Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 689 ggr
evamojje
0

Mette slappar i solen :-)

Har lagt upp 2 små filmer med Mette kolla här

Mette myser och leker

Mette älskar att kela med matte

Hon e så go och fin Skrattande

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=933d4d33-16b7-4b63-b3cb-30a1730067f3&Filename=mette slappar.jpg)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Simson
0

Vad gullig hon är!!! Märks att hon trivs och mår bra!!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

incan
0

Det är så otroligt härligt att se Mette nu och få se hur mysig och kelig hon har blivit, till skillnad mot när lilla damen var på katthemmet. Kanon!!! Kyss

evamojje
0

Ja visst har hon ändrat sig :-)

Imorgon så åker hon till ett nytt akuthem dock jag kommer att sakna henne otroligt mycket hon har ju varit hos oss sedan i julas. Det verkar som om Mette är en ensamkatt. Och hon har kommit så långt hon kan här hos mig. Nu är det dax för henne att utvecklas mera i lugn och ro utan andra katter.

Tror att även om katterna struntar fullständigt i Mette och hon i dom så kommer dom nog sakna varandra *L* jag kommer att sakna henne iallafall.

Ska få en liten vild kattunge efter Mette som e väldigt skygg så det ska bli kul har inte haft kattungar sedan Kisen och Björne som för övrigt har det fantastiskt i sitt nya hem ch har växt så mycket att dom väger nästan 5 kg var *s*

Det är ju så det är att vara akuthem. Man tar hand om dom och försöker att ge dom allt dom inte haft tidigare, tills det är dax att skiljas åt och dom får nya hem *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

maggan47
0

vilken liten sötnos, hoppas det går bara i nya hemmet, med myckel kel och gos, du får väl rapporter Maggan47Flört

evamojje
0

#4 tänker kräva rapporter *s* har kelat som bara den med Mette i helgen. Får se hur det går att få in henne i buren sen *s* Ska själv följa med till det nya akuthemmet så hon inte blir kastad in i en främmande situation alldeles ensam *L*

Men jag tror att det kommer att bli bra för Mette att få vara ensamkatt, hon e väldigt obekväm med andra katter.

johnnys girl
0

Men Eva, helt underbart att se Mette. Du har verkligen gjort ett fantastiskt arbete med henne.

När det gäller din nya akutkisseunge verkar det som om du kan se dig om i stjärnorna efter den just nu. Har  tillbringat varje kväll/natt i över en veckas tid nu ute i förorten och spanat på kattungar. De är helt hopplösa, minsta rörelse så piper de iväg direkt och gömmer sig i timmar innan de sticker ut nosen igen. Mycket misstänksamma.Har aldrig varit med om maken.  I kväll ska jag vara hemma och sura, men sedan lär jag väl ge mig ut igen.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

evamojje
0

#6 Tack Ewa värmer att höra :-)

Mette är verkligen en fantastisk katt och kommer att göra någon en väldigt lycklig matte/husse någon dag *L*

Angående kattungen *s* jaha dom får dig att jobba *L*. Du gör ju också ett helt fantastiskt jobb. Kampanjen har fått alla mina vänner att prata *L* och skänka sms pengar ;-)

Lena
0

Kul att läsa och se om Mette och hennes framsteg! Som andra redan skrivit har du gjort ett kanonbra jobb (som vanligt).

Hoppas den förvildade kissen låter sig infångas. Tänk om de visste hur bra de kommer att få det. Då borde de rusa in fällorna snabbare än kvickt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

Mette har åkt iväg till sitt nya akuthem och det gick bra hon var givet rätt sne … men det kunde varit värre *s*

Fick ett väldigt bra intryck av det nya akuthemmet oxå så jag tror att det kommer att gå jättebra för Mette. Kommer självklart hålla mig uppdaterad om hur det går för henne *L*

Mojje och Busan har knallat runt och sniffat lite men det verkar ha återgått till det normala :-)

nellies-matte
0

Hej

jasså har mette byt akuthem det är ju bra för då kan du ta dig an en ny skyggis och få den lika trygg som Mete.

Hoppas nu att någon får upp ögonen för Mette och ser vilken trevlig kisse som gömmer sig bakom luvan.