland. =) Oftare på kattungar såklart så man har koll på tandbyten.
**hur ofta rensar du kattlådan?
*Minst två gånger om dagen, avskyr kattpink lukt.Så har jag en fertil hane oxå och då är det ett måste med superrena lådor.*
**Flera gånger varje dag!
**hur ofta rengör du din katts låda och matskålar?
**Varje dag diskas matskålarna. Vatten får de i en fontän och den rengörs 2 ggr i veckan av husse.
Lådorna blir skurade med desinfektions medel en gång i månaden.
**hur ofta badar/tvättar du din katt?
*Vardagsbad en gång i månaden. De dräktiga honorna badas innan de paras och sen när kattungarna blivit ca 4-5 veckor. Kattungarna börjar badas vid 5 veckors ålder ungefär och badar sedan 1 gång i veckan tills de levereras för att de ska vänja sig vid badet. Innan show blir det såklart oftare.
*
Katterna har fri tillgång på torrfoder (Hill´s) och det serveras blötmat 2 gånger/dag. (Mjau)
**Siri avskyr att bli borstad, så klippmaskinen åker fram när pälsen har tovat sig, något som hon accepterar och ligger helt stilla och spinner medans jag rakar bort tovorna.
Sture blir borstad 2gånger/vecka**
Tittar i munnen då och då, men borstar inga tänder.
Varje dag, trots att Sture och Siri är utekatter så använder dom lådan inne.
Ehh, jag leker inte så ofta med katterna men barnen leker med dom.
Matskålarna åker in i diskmaskinen varje dag, lådan kanske 1 gång/månad.
**När dom är smutsiga, Siri brukar jag duscha var annan månad då hennes päls tovar ihop av smuts.
**

Torrfoder e alltid framme.. blötmat fyller jag på när det e slut.. brukar bli morgon o kväll.
Inte jätte ofta.. Zorro går inte att borsta. Puma tycker det e jätte skönt i korta stunder
aldrig. det hade blivit krig här hemma om jag skulle rota i deras munnar.. ger dem dental eller vad godiset heter.
1 /g dag ibland mer om det osar
inte ofta. Zorro har fullt upp med sin matboll o sina studisibollar. Puma leker bara med Zorro..
skålarna nästan varje dag..lådan sällan grundligt
aldrig sist jag försökte slet puma av toasitsen
De får en halv portion RC tandstensfoder + fri tillgång till Orijen.
I princip aldrig. Har korthåriga innekatter.
Förhoppningsvis slipper jag det nu med deras nya tandstensfoder.
1 gång/dag (jag tar den ena lådan, och syrran tar de två som står nere hos henne) = vi har tre kattlådor.
När andan faller på
hur ofta rengör du din katts låda?
Ca. 1 gång/vecka skuras den ur med varmt vatten coh tvål. Ibland håller jag på lite sprit med för att döda alla bakterier.
Hur ofta rengör du din katts matskålar?
När det behövs. Vattenspannen vispar jag alltid ur när jag byter vatten.
Endast vid behov.
Medarbetare på jack russel terrier
Mina katter har fri tillgång till torrfoder hela dagarna blötmat får dom bara ibland samma med stödisarna :)
Iris och Tore får ja borsta ibland dom e långhåriga. Men de andra gör jag inget med,
Haha aldrig faktiskt.
En gång varje dag. Stödisarna brukar ja städa 2 ggr för. Mina katter e ute så nu denna tiden gör de alla behov ute
Vi leker ofta fast vi myser mer. Annars sysselsätter de sig själva väldigt bra.
Hmm vatten skålar brukar ja slänga i diskmaskin men matskålarna inte så ofta. När de fått blötmat gör ja rent efter varje gång
Aldrig :)

Jag har två katter så det lbir ltie mar att göra men du kan få svaren på frågorna:
1. Vi har alltid torrfoder i matskålarna, Och på kvällerna när vi ibland msåte locka in katterna så får dom vanlig mat, Varje morgon så får Elviz en skink bit av mamma, Herculez vill inte ha,
2. Jag klappar mina katter varje dag och då passar jag på att känna igenom pälsen, så fort dom är trötta borstar jag av dom, överbliven päls, 
3. Vi är dåliga på att kolla munnen på katterna men vi gör det lite då och då, måste bli bättre på dee 
4. kattlådan ränsas på vinern varje dag, men på sommararna gör dom det aldrig inne så det blir väll lite då och då,
5. Varje dag, Dom kommer fram till mig och tvingar mig leka, 
6. rengör dom väldigt ofta, Inte avrje dag men kanske en gång i veckan brukar lbi på fredagarna, 
7. Har nog aldrig gjort dee, Dom är såå duktiga på att göra det själva,
måste jag ändra på någonting??

