VIRUSVARNING I TRÅDEN!!! Liten dräktig kisseflicka
Flera medlemmar har fått virusvarning när de öppnar denna tråd. Vi håller på att undersöka vad det kan bero på. / Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus.
Hej.
Jag hittade en dräktig liten vilsen undernärd och illa däran kattflicka idag. Hon bor just nu på min toalett (ungefär 2kvm) då jag bor i en etta med två andra katter och dom tre kom inte alls överens. Jag har ingen möjlighet att ta hand om henne och behöver hitta ett hem/tillfälligt hem tills ett katthem kan ta hand om henne. Hon är tok-kelig, men just nu bara äter (i små portioner förstås) och dricker hon, samt vilar. Det är brottom, inget hem av dom tio (10!!!!!) som jag kontaktat kan ta emot henne. snälla hjälp mig, hjälp henne..lilla Lisa..
Vi är i västerås, bra att veta kanske!
med vänlig hälsning / Jonatan

Om hon är så kelig så finns ju chansen att hon har en ägare, har du anmält henne upphittad hoss polisen? anonsera efter en ev ägare oxå. tur att du hittade henne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hon har gått runt på samma område dag som natt i flera månader enligt folk som sett henne, samt är undernärd och hade säkert 15 fästingar över hela kroppen..även om nån äger den katten så är han/hon inte värd henne, eller något djur. (inte meningen att det skulle låta aggresivt =) )
hoppas bara nån kan ge henne ett tryggt hem där hon kan föda sina bäbisar.
ofy o ingen har gjort något innan ursh ja inte bra detta tur att du tog in henne fast du har det litet o flera katter. Här med katthem o jag håller givet vis tummar för att nån kan ta sig an henne till ett riktigthem, tyvärr har jag katter här hemma redan o ska nu iväg på sem. Men håller tummarna att nån nappar. Vart finns du? det kan vara bra o veta :)

#2 Hoppas med att nån kan öppna sitt hem, men anmäl henne hoss polisen i allafall, man vet aldrig, katter kan vandra långt,trisst att andra vetat om att hon gått runt i flera månader och ingen hjälpt henne, tur att du hjälper henne. Är det 10 katthem du har kontaktat elr 10 privatpersoner?

Vi är i västerås..tror det står i första inlägget =)
jo jag får anmäla henne till polisen, man gör ju allt man kan för att hon ska få det bra.
Det är 10 st katthem som jag har kontaktat..i områdena runt västerås..ska fortsätta min jakt imorgon. Har bara nån dag på mig tills rummet där hon är nu ska hyras ut till annan :(

#5 är din toalett så eftertraktad? hehe, skämt
håller tummarna för att det löser sig, anonsera på sks forum oxå, http://www.kattforum.se/index.php

haha..kanske ska ändra det där..=) fick låna ett rum här i huset, ett slags gästrum..haha..fast om nån vill bo på min toa så är man mer än välkommen..golvvärme och allt..=)
annons ligger på katter.nu
jag håller tumamrna för katten, förstår paniken över det hela. Sen kan jag oxå säga så här typ alla katthem är fulla, jag har ringt själv lite här å där utan fott resultat, fått till svar att tyvärr e det fullt. Men om det e då fullt, vad fan ska man göra då fråga jag. Ska jag bara släppa ut katten igen? (den jag hade för 1.5 årsen var oxå hona lyckades hitta ett hem tillslut på egenhand) o som denna ska hon då få ungarna ute som i sin tur blir skyggisar? fåga katthemen det? vad gör dom om dom får in en katt genom polisen? Det händer att dom får såna o vips så pysslar dom till något. Kanske denna katt går bra ihop med nån annan katt där, det vet man ju aldrig. Stå på dig lite o säg att det e PANIK annars släpps hon ut igen, jag tror dom kan säkert ordna något stödhem lr ja nån. Själv känner jag ingen i v-ås annars kunde jag ringt den jag kände o kollat runt på den vägen alltid är det nån som känner nån osv :) Håller stenhårt min tummar, stackars liten katt.

