Hemma igen! Katt Bortsprungen
Hejsan!
Founders lyckades smita ut i från sitt hem 29/6, i Axvall " Stenumvägen" Founders sågs utan för sitt hem natten till den 2 juli, Han är av rasen Norsk skogkatt fyllde 1 år Oktober 07 hans färg är n 01 21 ,han är fertil
Jag har letat dag o natt satt upp lappar och efterlyst honom på blocket, Om det finns någon här som bor runt stenumsvägen, skaravägen mot Varnhem och har sett till min katt, Snälla hör av er på telefon 0511-62022 eller maila knoxville_katter@hotmail.com
Orolig matte //Eva

Hur går det Eva har du fått tag på någon fälla att låna ??
Om du inte redan gjort det , så gå ut med en efterlysning på lokalradion också "tippsar"
Håller alla tummar och tår att han kommer till rätta snart.

Kanske någon här på hittekatter känner till några katthem eller liknande som man kan ringa till i detta område och höra om dom fått in några upplysningar om Founders ???
Alla tipps är välkomna ….
Axvall ligger intill Skara.Har varit inne på internet. Finns Djurhemmet Tigerharen i Skara tel 0734-099463 och Stenums katthem tel 0511-148 90.
Om han varit synlig den 2 juli utanför bostaden kan man misstänka att han kan finnas i närheten.
Har det kollats med polisen så man inte fått in honom.
JAg har PMat tråden till en som bor i trakterna och som är mycket ute i skog och mark.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hej
Jag har prata med djurhemmet i stenum, Men ingen founders fanns där, Djurhemmet ringer mej om någon kommer dit med han, jag har prata med polisen och han är efterlyst " Ja sitter och väntar just nu på att dom ska ringa upp mej efter dom har kollat listan med bort sprunga djur, jag har satt ut en efterlysning på blocket , lappar , prata med grannar så dom vet att katten är min /Eva

Tack all här för ert hjälp och stöd.
Jag är ju också engagerad i detta eftersom det är jag som fött upp Founders, han är en av bröderna i min sista kull jag hade.
# 6 Tappa inte modet Eva förr eller senare kommer han fram ska du se, men jag förstår vad du går igenom och att du är förtvivlad.
Många tröstekramar kramar från mig och halvbrorsan Mizzi
Kolla så han inte är inlåst i något uthus,förråd eller garage.
Ja han är väl IDmärkt, va?

Japp han är chipmärkt
Ge inte upp hoppet även om det stundtals kan kännas hopplöst. Det har inte gått så lång tid ännu och han har ju varit synlig utanför bostaden för inte så många dagar sedan. Fortsätta leta efter honom. Försök få tag i fälla och som Jenna_Gun skriver: kolla så han inte är inlåst.
Vissa stunder känns det hopplöst men jag ger inte upp jag fortsätter att leta, Jag har tittat över allt och ropat haft med mej mat ut men har inte sett till han , det finns ett ställe här i Axvall som katter gärna går till , där har vi tittat o ropat, ja ser andra katter men inte Founders , jag går flera runder om dagen även på natten , ställer upp dörren där nere har fönster öppet en bit i fall han kommer o jamar utanför , ja han är chip-märkt /Eva
Tack Marita för ditt stöd //Eva

# 13 Inget att tacka för, en självklarhet 

Har du kollat www.upphittat.se där är en katt upphittad i Trollhättan ev. raskatt står det bara. Kanske värt att kolla upp. Han kan ju ha fått "hjälp" med transport en bit
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

# 15 Skickade mail dit nu,bara att vänta på svar.

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#16 Hur blev svaret?

Väntar fortfarande
SUCK !!!
Nyfiken putt

Nä jag får nog inget svar verkar det som …… konstigt 
Det var nog inte han och då bryr dom sig kanske inte om att svara …..
Hej alla
Vill bara tala om att Founders är inte tillbax än :(
Oj…. får inte sluta hoppas…
HAr lagt länken hos mig på Svensk NAtur. HAr en som bor i trakterna…
#22 Vi är många som tänker på dig. Fortsätt leta!
Jag har prata med en del grannar och dom har lovat att titta efter Founders när dom går ut & går så det känns skönt att man inte är ensam om att titta efter honom, Jag ger inte upp ska snart ut en sväng eftersom det är lungare på kvällen & natten /Eva

#26. Jag har varit ut i dina trakter o blandannat varit bakom sommarland men ingen katt som sett sådan ut, o inga påkörda katter heller, var ute vid heden i gårkväll o tränade hund på spår men även då såg jag inte någon katt. Om jag inte åker ut i dag så blir det i moron igen, o då håller jag koll
Toppen, Nore! JAg vet att du är seriös, när det gäller kontroll av katter. detta är vad jag förstår en avelshane, så det är inte roligt, om den inte kommer tillrätta…. Lille kisse, visa dig!

