Stockholms Katthems kalender 2009
Missa inte 2009 års kalender från Stockholms Katthem !
Tiden går fortare än man tror och redan nu tar vi emot beställningar för 2009 års kalender. Beställda kalendrar kommer att distribueras i oktober.
Temat för 2009 års kalender är oönskade familjer. Eller med andra ord resultatet av att många inte kastrerar sin katt vilket är den främsta orsaken till att katthemmen behövs. Varje månad presenteras en ny familj som bott hos oss på Katthemmet.
Vi är mycket stolta över att i samarbete med Bagarmossens Djursjukhus kunna erbjuda rabatt på kastrering och id-märkning för våra kalenderköpare.
Kalendern koster 100 kr + port0 och varje krona går oavkortat till katterna.
Beställ den här www.katthemmet.nu
Årets omslagsbild. Lille Marco med mamma Tove
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Har beställt nu 
Pussa Flea från mig!!!
Har beställt en nu jag också. Den jag har nu för 08 är från djurhjälpen i vaxholm, så 09 får bli ett nytt katthem att testa på :)
Har med beställt :)

Jättekul att ni redan beställt. Bockar och bugar å katternas vägnar.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Själv har jag inte bestämt, tidigare beställt fr Djurhjälpen men detta låter intressant. Avvaktar en tid innan jag bestämmer mig (kanske beställer bägges…).
För 2008 slog jag på stort och köpte 3 kalendrar en från Stocksholms Katthem, en från Djurhjälpen och en från KKS. Alla var jättefina.
Vi får se hur många det blir i år? Men detta låter klart intressant! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#5 och #6 - Behöver man inte en kalender i varje rum? 
Vi har årets kalender från Stockholms katthem och måste absolut beställa nästa års kalender därifrån. Den för 2008 är otroligt fin :) Sedan har vi ju fler rum där kalendrar från andra katthem kan vara, hehe, plus att man kan ge bort i julklapp!

puttar lite
Vilken bra idé med kastrerings+ID-rabatt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Tror att jag har värvat mina anhöriga att beställa också :) alla behöver en kalender :)
Har beställt 2 st, brukar ge bort den ena till min jobbarkompis som har en katt.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Än en gång, tack till er som beställt. Tänk på att det är evamojje som ser till att alla beställda kalendrar kommer till rätt person, så se nu till att hon inte bara ligger på soffan utan får ordentligt med arbete 
majvi
Vi försöker att ha ett tema och ett budskap med vår kalender.Dvs inte bara en kalender med kattbilder utan något mer. Förra årets budskap var att skyggisar är inga hopplösa fall och värda en chans. Och årets budskap är att man ska kastrera sin katt, därav temat oönskade familjer och då passade det bra med en kastreringsrabatt.
PS Med familjer menar vi inte bara mammor med ungar. det kan även vara en släkt, dvs katter från ett hem där de fått föröka sig fritt eller en katt-koloni DS