då är det alltså inte bara jag som råkat ut för det då. Det värsta är att ett av ställena jag pratade med som aaabsolut inte kunde ta in henne för dom hade 85 st i kö, tog in en katt i onsdags utan någon som helst pardon. Då börjar man ju fundera på vad dom sysslar med. Men men, det är säkerligen inte alla hem som fungerar så, dom allra allra flesta gör ju ett kanonjobb för dom små kissarna och ska ha all heder i världen..=) har fått kontakt med en tjej som bor strax utanför västerås som ev kunde ha Lisa tills ett hem har plats *hoppas*..vi får se imorgon..
ps. när jag sa till hemmet att det va panik och frågade om det va meningen att katten skulle släppas ut i skogen och dö en plågsam död så svarade dom kort att det inte va nåt dom kunde göra..surt..ds
Undrar vilket katthem det var som sa så?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Kolla här om hon finns efterlyst: www.vastmanlandskatter.se

tänkte bara passa på att tacka för alla tips och ideér som ni kommer med. Blir glad i hela kroppen av att det faktiskt finns människor som har hjärtat på rätt ställe. =) har kikat på västm. katter..tyvärr fanns hon inte där..
Ang. vilket katthem som har betett sig som skit så tänker jag inte hänga ut dom förens jag pratat med dom mer ingående, och fått en riktigt bra förklaring till hur dom tänker. Trots allt så är det ett katthem som tar hand om katter som behöver hjälp..och om nåt så är väl det kanon (så försöker jag tänka mitt i all ilska)

Hej..går går det för den lilla stackars honan! Har du hittat något hem till henne ännu? Jag har flyttat till en stor lägenhet nu och det finns plats att inhysa ännu en katt. Och jag skulle kunna ta tåget ner och hämta hem henne så fort som möjligt!
Hör av er så jag vet hur det går!
Kramisar/Anita
När det gäller katthem skulle vi behöva ha ytterligare 2000 katthem i Sverige för att klara av att ta emot alla hemlösa katter (uppskattningsvis minst 100.000 katter). Så illa är det tyvärr. Det är därför som det alltid är så överfullt på de katthem som finns. Det är ytterst sällan som det står några tomma platser och väntar. Katthemmen har bara tillstånd för att ha ett visst antal katter. Om de överskrider det antalet kan de få sitt tillstånd indraget och bli förbjudna att driva verksamhet över huvudtaget.
Hoppet står därför mera till att privatpersoner kan öppna sitt hem i akuta situationer som denna. Katthemmen brukar dock alltid ge goda råd. På sikt kan det ju dessutom bli en plats ledigt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#7 Golvvärme kan vara bra att ha i dessa dagar. Pust… 
Hoppas det löser sig för kissen. Bra gjort att du tog hand om henne så hon slipper föda utomhus. 

Tänk på att det katthem du var missnöjd med kanske tog in en hemskt akut katt före dem i kön, alltså en svårt skadad katt exempelvis, medans alla andra "halv-akuta" såsom dräktiga, hemlösa honor och dylikt får stå i kö. Det är ju som Lena säger på tok för lite katthem i landet för alla katter i nöd. Ibland måste vissa katter gå före om de är svårt skadade tex.
Sedan tycker inte jag att det du sa till dem var direkt schysst heller, hota med att kasta ut katten i skogen, jag tror att alla som arbetar på katthem vet vad som händer hemlösa katter, men man kan inte trolla. Jag tror säkert de förstår din situation men de kan inte trolla. Det är press nog att behöva säga nej dagligen till katter, vi har ju runt 100 katthem i Sverige och skulle behöva 2000 katthem för att kunna hjälpa alla katter, det gör att de katthem som finns har alldeles för mkt att göra.
Sedan ska du förstås inte behöva få ett otrevligt bemötande.
Men jag hoppas några utav alla katthem du ringde sätter upp katten på kö och att du kanske genom bekanta, annonser eller här på hittekatter kan finna någon som kan ta in katten tillfälligt, tills det blir hennes tur i kön. All heder åt dig som reagerat, som tagit in missen, som bryr dig!! :)
Lycka till!!

Nej jag vet..*skäms lite*..det är aldrig ett bra sätt att hota med nåt och givetvis så skulle jag aldrig kasta ut henne i skogen igen, never ever. Förstår att dom gör vad dom kan på hemmen för att hjälpa så många katter som möjligt. Det va nog mest paniken över att inte veta hur det blir med henne som fick mig att säga så..
#13 anita..hej, om du fortfarande känner att du vill hjälpa henne så är jag evigt tacksam..jag skickar ett pm med trelefonnummer och så vidare.