Ja det är meningen att han ska gå i avel, så därför är han ej kastrerad.
Tack alla återigen för ert stöd och tack Nore för att du hjälper till och tittar efter honom.
Pratade med Eva i telefonen i går och hon letar dag som natt stackarn har knappt fått någon sömn alls sedan han försvann, hon är alldeles utom sig av oro.
Så jag vet att hon uppskattar all hjälp hon kan få .
Hej alla
Jag har gått utmed heden i axvall men har inte sett till någon katt häller, Heden är jag för feg att gå ut på etersom min dotter blev jagad av hästar ett par veckor innan detta hände med founders och bryt armen, så jag håller mej på rätt sida av heden, jag även varit nere vid sjön men igen katt där häller, Tack snäll för att ni försöker att hjälpa mej /Eva
Ja, Nore kommer att försöka hålla koll. Han är ju van att gå i skog och mark. Han tycker så synd om dig, ska du veta och om kissen med….

#21 Kanske bättre att ringa mobilnumret istället det kan vara så att de inte har tillgång till internet just nu eller är tillfälligt på landet eller något. Missen kanske är med.
Testa och ring!
Tack snäll för att ni stöttar mej, Nore mailar mej så jag får information om han ser min katt men han har inte sett till honom än, jag har varit vid folkhögskolan i kväll och tittat men ingen founders , ska se om jag orkar hålla mej vaken o ta min ficklampa sen gå dit igen för att se om han syns till…Åter igen tack snäll ni / kramar till er /Eva
Puttar uppp

#33. Jag har inte sett någon katt i dag heller, o jag har haft bilen full av jägare o alla har tittat efter katten men det enda vi såg var rådjur o räv, men ge inte upp ännu hoppet fins än, har pratat med några på travbanan om det kommit någon ny katt dit så medelar de mej på telefon o då ringer jag dej.

Härligt Nore!! Du är en klippa!!!
Underbara katt!! Vart e du!???
Vi håller tummar och tassar även här!! Så jobbigt med rymlingar!! Men som sagt var…det går att hitta på dem även efter ett tag. Vis av erfarenhet och envishet. Är han fertil så har han kanske "annat" att tänka på?? 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Simson, det är det han är och skall vara….. HAn är avelshane…..

Gunilla: Jo jag vet. Det var därför jag skrev så. Lite otydligt uttryckt från min sida. Med tre hanar här hemma så vet jag hur otroligt "döva" de blir när det "rinner till" sas… 
Med tanke på alla okastrerade honor ute så är han kanske upptagen och struntar i att lyssna menar jag…
…då kan det ta ett tag innan hunger och annat gör att han lyssnar…
Oh ja, jag tror nog det jag med. Han har nog tyvärr fullt upp. Men förhoppningsvis så får väl även detta ett lut och han visar sig. Inte tillräckligt dåligt väder heller.
Tack snälla för ni försöker hålla liv i hoppet om att han ska komma hem igen, Fortfrande så är inte Founders tillbax :( men jag ger inte upp..
Tack snälla Nore för att du hjälper mej att leta , Bamse kram till dej /Eva
Ja du ska asolut inte ge upp.
Nej! Ge inte upp! Fortsätt leta!
Så jobbigt för dig och jag förstår din oro. Det kan ju vara så också att han dragit iväg lite längre eftersom han är okastrerad. Har du någon lokalradiostation som du kan be om hjälp med en efterlysning? Media kan många gånger vara till stor hjälp.
Vi håller både tummar och tassar här för att kissen snart är återfunnen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vad tråkigt. Hoppas att du hittar honom snart!

