Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 383 ggr
[imaginepeace]
0

Drömde en riktigt otäck dröm i natt

Jag måste bara få skriva av mig. Jag drömde en jätteotäck dröm i natt. Den var verkligen jättehemsk, jag vaknade gråtande för en stund sen.

Iallafall, gick skola igen och vi skulle ha idrott. Och till min stora förskräckelse hette "sporten" vi skulle utöva "Kasta Katt". Jag protesterade såklart på en gång men alla bara skrattade åt mig, "vadå? det är ju bara en katt". Såhär gick sporten till: man delades in i två lag och objektet man skulle "spela med" var en stackars kisse :( Man skulle dribbla, passa och sånt med kissen och det första laget som lyckades bryta kattens nacke genom att kasta i den i väggen vann. 
Usch usch usch! Jag stod bara och skrek åt alla att sluta men de tyckte bara jag var fånig. INGEN tyckte att det var djurplågeri. De började iallafall spela "spelet" och jag skyndade därifrån för jag klarade inte av att lyssna på katten plågade skrik. 
Jag sprang till rektorn på skolan och han gav mig först ett intyg att slippa idrotten just den dagen. Men jag ställde till en ordentlig scen och hotade att ringa polisen och då blev det fart på honom.
Katten var redan död iof :( Och alla klasskamrater hatade mig.

Fy! Varför ska man behöva drömma såna här drömmar? När jag vaknade gråtande ropade jag på alla mina kissar och de fick trösta mig. Vilket de faktiskt är ganska bra på! :) Gilbert brukar slicka mig i ansiktet när jag gråter och Smilla kryper ihop i min famn. Kurre som fortfarande är skygg kommer bara upp i sängen, men ändå. 

Uh, jag behövde bara skriva av mig lite. Annars kommer jag gå hela dagen idag och tänka på det. Tur att det bara var en dröm iallafall.

"God" morgon allesammans!

Jenna-Gun
0

Tyvärr är den alltför sann.

Det finns ju människor som gärna plåga stackars djur.

Förstår om du grät.

Jenna:(

Alexej
0

Usch!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Fy vilkken hemsk mardröm!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna