Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1832 ggr
Ivory
0

Lite bilder ifrån mitt besök på Houston SPCA

jag länkar till mitt inlägg på sks

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=150525

har ni frågor så besvara jag dom gärna

Imasy
0

å, dit skulle jag också vilja åka :)

Fråga 1: Vad gjorde du där öht? ;D var du volontär, eller hade du bara vägarna förbi?

Lena
0

Det var intressant att få se bilder från ditt besök i Houston!

Förstår att de kastrerar katterna före 6 månader där. Vi har precis diskuterat det här med tidig kastrering på sajten. Hade du möjligheter att diskutera vilka erfarenheter man har av det?

Hur var det annars? Jobbar de med TNR? Med skygga katter? Har de någon gräns för hur länga hemlösa katter/djur får stanna på djurhemmet?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ivory
0

Jag hade vägarna förbi Houston och mailade och frågade om jag kunde få göra ett besök. Jag var där i 2 timmar och berättade om hur vi gjorde på vårt katthem samt ställde hundra frågor. Det var väldigt intressant att höra skillnaderna hur vi i sverige gör gentemot deras förhållningssätt.

Lena
0

#3 Kan du inte berätta lite om de största skillnaderna mellan deras sätt och jobba och hur vi gör i Sverige?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ivory
0

2# äntligen fick jag ändan ur vagnen så att säga Generad. Dom pysslar inte med skygga katter utan hemlösa tama, övergivna samt vanvårdsärenden. Dom placerar runt 30000 djur varje år och ca 100 katter per helg. Kastrering sker vid ca 8 veckor och ingen lämnar SPCA okastrerad.

Lena
0

#5 8 veckor - det var ändå tidigare än den 12 veckors gräns som man tidigare hört talas om. När vi dikuterade tidig kastrering i den andra tråden var det några som menade att det utgör en betydligt större risk att söva en kattunge. Ju yngre desto större risk. Därför skulle det vara intressant att höra vilka erfarenheter som finns på ställen där man praktiserat det. I Sverige är ju erfarenheten mycket blygsam på det här området. Annars är ju själva tanken att man kasterar alla katter innan de lämnar katthemmen suverän.

//Lena

Ivory
0

Det var vid en viss vikt och dom hade inga dåliga erfarenheter alls jag menar dom gjorde ju det på löpande band så att säga.

Ivory
0

Dom har ca 100 anställda och kanske 500 volentärer. Ingen kastrerings eller id lag på katter. deras största problem är hur man värdesätter sitt djur. 12000 animalcruelty fall per år och kanske 100 hamnar i rättegång resten blir böter. Dom har inge gräns på hur länge ett djur kan stanna. 75% av djuren kommer ifrån ägaren och resten är upphittade. Sponsorer hittas via telefonringningar, 6,2 miljoner i budget, hills sponsrar och dom har ca 14000 bidragsgivare.

anebit
0

Åh Tack!   Va, jag har väntat på dessa bilder och rapporter.

Intressant, intressant.  Såg på animal planet att dom kastrerade vid 1 kg vikt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Intressant att få veta detta!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Intressant att få se bilder från SPCA!

Ivory
0

Jag ville  verkligen inte gå därifrån utan öppna alla burar och ha goskalasCool

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Nu är det om och från SPCA Houston på Animal Planet.

Sidentass
0

Så intressant att få se dessa bilder…o vad bra att du kunde göra ett studiebesök där och ventilera lite aspekter..lider så med den skadade kattungen vi fick se på bild..hoppas att djurendär..liksom djur på andra hem snart får hitta sin husse o matte!

Ivory
0

Dom sa att om jag flyttar till Texas så finns det jobb till migGlad synd bara att lönen är dåligLedsen. Jag får väl gifta mig med en rik Texasmiljardär eller nåtCool.

Imasy
0

Har han en bror åt mig så kan vi bli kollegor på SPCA ;D

Lena
0

#15 Ja det vore något Ivory! ;)

//Lena

Ivory
0

Vill bara putta upp en intressant tråd (tycker jag iallafall)

Lena
0

#18 Håller med dig! Det här är en i högsta grad intressant tråd. :)

//Lena

Malindjur
0

Jag tittar alltid på djrpolisen på animalplanet och tycker det är väldigt intressant, men vi skulle behöva likadannt här i sverige tycker jag :-) Jätte kul att se dina bilder

Malin