Då hoppas vi på anita!! åhhh vilken tur att det finns änglar.

mm..håller alla tummar jag har, plus mina katters..

uppdat. har nu ringt över 25 katthem, ingen kan ta emot henne.
Är det något man som katthem prioriterrar är det ju vanligen dräktiga honor men antar det katthemmet hade sin goda förklaring till dig. Och tyvärr är det ju "värsta" kattungetiderna nu, och hur man vrider och vänder så är det en omöjlighet att ta in alla, hur gärna man än vill. Och nu ser det ut som det har löst sig, vilket är toppen

inget har löst sig tyvärr..och paniken kommer allt mer, rummet där hon var är uthyrt och just nu har jag henne olagligt i en tom lägenhet brevid =( om hyresvärden kommer..inte kul..vet inte vad jag ska göra..
Oh… vad ska man göra? Så maktlös man känner sig!
Håller tummarna!
Men #13 erbjudande då? Man kan alltid lägga tråd på "Djurtransport" om det ej går att ordna annars?

jag har inte fått kontakt med hon anita #13 efter det att hon skrev sitt medd. tyvärr..hoppas hon hör av sig snart.

kan fixa transport uppåt i landet på måndag kväll..ända upp till ö-vik och området runt där..

Hur Har Det gått???

inget alls..:( är väl inte så många som är inne och kollar här en varm söndag kan jag tänka mig..men inget katthem kan ta henne iaf..

I denna tråden
kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=147968
är där någon i Östersund som vill bli akuthem. Orkar inte kolla om det ligger inom "ditt område". Dit du kan ordna transport alltså.
Sen vet jag inte heller om vederbörande helst vill att ett katthem står bakom. Men det skulle kanske gå att ordna? Ser ju också att h*n i tråden inte varit på forumet sedan i fredags…
Har Anita hört av sig ?

nix..har inte hört nåt..

ingen som kan hjälpa oss alltså?! :( verkar ju totalt hopplöst..semestern är snart slut å då är jag aldrig hemma..en liten dräktig kisseflicka ska inte vara själv..:(

Testa och pm'a Catfoot…har ett mkt svagt minne av att de i Söderhamn har plats??? Fast jag kanske missminner mig?? Vågar inget lova med andras katthem…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Lista på katthem:
http://katthem.orebrokatthem.com/#mellan
Fast du har väl redan provat alla i närheten…
Kanske en artikel i tidningen..?

jo, får nästan ta till tidningen..:/ har ringt alla katthem i örebro, uppsala, västerås, sthlm, gävle, falun, borlänge,nyköping,strängnäs..som sagt..mellan 30 å 40 stycken..
idag va det tillåme ett hem som sa att jag skulle ta bort henne =( (hoppas det är ok att kalla såna människor idiot och lägga på)

Usch vilka människor! Hur kan man säga så?
Jag hoppas verkligen att du hittar någon som kan öppna sitt hem för kissen. All heder till dig som tagit hand om henne när ingen annan gjort det fast hon gått där så länge.
Hade vi inte haft huset fullt redan med 7 egna och 2 jourkatter samt hundar så skulle jag hjälpt dig och kissen. Förstår inte riktigt vad Anita tog vägen som kunde hjälpa till. Om man erbjuder sin hjälp skall man väl hålla kollen på vad som händer.
Hoppas att du får hjälp snart även att det är extra besvärligt denna tid på året när så många har semester.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
hur långt gången är hon kan du gissa dig till det?

oj..nej det vågar jag inte göra..dom som sett henne hade reagerat på den för två veckor sen..men jag har ingen som helst erfarenhet av sånt..:(
har du någon bild av henne så man kan se magen, varför jag frågar är bara om man vågar flytta henne så långt om hon är på väg att föda
Jo men du jag tror att de kanske har plats i Söderhamn. Prova att ringa dit. Jag pmar dig det telenummer jag ringde

**missemilie har ju ett inlägg här att hon vill ta emot kattungar, kanske hon kan ta hand om denna katt? Fråga henne!
**

så tråkigt att det finns så många hemlösa kissar….hoppas någon kan öppna sin dörr till henne…..hoppas att Anita kommer ihåg att kika in här… bra synpunkt du har med hur lämpligt det är att flytta henne i denna värme…
tråkigt att så många katthem måste säga nej o jag kan lugnt påstå att mitt psyke inte skulle klara av det jobbet att vara tvungen att säga nej… vet att det är väldigt psykiskt påfrestande…..
håller tummarna…. själv har jag tyvärr fullt hus med 13 kissar varav 5 egna…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

det kanske kanske börjar närma sig en lösning för lilla toffsan..*håller tummarna*
Jaaaa hoppas det

Hej..jag är ledsen att jag inte varit inne här på ett tag, men jag har varit på mitt barnbarns 3årskalas.
Jag har pratat med Jonathan om lillgumman och jag hoppas att det finns en bra lösning på närmare håll. Det är en lång och varm resa för en dräktig katt som kanske dessutom aldrig åkt bil. Hon kan ju bli så stressad så hon mister sina bebbar!
Anita

#46 Hur långt är det mellan er då?

