Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 395 ggr
Humlan
0

På söndag ska jag hälsa på...

..den lilla kattmadamen som jag tycker ser så underbar ut på Katthjälpens hemsida! Det ska bli så spännande!! Tänk, snart så har jag ännu en härlig kattpersonlighet här hemma!! Jag har läst alla era tips och råd gällande att föra ihop två katter, tack alla för att ni tog er tiden att svara! Alla tipsen är noga lagda på minnet och när det väl gäller så lovar jag berätta hur det går!

Ha en fortsatt trevlig helg!!

Lena
0

Vi håller tummarna att allt går bra med den nya kissen! Spännande tid du har framför dig nu!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Vad roligt! Lycka till!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
0

Så spännande. Vi får väl se foton på kissen snart

Cammo
0

Åh så spännande. Vilken kisse är det…?*nyfiken* Nåja, vi får nog veta tids nog!

//Cammo

Humlan
0

Det är en svart liten dam som heter Lill. Helt svart med lite vitt under hakan, underbar i mina ögon. Men å andra sidan finns det nog inte en katt som inte är underbar i mina ögon… Skrattande

Lena
0

#5 Så sant som det är sagt alla kissar är underbara på sitt sätt eftersom de är just katter.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Humlan
0

Hej allihopa!

Här blev det ändring av!! Jag fick höra av en kollega som visste någon som tänkte avliva en fullt frisk kattunge. Dom skulle separera & helt plötsligt ville ingen av dom ha kattungen!! Jag ringde helt sonika upp & frågade om jag skulle ta den? Så nu sitter jag här med en gråbeige tigrerad liten flicka i famnen… Jag hoppas att lilla Lill på katthjälpen får ett bra hem ändå, man känner sig lite dum samtidigt som jag inte kunde låta dom avliva stackaren…

Så nu ska jag bara komma på ett namn som passar henne, tills vidare heter hon Kisan kort & gott. Hon har förresten fått träffa min store gamle drummel & jösses vad förnärmad min drummel blev! *ler* Men det gick ändå över förväntan, jag hoppas bara inte han blev så förnärmad att han flyttar!! Det har ju hänt har jag hört.

Lena
0

#7 Så bra gjort av dig att ta hand om den lilla stumpan och rädda livet på henne. Tänk så farliga liv katter lever i Sverige, de är så beroende av sina mattar och hussar som när som helst kan tröttna och få för sig att ta död på sin kära vän. Något som dessutom är helt legitimt i vårt land. Tur att det finns kattälskare som dig med hjärtat på rätta stället som träder in.

En liten guldmedalj får du här! Skrattande

Det ska säkert gå bra med den äldre kissen ska du se. De brukar alltid acceptera kattungar efter lite fräs och morr. Håller tummarna hårt att allt ska gå bra! 

//Lena

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer

guldmedaljen

Har själv tagit hand om två kissar som min son haft i sitt fd förhållande.

Lena
0

#9 Du får nästan ha en sådan guldmedalj själv också Jenna! :)

//Lena

Cammo
0

Så då blev det en akut livräddning istället!

Gulliga du, vad den lilla missen ska vara lycklig att få en matte som du!

Vi önskar en Lycka till härifrån norr!

Cammo med missarna

Humlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla! Särskilt tack för guldmedaljen!! Här hemma går det rätt bra mellan Kisen och Lillan (som hon fått till namn). Nu tittar dom inte på varandra med mord i sinnet åtminstone… En liten försiktig noskontakt i köket blev det idag men sen var det krökta ryggar igen, men dom morrar och fräser inte längre. Men jösses vad en kattunge kan låta!! Hon gör sig hörd genom både aktivitet och prat. Det var så många år sen jag hade kattunge så jag hade glömt hur aktiva dom små liven är, jag hade även glömt att dom bara mitt i en lek, dunsar ner och somnar på plats…

Bilden är tagen vid just ett sånt här tillfälle då batteriet helt plötsligt tog slut och hon blev akut trött. Jag är för övrigt helt övertygad om att hon har duracellbatterier i ryggen eller nåt för hon bara går och går tills det plötsligt som sagt tar slut…