Man tror att man hört det mesta
Men tydligen inte. En bekant till mig berättade om en fd vän till henne som gjort något riktigt hemskt (enligt mig).
Såhär var det iallafall. Kvinnan ifråga skaffade en katt för ungefär ett år sedan. Allt var frid och fröjd och hon tog hand om sin katt. Efter ett tag började hon inse att katten var ledsen för att den fick vara ensam så mycket. Den stod och skrek efter henne när hon gick till skolan och självklart blev hon ledsen över det. Så hon skaffade en till liten kisse. Och den första katten och den nya katten blev jättebra vänner. Så bra vänner att ägaren började bli svartsjuk, hon hade ju alltid varit bästa vän med den första katten. I två månader till klarade hon av att komma i andra hand. Hon slängde ut katten! Av svartsjuka! När min bekant fick reda på det skällde hon ut sin vän och tvingade henne att ta in katten igen och försöka hitta ett nytt hem till den.
En vecka senare berättade kvinnan för sin vän att hon hittat ett nytt hem till katten.
Några dagar senare står det i den lokala tidningen att någon hittat en död katt i en plastpåse i älven. Självklart kände hon igen katten. Det var ju den katten. Hon åkte över till sin vän och ställde henne mot väggen och hon förklarade att hon bara gjort det av kärlek till sin första katt.
De är självklart inte vänner längre.
Usch vad ledsen man blir 
Näää….
men snälla… vad är det för människor… avundsjuka? Hur kan man handla så? 
Jag vet inte riktigt
Man blir verkligen ledsen när man hör sånt här. Har inte vissa människor ett hjärta i kroppen? Man börjar verkligen undra ibland..
Om det var min fd kompis, då skulle jag polisanmäla! Det är fel! Oh, jag blir alldeles utom mig! Dumma människa! Hur kan man bli avundsjuk på sina djur, som man vill det allra bästa!
I min familj kommer barnen och djuren först och sedan kommer jag! Att djuren ska ha det så bra som man kan göra det för dem är absolut det viktigaste för mig!
Jag får ont i hjärtat när jag läser sånt här och samtidigt så blir jag ursinnig!

Man förstår inte hur någon kan göra en sådan sak. Det existera4r inte i min tankevärld.
Jenna:(

Idiotisk människa som straffar katten för något som den inte ens kan hjälpa. Ibland undrar om dödsstraff är så dåligt ändå. 
Den här personen har gjort sig skyldig till ett lagbrott enligt djurskyddslagen och bör därför anmälas. Att dränka en katt är inte tillåtet. En anmälan bör göras både till polisen och till djurskyddsinspektören.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#6. Håller med!!!
#6 Såklart hon anmälde sin kompis. Men hon blånekade såklart. Jag vet inte hur det blev sen, det var ju ett tag sen.
Men jag kan ju säga att hon med katten var tvungen att flytta för hon blev inte uppskattad när det kom ut vad hon gjort. Hon förlorade ala sina vänner och det är ju ett straff i sig. Men jag tycker ändå att hon kom lindrigt undan.
#8. Att förlora sina vänner är lindrigt… hon tog ju livet av en själv 
Hon skulle få djurförbud och aldrig mer få träffa ett djur i hela sitt liv!
Vad jag skulle vilja göra med en sån människa får man inte skriva här, så… hon kom väldigt lindrigt undan i alla fall.
Den människan kan inte ha känslor!
Det finns inte ord för sånt här….
#8 Det måste ändå ha varit svårt för henne att blåneka - den döda katten var väl ändå ett bevis i sig. Dessutom hade hon ju erkänt att hon gjorde det av kärlek (hur nu dettta hemska kan ha något som helst med kärlek att göra.) Usch vad arg man blir.
Synden brukar dock straffa sig själv och hinna ikapp förövaren även om lagen nu tyvärr inte alltid gör det. I detta fallet kan man ju verkligen säga att det blev så.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hon verkar psykiskt sjuk ju!!! Vem gör annars så??? Blir avundsjuk på sin katt???

Men…alltså jag finner inga ord…denna människa borde inte närma sig djur över huvudtaget..man önskar att detta vore en skröna och inte ens i närheten av det verkliga livet..

fruktansvärt…. hur kan man?……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Polisanmäl! Jag kan hjälpa dig att skriva anmälan om du vill. Du ska absolut göra en skriftlig anmälan för annars kommer du inte att känna igen historien när polisen skrivit ner den. Men som sagt jag hjälper dig gärna att skriva. Du kan få en del underlag till polisanmälan av mig för jag har gjort ett par stycken om katter.