Det är ungefär 65-70 mil från Västerås till Umeå..
Anita

#48 ojdå, ja det var ju en bit,,

Det har löst sig med kattmamman på ett annat sätt..Eftersom jag lovade att hjälpa henne att få ett nytt hem, så ska jag iallafall hjälpa snälla Jonathan med bensinpengar när han skjussar henne till Stockholm till sitt nya hem. Det är ju alltid nånting!
Känns jobbigt när man bor på långt ifrån allt..
Visst finns det hemlösa katter här i Umeå också men det skrivs sällan om det..
Kram/Anita

ja det var ett långt avstånd…. men jag tror säkert det finns kissar i nöd i norrland….hoppas någon ser detta o hojtar till….

Jag vet att det finns behov här i norrland också..men jag upplever inte att det finns lika många hemlösa katter här i Umeå. Och man hör sällan talas om "kattkolonier" här uppe! Umeå är kanske inte nog stor stad..
Anita

Det har löst sig för lilla Lisa..hon får komma till sitt nya hem i sthlm imorgon förmiddag. =) Det är "misan" här på forumet som är hjälten..=)=) (roligt nog heter hon oxå Lisa) Jag vill tacka alla för stöd uppmuntran och framförallt hjälp i min jakt på hem åt henne..tack tack..=)

det är ju tyvärr kallare uppe hos er… vet inte om jag fått det om bakfoten eller är det som så att det har ett sammanband med att det är fler desto mildare klimat det är?…..

Kan nog vara så..Jag vet inte! Sommaren är ju inte så lång här i norr!
Anita

Ahhh så underbart för katten! 
Underbart att det ordnat sig för lilla kissen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
jaså Misan, dags för bebbar igen, underbart att det löser sig för lilla mamman, nu får du rapportera, Lisa, när du får hem henne, och bilder såklart vill vi se,
kram till dig Maggan47

ja Misan är en jättebra tjej att komma till…. håller tummarna!
Nu kommer hon inte till mig utan en tjej i Västerås istället som tydligen också är van med kattungar. Det är mycket bättre att hon slipper åka långt för efter att ha sett bilder på stooora tuttar så tror jag inte att det är så långt kvar.
Lisa
Jo en stilig svartsköldpadda var hon :-)

mycke slit å släng fram å tillbaka blir det..men allt för katten, en kortare resa är nog bra då hon nog föder ganska snart..lilla gumman..blir inge sova för mig inatt..=)

Jag sponsrade "natanoy" med en slant till bensinen när det var tänkt att han skulle skjussa Lisa till Stockholm, men nu blev det inte så!
Därför så vill jag bidra med den pengen till tjejen i Västerås istället som öppnar sitt hem för Lisa och hennes kommande bäbbar!
Lycka till och håll oss uppdaterade om förlossning och antalet bäbisar!
Kramar/Anita

Du är en ängel Anita, det vet du..dom pengarna ska Lisa och hennes små bäbisar få njuta av..=) det här är min första "räddningsaktion" (därav att jag är virrigare än en pappa på BB eller kungen när han talar) så jag kommer med spänning följa varje steg som Lisa och hennes små barn tar..men aldrig kunde jag väl tro att man skulle fästa sig så starkt så snabbt vid en kisse som man hjälper..men oj oj så fel jag hade..hur macho och manlig man än må vara så *viskar* sprutar tårarna hejvilt (men det berättar vi inte för nån) återigen ett jättetack till alla som har hjälpt och stöttat mig och Lisa..gonatt för nu..

En stor ROS till dig Jonathan för att du hjälper Lisa..
Anita

aha… kanonbra att det blev närmare…. önskar givetvis ett stort lycka till o hoppas få höra mer goda nyheter snart igen…
konstigt egentligen att små kissar kan starta sådana känslor även hos en tuff kille… hos mej finns det rätt mycket känslor i olika lägen…..skulle betraktas som tokig av en som inte gillar katter som jag pratar med mina….å svarar gör dom visst… med blicken om inget annat eller jamningar som jag tolkar fritt….