Vill bara tala om att Founders är hemma igen 
Allt står att läsa om på Norskskogkatt i fokus i tråden " JIPPIE"

men vad kul!… toppen….började misströsta när tiden gick… men man ska aldrig ge upp hoppet….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Vad HÄRLIGT!!! Man skall aldrig ge upp även om det tar tid. Nu vill vi se foton av rymlingen! Puss på nosen på han!! 

#1. Jag ringde dej i går flera gånger för jag såg en katt som liknade din mot varnhem aldeles vid vägen där det ligger en lite sjö, var ur o lockade på den men verkar vara skygg, så är du hemma i helgen o jag ser den så ringer jag igen på din hemtele
MVH Nore
Härligt att han är hemma igen.

#48 Katten är visst hemma vad jag förstår. Se #45.
(knox_ville! Jag ändrar i trådens titel så alla ser att det är löst!)

Jaha lite kritik till er kattägare, om er katt försvinner o ni går ut om hjälp o kolla o ni lämnar ert telenr så för tusan svara då när folk ringer.
Det kanske inte var er katt vi såg men man måste ta alla möjligheter o hitta det bortsprugna djuret, vi hundägare är så i alla fall, vi gör allt i vår makt att hitta vår familjemedlem, o vi visar tacksamhet till alla tips som man kan få, så mot er kattägare svarar vi i telefon om tips.
Men det är tydligen lite skilnad på kattfolk o hundfolk, det är vad jag tror i alla fall.

man kan inte dra alla över en kam…vi är många som skulle visa tacksamhet i stora lass om vår kisse kom hem… se bara på glädjen över att andras kissar kommer hem…
träffade på en hundägare i början på sommaren som hade en liten liten hund som höll på att bli överkörd när den sprang över vägen för att kolla in min hund…..jag fick inte tag på den men lockade den att vara kvar tills husse kom dit… han sa inte ett ljud till mej om vare sej sin oro eller bra att jag lockade hunden kvar…. jag förmodar att han egentligen var tacksam men att han var så orolig för sin hund….så det enda han gjorde var att ta hunden under armen o marschera vidare…
inte heller är vi kattfolk hemma vid telefonen hela tiden…
men du Nore har varit jättebra som har letat o kikat o kollat när du varit ute.. det ska du ha en stor stor ros för… förstår att du träffat på en o annan som inte verkat bry sej.. men du kan inte dra kattfolket över samma kam….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja nu har jag pratat med Nore och förstår, att han blir ledsen och besviken. Han och många av hans jägare hade engagerat sig i lilla kissen. Han ringde och ringde, för jaktlaget var i skogen och ville bjuda å fika, då de visste, att även ni var ute och letade. Men ingen svarar……Sen inte ett ord. Synnerligen trist, tycker jag.

Det stod ju iofs i tråden den 29/7 kl. 13.55 att katten var återfunnen, och ägaren kanske inte hade möjlighet att
höra av sig direkt därpå. Katten var hemma och ägaren hade kanske måst ge sig iväg. Var det på en mobiltelefonen ingen svarade? Något skäl borde nog finnas då jag förstår att vederbörande var väldigt mån om att få tillbaka sin katt. Tråkigt om jobb lagts ner i onödan pga. kontaktsvårigheter.
#51 Förstår att man blir ledsen när man försöker hjälpa till men att dom inte svarar i telefonen.
Om det vore min katt skulle jag ha haft min hemtelefon i mobilen. Så man fick tag i mig dygnet runt.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jag kan ju inte svara för varför inte Eva svarar i telefonen men som jag skrivit här innan så är katten tillbaka och som jag även hänvisat till en tråd där det står om samma sak på skogkatter i fokus.
Jag vet att hon har haft andra problem också under samma tid som har med hennes ena dotter att göra, men känner att det inte är min sak att skriva om det här.
Sist jag själv hörde något från henne var ett mail där hon skrev att hon skulle lägga ner sin uppfödning och går ur I fokus helt och hållet, vad som gjort att hon fattat dessa beslut har jag ingen aning om, men jag är helt säker på att något hänt som gör att hon tagit beslutet, och antagligen kanske därför hon inte svara i telefonen heller.
//Marita
Nej, ingen lastar dig. Ska meddela Nore detta.

Skönt att katten är välbehållen hemma igen i allafall !