Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 524 ggr
Morgan10
0

Blandade virkmönster paket (hjälp katterna)

Hej!

Är du virkintresserad eller vill ha mönster att prova på? Just nu har KKS sex traderaauktioner innehållande paket med blandade virkmönster (vikt 250 g/paket) du kan bjuda på där vinnande bud tillfaller våra kissar Very Happy

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=107762&filtertype=0&sortby=6

Lägg gärna ett bud och hjälp samtidigt katterna. Lycka till!

Mvh
Morgan/KKS

montax
0

Skoj, måste genast in och kika. Glad

Edit: kunde så klart inte låta bli att bjuda. Virkmönster kan man inte få för många av. Skrattande

Morgan10
0

Montax, tass för ditt bud och som du skriver så kan man nog inte få för mycket mönster om man har intresset för virkning, vilket du ju har :-)

Till alla andra: finns fortfarande ett stackars hemlöst paket med virkmönster som ingen velat ha. Finns det ingen som vill ge denna lilla ett permanent hem och få komma in till mänskliga virknålar

montax
0

Sådärja. Nu har jag vunnit 2 auktioner. Och fick en ide´på köpet. Skrattande

Jag funderar på att scanna in/kopiera mönstren och sedan lägga ut mönsterpaketen igen på Tradera för KKS räkning.

Jag borde ju kunna göra så också med mina ihopsamlade mönster från olika veckotidningar.

Eller?Oskyldig

Lena
0

#3 Bra ideér! Det borde vara av högsta intresse för andra virkintresserade!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

solkatten
0

Inte en bra ide!!!

Det är INTE tillåtet att kopiera mönster i kommersiellt syfte. Alla mönster är ju copyrightskyddade.

montax
0

Är det verkligen kommersiellt om pengarna går till KKS? Jag tjänar ju inget på det själv. Oskyldig

**

Norstedts stora svenska ordbok

kommersiell' adj. ~t

' adj.

• som i första hand tjänar vinstintressen ⟨ibl. ngt nedsätt.⟩ ~a filmer; ~a intressen

**som i första hand tjänar vinstintressen ⟨ibl. ngt nedsätt.⟩ ;

? äv. mer neutralt affärsmässig ~ drift; kreatursuppfödning på ~ basis

**

Norstedts svenska synonymordbok

kommersiell handels-, köpmanna-, affärs-, merkantil, handelsvetenskaplig,

**

montax
0

Nu har det blivit knas med forumet. Inläggen ligger inte i ordning längre.

Tänkte bara förtydliga mig lite. Jag menar alltså att jag ska scanna/kopiera de köpta mönstren till mig och sedan lägga ut dom som jag köpte på Tradera. Kopian behåller jag för mig själv. På samma sätt scannar/kopierar jag de urrivna mönster jag har hemma och lägger ut originalsidorna på Tradera.

Jag ska alltså inte sälja en massa kopior på Tradera.

Morgan10
0

Montax: Alltid bra med en förtydligan :-)

Men kan väl inte vara fel att göra så som du nu förtydligar, är väl så de nuvarande Traderaauktionerna med virkmönster legat ute för budgivning, eller?

Morgan

montax
0

Ja, och det brukar finnas massor av virkmönster från veckotidningar på Tradera. Virkmönster säljer tydligen bra. Glad