Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1847 ggr
majvi
0

Rykten och förtal

Jag åkte en mindre passagerarbåt häromdagen. En lapp var uppsatt där det stod  DEMENTI   Fartyget har inte stått i ljusan låga, och har definitivt inte sjunkit.Befälhavaren har inte dött och passagerarna behövde inte simma iland.Sanningen var betydligt mindre komplicerad..

Jag har träffat någon tidigare i sommar som just sa att stod inte den båten i lågor och passagerarna fick simma i land. Det var säkert nånting som hände på båten och sen har det pratats och till slut har det blivit en höna av en fjäder.

Det här med rykten gäller även i hittekattsvärlden, någon har hört av någon annan som i sin tur har hört av någon annan, men man tar inte reda på om det ligger någon sanning bakom.Med hittekattsvärlden då tänker jag faktiskt INTE på någon speciell förening och inte på någon speciell händelse.Men det ryktas om att…..

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Jenna-Gun
0

Ja rykten kan förstöra så mycket.

Därför litar jag inte på människor .

Jenna

bumbimia
0

Vad vill du säga med ditt inlägg? Jag förstår inte……

Lena
0

Det ligger mycket i vad du skriver. Men det gäller nog inte bara på båtar och i hittekattsvärlden utan är nog lite så som vi människor tyvärr fungerar. Man kan ju bara gå till skvallerpressen som helt och hållet bygger på sådant - lösa rykten och antagande.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Eller jag som en gång hos frissan blev konfronterad av en person som syrligt undrade hur det var med min son…

…till saken hör att jag är barnlös…

…och förstår bakgrunden till ryktet…vilken inte är mycket trevligare den heller…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MonicaLagerquist
0

Ja rykten komer snabbt igång.Hur många gånger har jag inte fått höra att min  Aro dog av alvedonförgiftning.

Stolt ägare till tre La permer

catfoot
0

Ja, fy f.n rykten, elaka tungor..Nä tacka vet jag katter..Lite kurr å mys..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Kurran
0

En tankeväckande historia som det inte skadar att lärdom av.

Sidentass
0

Katter är rakt på sak o river ifrån på en gång..vi får lära oss av dom att inte gå o fara med osanningar o dåliga rykten..

katt-utan-hem
0

Majvi….

Det var det klokaste jag läst. Hoppas det ger en tankeställare till många människor.

goddag
0

Förstår inte riktigt vad detta inlägg har att göra på detta forum. Såklart att signaturen Majvi vill försvara debatten som nyss rasat gällande KKS. Som många andra skrivit så är det inte rykten. Det går att läsa i offentliga dokument.

Lena
0

#10 Vill göra dig uppmärksammad på att debatten om KKS nu är avslutade på detta forum. Vill du debattera vidare i den frågan hänvisas du till KKS eget forum som du finner här:Länk till KKS DiskussionsforumLänken öppnas i nytt fönster

//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SofiaJ
0

#10 Hon skriver ju att det INTE handlar om någon speciell förening!!

Tycker det är ett bra och allmänt inlägg med ett budskap som inte skadar att läsa igenom.

brutt
0

Majvi nu ryktas det om att du skrivit den här lilla versen på grund av någon debatt som blivit offentlig handling.

Jag tycker det var bra skrivet men är inte mycket för att sprida rykten om versen.

Fick jag säkert inte skriva men gjorde det ändå.

Ber dig att tänka på våra skriv och trivselregler!!!

Utdrag från Skrivreglerna:

• Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.

Utdrag från Trivselreglerna:

Vi vill att stämningen i forumet ska vara positiv, lärande och hjälpande och det är du som medlem som kan bidra till att denna stämning hålls kvar!

//Vädjan från sajtvärden Lena

Puma77
0

Jag tycker det är bra skrivet. Kan relatera till många saker i livet. T.ex en flickvän som min bror hade när han var yngre. En kompis till mig sa att hon var snorkig och trodde hon var ngt m.m. Hon kände inte henne men hennes klaskompisar tyckte det. Jag själv sa att jag kan inte säga ngt för jag känner henne inte. Hade då inte träffat henne. När jag träffade henne så märkte jag att det inte var sant. Hon var jättetrevlig, hälsade alltid och urgullig.

Jag ville göra min uppfattning själv efter egna slutsatser.

På ett jobb jag hade innan fanns en som var lite efter, han var otroligt blyg och givetvis så pratades det och fnissades det om honom men även andra på arbetsplatsen. Jag och min kompis gjorde tvärtemot alla andra, vi lärde känna alla och denna kille var genomsnäll och visst lite efter och speciell men kanonrolig. Visst han var otroligt nervös och blyg med nya personer och då speciellt tjejer men med oss så kunde han skoja och prata för vi var likadana tillbakka med honom och kunde ta oss tid att stanna en stund. 

Med detta vill jag säga att allt har inte med det som hänt här på sajten utan man kan ta sig en funderare om annat i livet som det kan röra också.

Nu blev det långt men det får ni ta. Kram på er.

//Pia

Jenna-Gun
0

När jag började jobba på ett tryckeri.

Fanns det en tjej som alla sa var si och så.

När jag hörde detta tänkte jag .Så illa kan det omöjligt vara.

Då jag lärt känna tjejen visade det sej att hon visserligen hade psykiska besvär.

Men en genomgo tjej.

Jag har alltid bildat mej en egen uppfattning om folk.

Jenna

Imasy
0

Att bilda sig en egen uppfattning om folk tycker jag är jätteviktigt.

När jag började i gymnasiet fick vi ofta höra att "Åh, fy f*n, då kommer ni få "Sandra" i eran klass! Stackars ER, hon är helt dum i huvudet/etc/etc"

Denna "Sandra" hade blivit utmobbad av sin egen samt sin paralellklass i den linjen vi gick. Hon hoppade helt enkelt av och började om när vi började första året.

"Sandra" var jätte trevlig och vi hittade på en massa skoj ihop. När vi väl hade lärt känna henne. Vi hade ju fått veta att hon var allt ifrån dryg/cp/störd/osv/osv/osv

Det enda som jag tror var anledningen till att hon vart mobbad var att hon var ingen blyg viol som nte vågade stå upp för sig själv. Tyckte hon att något var fel så sa hon det. Vilket jag inte kan se som en dålig egenskap.

brutt
0

Jag tror att mitt inlägg 13. kan missuppfattas det var inte menat som kritik mot Majvis inlägg.Tyckte hon skrev med eftertanke och ville uppmärksamma på hur det ibland kan vara i livet.Har själv sett detta många gånger i olika sammanhang.

majvi
0

När det gäller hittekatter var det privatpersoner som hjälper dom som jag tänkte på. En person fångar in katter och gör iordning-kastrering m.m - för att sen leta reda på nytt hem åt dom. Men andra tisslar och tasslar om att den där h*n tar hem katter och sen skjuter h*n dom, eller det kan sägas att h*n tar andras katter m.m.

Även om man försöker bilda en egen uppfattning kan det bli fel ibland. Alla har vi våra dåliga sidor, har sovit dåligt, är stressade det har hänt något jobbigt privat och då kanske inte förstahandsintrycket blir så bra. Men man får ge det flera chanser.

Jag vet inte hur det ser ut idag men många  tjejer har genom åren stämplats som hora. I "Bara en mor" av ivar Lo-Johansson räckte det att tjejen badade naken eller om hon nu var lättklädd för att hennes rykte skulle vara förstört. den skrevs nog på 40-talet men även idag räcker det väl att  en invandrartjej går ut äter med ett gäng där killar är med för att  sen bli kallad hora av föräldrar och bröder.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.