Min manliga enbening till sambo sa häromdagen att han skulle kunnat behålla varenda stödkatt vi haft, vilket är 8 st detta år… Han tycker det är sååå jobbigt när de åker! Skönt Jonathan att det finns fler machokillar med hjärtat på rätta stället! Det behövs sannerligen fler killar som engagerar sig i hemlösa katter. Även om man inte har möjlighet att ta in en katt så finns det så många fler sätt att hjälpa! Skönt att det ordnade sig för Lisa! 
Hej Lisa så bra att du får ett hem att föda dina bebbar i.
Här finns oxå en karl som gråter när det händer våra kissar något.
Tycker det är bra att män inser att de kan gråta. Utan att blir mindre macho.
Tack för att du räddade Lisa Jonatan.
Kram Jenna

nu sitter jag bara här å väntar på att "tramsa" ska ringa så jag kan åka med lilla Lisa..hon ligger och sover, just nu i fönstret..eller ja, på fönsterdläcket..i fönstret kan knappast vara skönt. Man märker att det är ganska nära att komma bäbisar då hon bara inte kaan vara ensam en sekund..hela tiden närhet..hela tiden max en meter ifrån..lilla gumman..
Underbart att allting har ordnat sig så bra. Här är ni flera vardagshjältar som har samarbetat och dragit olika strå till stacken. Sådana här trådar gör mig riktigt glad!
Många rosor/blommor till er! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hur har det gått, har hon flyttat till tramsa ännu? har det kommit några bebisar? Väntar med spänning på uppdateringar.
Lisa

Vad härligt att det löst sig för lilla Lisa!!! Massor med bilder vill vi se från hemmet och bebbar!! Ny tråd för det kanske…
Lycka till Lisa!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

nej..har inte lyckats få kontakt med henne idag.:( och det börjar bli riiiiktigt brottom nu..snälla snälla nån som har plats och tid och kärlek att ge lisa ett hem..hon behöver nånstans att kunna vara i lugn och ro och föda sina bäbisar..
Eftersom jag trodde att det hade löst sig så är det en skygg hona med sina fyra 8-10 veckors skyggisbebisar på väg till mig. De är här om ca en timme. Hade jag vetat att det skulle trassla så hade jag avvaktat.
En hemskt ledsen Lisa

finns det verkligen ingen som kan..vet inte vad jag ska göra..börjar snart jobba, då är det ingen hemma med henne..mina egna katter har börjat mat och vattenvägra sen hon kom hit..:(
Putt….

jag kan ta hand om henne i lite drygt en månad men egentligen inte längre än så. Min mamma har precis meddelat att hon behöver kattvakt i två veckor. Blir lite mycket med fyra vuxna och kattungar (och en massa råttor) i min tvåa. Ledsen att det blivit så struligt…

Då allesammans så börjar vi om igen..jag behöver alltså nån som kan eller nån som vet nån som kan ta hand om lilla Lisa..det är paniiiik..

här kommer två bilder på henne..

hon är ganska avslappnad ändå..
Oh… lilla Lisa… så fin hon är…

önskar jag bodde större så jag kunde ha henne kvar..plutten..världens gosigaste..
Och jag önskar att jag hade väntat en dag till men jag var säker på att allt hade ordnat sig för tösen och nu sitter det en skygg familj i rummet, vart lite kattungesjuk när vi pratade om att Lisa skulle komma (men då hade hon fått byta namn ;-))
Lisa

du vet ingen som känner nån som vet nån som har en bekant som är gift med en som har en bror som har en syster som har plats å lust? *ler lite*
jag har pratat lite men det är ju knökfullt överallt. Ska fortsätta fundera.

jag ska upp tidigt imorgon bitti och fortsätta ringa katthem..har som sagt redan ringt över 35 stycken..helt galet..men nåt måste ju finnas..förhoppningsvis inte för långt bort..:(
Jag vet inte i vilket skick hon är i, men är en resa till sthlm ens tänkbar? Jag kan åka till västerås på onsdag och hämta upp henne till sthlm.
Det är fullt i min lägenhet, men hon skulle kunna få bo inne på toaletten på ca 8 kvm (kanske jättedåligt?)….
Kan du känna några foster rörelser?

nej har testat lite men känner inga rörelser..iof vet jag inte hur man ska göra å så..:/ men jag har inte känt nåt iaf..
Är det verkligen ingen som kan hjälpa till som bor lite närmare? Jag är faktiskt orolig för att flytta henne till Stockholm..
Men finns det verkligen ingen annan lösning så får hon komma hit i morgon (då blir det bara ett badrum…). Min sambo är dock inte glad, men katter i nöd är en av mina ömma punkter.
Oj så lik min högdräktiga hittekatt Julia hon är! Hoppas det löser sig för henne.