50 torrisar (mer äter han inte upp) och blötmat. Lite snacks av matte slinker också ner=)
Lite varje dag, trots att han är korthårig. Mest för att han gillar att bli borstad.
Inte alls men jag tittar på tänderna några ggr i veckan
1 ggr/dag
Varje dag. Minst 2 timmar per dag. Han är ensamkatt och kattunge så han behöver den stimulansen. Sedan går vi ut med honom i koppel ungefär varannan dag.
hur ofta rengör du din katts låda?
Var 14:e dag
Hur ofta rengör du din katts matskålar?
varje dag
Vid behov
De får blötmat på morgonen och övrig tid har de alltid tillgång till torrfoder.
Lite då och då, nån gång per dag.
Jag kikar igenom mina katters munnar nån gång i veckan, för att se att allt står rätt till.
Ungefär 3 ggr/dag. Ibland blir det mer.
Väldigt ofta. Vi leker kurragömma nästan hela tiden
Annars så springer vi mest och jagar varandra. Grannarna undrar nog var det är som låter ^^
Kattlådan: 1 gång/vecka.a Matskålar: Varje dag.
När det behövs. Dock gillar min lilla Smilla vatten så hon kommer in i duschen frivilligt ibland :)
Det varierar en del eftersom vi har flera katter. De vuxna får mat 2 ggr per dag enligt vad som anges på förpackningen. De äter Hills Oral Care eller Hills T/R samt Hills vuxenfoder plus lite Wiskas blötmat. Den lilla hittekattungen får mat 4ggr per dag Hills Kitten.
Vi har bara korthåriga katter. De behöver inte så mycket pälsvård. Vi borstar dem vid behov 1-2 ggr per vecka blir det väl.
Hills Oral Care eller Hills T/R fungerar som tandborstar och ger tänder och tandkött massage och stimulans. Det gör att katternas tänder håller sig i bra kondition.
Vi har massor av kattlådor som vi rensar minst 2 ggr per dag.
Fördelen när man har många katter är att de leker med varandra. Det är fullt ös här mellan varven. Katterna springer från källaren och upp till övervåningen och får bra motion. Vi är mest åskådare och det faktiskt är roligare än att se på TV.
Matskålar varje dag. Kattlådor v.b. - ca 1 g per vecka när vi byter kattsanden helt.
Bara v.b. och det blir inte särskilt ofta. Alla är ju som sagt korthåriga och sedan är de innekatter med inhängnad balkong. Där smutsar de inte ned sig så mycket. Har dock haft en katt som badade 1 g per vecka pga hudproblem.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så mycket de äter. Fri tillgång.
Någon gång per månad oftast, oftare vid fällning på våren.
Brukar kolla munnen i samband med kloklippning.
Morgon och kväll.
Varje dag, när de vill.
Lådan en gång i månaden, torrfodermatskålarna diskas någon gång i veckan.
Någon gång per år eller vid behov.

Torrfoder står alltid framme. Sen får dom fisk, köttfärs några gånger i veckan
Skogisarna borstar jag några gånger i veckan och vid behov. Men husisarna när dom vill mysa!
Inte så ofta! brukar kolla tänderna när jag borstar katterna.
Flera gånger varje dag..och varje gång jag känner bajslukt därifrån!!
När andan faller på! Men mest leker dom med varann och med valpen!
Jag skurar kattlådorna nån gång i veckan och matskålarna varje dag!
Har inte badat dem någongång! Ska bli väldigt kul om det blir dax för utställning för skogisarna..Då ska dom in i duschen!!
Kul med lite frågor!!
Anita
Så mycket den vill ha, torrfoder alltid framme, blötfoder 2 ggr per dag..
Mina korthårskatter sköter sin päls själv..men min gamle vän Tössen, skulle behövas borstas varje dag..Men det tycker inte Tössen, tyvärr,………
Kollar tänderna när dom ligger i knät å myser, men annars lämnar jag det år Vetten.
Har ingen kattlåda för tillfället.
Väldigt sällan, eftersom dom är utekatter, så är dom rätt nöjda med tillvaron ändå..
Blötmatsskålar varje dag, torrmatsskålen ca: 1 ggr per vecka, eller vid behov..
Tössen brukar jag bada någon gång per år, pga hans tjocka päls som allt fastnar i..Men de andra två klarar sig från sånt..

Fri tillgång på torrfoder (Whiskas och Friskies) och en tredjedels Pussi burkmat två gånger om dagen. Tror iofs att det är mina två grannkatter som äter en hel del av detta. Men de är ju för all del söta de också. ;)
På den ena när det behövs, ofta vid fällningstider. På den andra, inte alls eftersom det inte behövs och han verkligen inte uppskattar det.
Kollar av den en gång i veckan, men har hittills inte behövt göra något.
När den grå går och jag är hemma så gör man det omdelbums, för annars slutar han inte krafsa. Annars gör jag det så fort jag ser att de gjort något där. Kanske 2-3 ggr/dag.
Lite oftare än jag vill. Inte för att jag inte tycker om dem, men ibland vill jag inte ha en klo i fotsulan när jag precis håller på att vakna. Och mina bokmärken ska faktiskt ligga i boken, även om det råkar vara en liten tofs på dem. Som tur är leker de mycket mer varandra. :)
Lådan diskas utan rengöring någon gång var 14 dag, eller oftare då det behövs. Blötmatsskålarna diskas under varmvatten två ggr om dagen, torrfoderskålarna kanske var 3-4 dag.
Helst aldrig. Bara om det behövs mao. Den ena har jag aldrig behövt duscha (vilket jag är glad för, han är stor stark och har vassa klor) den andra har väl behövt duscha kanske 3 ggr på sina 3 år. :)

Det står alltid mat framme.
Med jämna mellanrum. Tara tycker om att bli borstad, Angel avskyr det.
Jag tittar igenom deras munnar lite då och då, men gör inget särskilt. De verkar ha bra tänder så här långt.
En gång om dagen.
Varje dag, när de vill, men det brukar inte bli så länge, för de är inte så intresserade av att leka utan gillar mest att kela.
Matskålarna sköljs av nån gång i veckan. Lådan tvättas sällan, de gånger jag gjort det har jag fortfarande inte tyckts att det direkt behövdes.
Aldrig. Fick göra det förra sommaren med Tara när hon fick ringorm, och det var inte poppis. Det får de sköta själva ^^