Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1313 ggr
missemilie
0

Kan ta emot kattunge

Ja, som ni minns så skulle jag ta emot ter kattungar i helgen men det blev inget då ägarna som skulle avliva katterna, troligtvis kom dom på att dom kunde tjäna pengar på kattungarna så dom skulle sälja dom nu vid 8 veckors ålder!Skrikandes

Så dom ville inte ha någon hjälp och då är det inte mycket man kan göra tyvärr… Väldigt synd då jag köpt kattillbehör för 1400 kr i helgen.. men som sagt, det är inte mycket man kan göra.

Jag erbjöd mig att kanske betala summan för katterna så jag vet att dom får en bra uppväxt men då fick vi inte tag på dom och helgen tog slut, har då ingen möjlighet att åka i veckan för jag jobbar.

Men vi får bara hoppas att dom små liven får ett värdigt liv och att dom klarar sig!

Så nu är jag förberedd att ta emot tre kattungar så varför inte försöka igen? Finns det kattungar i behov av hem, då finns jag! Jag kan stå för vaccinering, undersökning, chippning, avmaksning, mat, sand, ja i stort sett alla kostnader för katterna!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kanske du kan anmäla familjen till din kommun, för det är olagligt att sälja kattungar under 12 veckor enligt lag

Jenna-Gun
0

Hoppas du upplyste ägaren, att kattungar inte bör säljas innan de är 12 veckor.

Jenna

Ankie
0

Men du kolla in detta, då hjälper du någon att inte bli skjuten

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=84cf662b-b4b5-4a7f-93d7-42472c63736e

Kurran
0

Man FÅR inte skilja kattungar från sin mamma förrän tidigast när de är 12 veckor.

missemilie
0

Jag vet, medlaren gjorde klart för ägarna att dom inte fick skiljas från mamman så tidigt! Att det numera är lag på det.

Men det lät inte som om dom brydde sig ett smack.

Ska jag polisanmäla?

[imaginepeace]
0

#5 Jag har ringt och pratat med dem igen och de har gått med på att inte sälja kattungarna innan 12 veckor. Värst vad medgörliga de blev när man hotade med polisanmälan :)

Jenna-Gun
0

Hihi så är det.

Bra gjort.

Jenna:)

missemilie
0

Åh, bra Louise! skit bra!

missemilie
0

Någon som vet någon/några kattungar eller kattmamma med unger som behöver stödhme, kontakt mig!

Puma77
0

Naquita har väl en i sin koloni som behöver komma in nu.

//Pia

Sidentass
0

Toppenbra jobbat..ibland måste man ta till lite med hårdtassarna för att folk ska reagera..

missemilie
0

Naquitas katter bor så långt ifrån mig. Man får inte transportera dräkitga honor så långt…annars hade jag ställt upp!

Linda79
0

Det finns ungkatter där med…

Ankie
0

#12 Det finns inte bara dräktiga honor utan unga katter oxå.

Hawknestgrove
0

läser i denna råd också, tydlige så gäller det att man inte FÅR sälja uner 12 veckor. Men jisses, då bryter ju varenda annons nästan mot lagen nu i sommartid!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Caitlin
0

Hej!

Synd att du bor ända uppe i Östersund. Jag ska åka till Åhus i veckan och fånga in några kattungar, från 2  olika kullar.

Den ena kullens mamma blev ihjälbiten av en hund och den andra kullens mamma sköts av kommunjägaren häromveckan.

Där finns 2 kattungar i den ena kullen och 3 kattungar i den andra. Hade jättegärna velat placera dessa hos dig men det blir ju lite svårt när vi bor så långt ifrån varandraLedsen

Du ska inte resa neråt landet någon gång snart?

Mvh

Kathleen 

Aktiv i KattKommandoSyd, Malmö

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#16 liten fundering, får de skjuta honor nu….med tanke på att alla djur har ungar på våren/försommaren?  Eller Gunilla du kanske vet när gränsen går för "fredande" av mammor med smått?

lilo-nova
0

Hur går det här då?

natanoy
0

du känner inte att du vill ta en liten mamma som får bäbisar inom en ganska snar framtid?

catfoot
0

Den lilla dräktiga kisseflickan då? Som Natanoy ropar om hjälp till, kan inte det vara nått????

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Simson
0

Precis vad jag tänkte på också! =) natanoy och catfoot tänker samma sak samtidigt!! Det är bra!! Då kanske något händer! =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lilo-nova
0

Hur gick det???

Lena
0

Ja hur har det gått? Ni måste berätta så vi får veta.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Tror att dräktiga mamman (natanoys) kom till emjon om jag inte tar fel?