Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 924 ggr
Alexej
0

Djurens rätt-Erlandsson och prostestlistor

Antar de flesta har redan skrivit på listan mot djursex. Men jag länkar hit iaf:): http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,7220249&_dad=portal&_schema=PORTAL

Nyheter

Jordbruksminister Eskil Erlandsson skriver under uppropet mot långa djurtransporter

I en debattartikel på europaportalen.se meddelar jordbruksminister Eskil Erlandsson att han skriver under uppropet mot långa djurtransporter www.8hours.se. Erlandsson blir därmed den förste jordbruksminstern i EU att skriva under

- Det är självklart för mig att skriva under det här uppropet. Jag hoppas att fler följer efter och att det kan ska opinion för den här viktiga frågan, skriver Eskil Erlandsson.

Under hösten 2009 är Sverige ordförandeland inom EU. Djurens Rätt har redan varit i kontakt med regeringen om vilka frågor som bör lyftas.

- Det är mycket bra att jordbruksministern går i bräschen för förändringar då det gäller djurtransporterna. Frågan måste lyftas rejält under det svenska ordförandeskapet. Vi kommer att träffa regeringen inom kort för att diskutera frågan vidare, säger Birgitta Carlsson, internationellt ansvarig i Djurens Rätt.

Namninsamlingen mot de långa djurtransporterna hittar du här. Kampanjen körs i flera länder. I Sverige är det EU-parlamentarikern Jens Holm som ansvarar för den, med stöd av Djurens Rätt.

Författare: Roger Pettersson
Publicerat: 2008-07-03
Ändrat: 2008-07-03

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
0

Tack!för att du uppmärksammar om detta.

Har skrivit under.

Katteristan
0

Underskrevet

Lena
0

Alltid bra att akutualisera dessa båda viktiga namninsamlingar. Har själv skrivit under vid ett tidigare tillfälle. Men nu har alla som missat detta en ny chans att göra sin stämma hörd.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"