Ännu en kattöde med lyckligt utgång
Smurfan
När ägarna skulle flytta utomlands så lämnades hon in för avlivning. De hade försökt att finna en annan lösning, men hade inte lyckats. Veterinären kontaktade oss, och ägarna grät av lycka över att vi kunde rädda henne. Hon var en väldigt mysig katt, som alltid skulle värma sig på datorn och dess tangetbord. Vi tänkte, ännu en svart vuxen katt som ingen vill ge ett hem till, men ack vad vi bedrog oss. En dag så kom en besökare, som var väldigt bestämd. En honkatt ska jag ha, och hon ska vara vuxen. Han passerade alla kattungar utan problem och föll för Smurfan och Dixie. Från att ha varit nära att mista livet så är hennes tillvaro nu full av liv.
Från Djurhjälpens kalender
Hälsningar snickan
Ja där ser man att det stämmer det där talesättet att "det finns en ägare till varje katt, det gäller bara att leta på rätt ställen".
Sådana solskenhistorier värmer gott!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad chockad jag blev när jag började läsa texten. Tänkte att det lät lite väl bekant, och så insåg jag att det var texten jag själv skrivit i kalendern :-). Och ni anar inte vad hans barn ville ha kattungarna i stället, men han var så tacksamt bestämd att det var alldeles underbart.
På bilden ligger hon på ett tangentbord, som var hennes absoluta favoritplats. Så jag sa till honom att hon älskar tangentbord, och han skulle då skaffa en speciellt för henne att vila på. Fantastiskt. Och det finns hem för varje katt, ibland kan det ta tid, men väntan är väl värd den.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#3 Vanessa dina bidrag förgyller många väggar och anslagtavlor nu! Jag tänker även på din briljanta affisch för kastrering. Skrev om den i ett särskilt inlägg här - en arbetskamrat hade sett den på en anslagstavla på Björkö som är en liten ö i Göteborgs Skärgård. Hon tyckte den var jättebra! Bra jobbat!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hej vanessa, vad bra texter du har skrivit till alla månadens bilder, och så vackra kattbilder.
/snickan

Tack, vad ni är snälla. Härligt att höra att affischen om kastrering finns på flera ställen. Det var mitt mål att börja grunda detta år, för att sedan med er hjälp fortsätta tapetsera Sverige till nästa år.
Det är så skönt för mig att jobba med något som jag faktiskt brinner för. Är copywriter (reklamskribent) och då kan det bli en hel del jobb som man inte känner så starkt för. Därför är det kul att göra detta. En ventil. Fast just nu jobbar jag enbart med kissarna, och det är inte så dåligt! (jag är sjukskriven och arbetslös) I morgon så ska vi ha kalendermöte och bestämma vilka kissar som ska förgylla år 2007. Spännande. Så då ska jag trimma tangetbordet och börja skriva om de 12 nya gullungarna (samt alla andra texter i kalendern)
#6 Ser fram emot nästa års kalender! Trevlig tradition det där. Jag ahr missat den för egen del eftersom jag bott i Amsterdam tills nu. Men nu till nästa år får vi köpa kalendrar i Sverige.
//Lena
Nu sitter affischerna uppe här i obygden.
Där det inte är lika vanligt att kastrera katten som i tätorten.
Hoppas det är någon som fattar vinken, och gör slag i saken och kastrerar sin katt.
Har flera gånger under sommarn propagerat för kastrering.
Då andra kattägare varit här och sökt sina katter. De har frågat en massa fördomsfulla frågor som jag försökt ta ur dem.
Har i allafall fått 4 kattägara att gå till veterinären.
Så det är ju alltid något .
#8 Bra jobbar Jenna! / Lena

Vad härligt Jenna, du är så duktig. Jag tror att vissa hajar, medan andra kräver mer tid. Så till nästa år, vårvintern så är det dags att återigen göra en affischdrive. Vi måste hjärntvätta de som inte kastrerar sina katter, så att de förstår hur viktigt det är.