Katt i akut behov av hjälp
Beskrivning av annonsen: I annonsen hotas det med avlivning om ingen tar katten. Anledningen är att kattägarna väntar barn.
Anmärkning; har tagit bort länken till annonsen då vi enligt sajtens regler inte får länka direkt till annonser om inte annonsören gett sitt klartecken. // Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Hm "annars är vi tvungna att avliva han pga att vi skall bli föräldrar…"
Herregud det händer väl inte över en natt för 17! (Jaja det gör det väl kanske, men leveranstiden är ju rätt lång så att säga.)
Blir så trött på dessa annonser där folk inte kan ta ansvar för sina djur. Katten kommer ju, som det står, från Fiahemmet i Norrköping. Jag skulle nog se till att kontakta dem tillbaka, tror inte hemmet blir lyckliga över om katten avlivas utan deras vetskap.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nä, i kontraktet skriver man under att man ska höra av sig till dom om man måste göra sig av med katten!
Hör av dig till Fia-hemmet!
OBS inte min katt.. Säg de orden till den som har katten..
#3. Ok… bra att du informerade i alla fall :)
Kan meddela att jag har mailat annonsören också :)

Varför ta bort katten för att man blir förälder. Jag tror att barn som växer upp med djur får mindre allergier.

Jag skrev också till annonsören och framförde mina tankar och åsikter i ämnet.
#7. Mmm, det gjorde jag med och skickade med telefonnummer och länk till fia-hemmet.
8. Men kanske borde man även skicka över hela annonsen med bilderna på katten till Fiahemmet.Så de vat när katten köptes och vem katten är.
#9. Har jag gjort… skickade länken

Och dessutom blir barn som växer upp med djur mer ansvarstagande och lär sig ta hänsyn till andra individer. 
Anita
#9. Har dessutom sparat en printscreen med bilder och telenummer om fia-hemmet behöver.
/Malin
11. Så sant!
12.Jättebra!

#11 Ja visst blir dom!
Undrar över en sak… är det faktiskt så att veterinärer avlivar djur som inte är sjuka?

#15 Det gör de säkert. En del avvaktar nog i det längsta men andra vill väl tjäna pengar också…
#15. Ok, snacka om att jag har levt med skygglappar
eller jag vill nog inte tro att det är så 
Jag har tagit bort direktlänken till annonsen som ni kan se i anmärkning i #0. Vi har infört dessa regler om att inte direktlänka till annonser som vi är kritiska till för en tid sedan. Detta efter att ha haft en serie problem där annonsörerna blev förbaskade och hotade med anmälan mot iFokus då de kände sig utpekade.
Istället kan man beskriva annonsen och lämna länken via PM till den som känner sig manad att agera. Det är jättebra att ni informerat om Fia hemmet samt att Fia hemmet även fått veta om vad som väntar deras kisse.
En annan bra sak är att kontakta annonsforumet och kräva att de förbjuder annonser med avlivningshot. Det har varit framgångsrikt bland annat med Blocket.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#15 I Sverige görs det tyvärr. Men i Nederländerna och i Tysklan är det inte tillåtet att avliva friska sällskapsdjur.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#18 o 19. Ska maila annonsforumet direkt!
Det är så hemskt att avliva friska djur… att sjuka djur blir avlivade kan jag stå ut med… men friska… suck! Det gör ont!
#20 Håller med dig till fullo. Jag har också enormt svårt med att friska djur avlivas. Det känns fullständigt respektlöst dessutom gör det att kattens och andra djurs status fortsätter att vara låg.
//Lena
Nu har jag mailat annonsforumet, nu väntar jag snällt på svar. Om inte annonsen försvinner så mailar jag dit igen.
/Malin
att avliva djur för att man ska bli föräldrar är ju helt galet!! vi har precis blivit föräldrar och har huset fullt av djur och det funkar fint! inte kan en liten katt vara så svårt att ta hand om bara för att man får en bebis 
Nu har jag varit i kontakt med fia-hemmet och de skulle ringa telefonnumret som finns i annonsen. Vi får se vad som sker? Ingen annan har svarat mig i alla fall, vare sig annonsören själv eller annonsforumet.
Det är verkligen tragiskt att det ska vara såhär
kan inte lilla missen få vara en i familjen?
/Malin
De svarade mig att det fanns allergier i familjen + att hon som ägde katten hade varit smått allergisk mot katt som barn.
Ok…

jaja…det brukar heta så!!!!!!