Fettkulor på katt?
Är det någon av er som har erfarenhet av fetkulor på katt?
Våran lilla hittekattbebis har nämligen fått en, som det verkar vara, fettkula. Den sitter staxt ovanför svansroten på insidan av svansen. Upptäckte den för ca en vecka sedan. Vi har låtit en veterinär titta på den och hon bedömde det inte vara annat än en ofarlig fettkula. Vi skulle dock låta ta bort den om den växte. Tycker faktiskt att den känns lite större redan. Kulan är rörlig när man känner på den. Han ömmar inte över den.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Min pimp har en, rakt över naveln. jag akn försöka ta bild på det, så kan man jämnföra.. Hans knöl är mer som en bubbla, inte hård på något vis och ömmar inte. Storlek som en glasskula med hande och spelade med i skolan.
#2 Pusselitens fettkula är mindre ca 3-5mm i diameter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ganska stor skillnad då, men så länge pimps kula inte växer så är det lungt :)
får bada dom idag, och då passar jag på att ta ett foto
Vår Sussie hade en fettkula uppe på huvudet och den växte så veterinären fick ta bort den innan den blev allför stor. Det läkte superfint och katten verkade jättenöjd så hon hade kanske obehag av den.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren